K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   KH og midlertidig afgørelse/ udbetaling af erhvervsevnetab- Bliver det modregnet? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=18464)

Kikkiålborg 02-07-2011 18:34

KH og midlertidig afgørelse/ udbetaling af erhvervsevnetab- Bliver det modregnet?
 
Jeg er i den situation at jeg lige har modtaget en midlertidig afgørelse i min sag (ASK). Den lyder på 25% erhvervsevnetab (som sagt midlertidig afgørelse) og en udb på 5000 før skat pr mdr, men det jeg ikke helt har forstået er, må kommunen trække (modregne) det fra min KH?

Jeg var i arb før skaden og da skaden skete, kom på sygedagpenge som blev stoppet sidste år og kom på kontanthjælp.

Jeg er i gang med Reva (12) uger der så tilsyneladende er blevet forlænget med 4 uger uden jeg har fået besked om dette.
Men herefter bliver sagen genoptaget og afgjort..

Må de trække (modregne) min arbejdsskade/midlertidig afgørelse/ løbende udbetaling fra min kontanthjælp?

Jeg betaler A-skat af både min KH og midlertidig løbende erstatning

Håber der er nogen der kan hjælpe med at svare på dette, det virker ikke til kommunen, fagforening osv har styr på noget af dette.. :mad:

Kh Kikki

gunvor 02-07-2011 21:13

Hej Kikkiålborg.:)

Jeg har indsat flg. tråd ang, træk i det, som betragtes som formue, hvoraf det fremgår:
Citat:

76. Erstatning for tab af erhvervsevne anses normalt for formue, som afskærer ansøgeren fra at få hjælp i form af kontanthjælp eller tilbud om aktivering. Dette gælder dog ikke erstatning for tab af erhvervsevne, der udbetales til et offer for en voldsforbrydelse. Det har ingen betydning, hvem der udreder erstatningen. Det kan fx være staten efter lov om erstatning til ofre for voldsforbrydelser, gerningsmanden selv eller ofrets private forsikring.
Min fremhævning. Så umiddelbart ser det ikke sådan ud, desværre.:o

Ovenstående er fra VEJL. nr 39 af 05/03/1998 Gældende:

Tråd link: http://www.k10.dk/showthread.php?t=18374

Mange hilsner

Gunvor

gøjneren 02-07-2011 22:03

Hejsa, jeg modtager også kontanthjælp, og får et midlertidig erhvervsevnetab erstatning udbetalt, i mit tilfælde bliver det ikke modregnet. Jeg gjorde selv ydelsesservice opmærksom på min ekstra indtægt, ved at skrive et brev, med kopi af afgørelsen fra ask.

Molly-1 03-07-2011 06:18

Jeg har, både før afklaret i jobcentret og efter, modtaget tab af erhverevsevne, fra mit pensionsselskab.

Beløbet blev i mit tilfælle IKKE modregnet i min kontanthjælp.

Mit pensionsselskab oplyste ellers at kommune ville modregne i kontanthjælpen. Men det skete IKKE.

Der imod, efter jeg er tilkendt førtidspension (1. juni 2011), bliver beløbet indregnet og jeg modtager ikke "fuld" førtidspension.

Jeg tror det er forskelligt fra kommunen til kommune.

Husk at hvis du får udbetalt "tab af erhveresevne" at få oprettet en kreditorbeskyttet konto i dit pengeinstitut, så kan INGEN røre dine penge.

gøjneren 03-07-2011 20:18

Citat:

Oprindeligt indsendt af Molly-1 (Send 169459)
Jeg har, både før afklaret i jobcentret og efter, modtaget tab af erhverevsevne, fra mit pensionsselskab.

Beløbet blev i mit tilfælle IKKE modregnet i min kontanthjælp.

Mit pensionsselskab oplyste ellers at kommune ville modregne i kontanthjælpen. Men det skete IKKE.

Der imod, efter jeg er tilkendt førtidspension (1. juni 2011), bliver beløbet indregnet og jeg modtager ikke "fuld" førtidspension.

Jeg tror det er forskelligt fra kommunen til kommune.

Husk at hvis du får udbetalt "tab af erhveresevne" at få oprettet en kreditorbeskyttet konto i dit pengeinstitut, så kan INGEN røre dine penge.

Jeg håber da bestemt ikke at det er forskelligt fra kommune til kommune, det ville da være for langt ude.., der må findes en overordnet lovgivning på området


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:38.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension