K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Politik og Samfund (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=31)
-   -   Mette Frederiksen i Tv Avisen (https://www.k10.dk/showthread.php?t=21814)

supersus 26-02-2012 20:59

Mette Frederiksen i Tv Avisen
 
Her er Mette Frederiksen i TV Avisen om fremtidens reformer

http://www.dr.dk/nu/nyheder#/od/tv-avisen-1830/33058

redy 26-02-2012 21:06

Er det her kl 21.00
mvh

supersus 26-02-2012 21:17

Citat:

Oprindeligt indsendt af redy (Send 211221)
Er det her kl 21.00
mvh

Nej den kl 18,30 den kan ses via linket.

MTVRV1 26-02-2012 22:09

igen kommer hun med psykisk syge skal i forløb
men hvad bestå de forløb af
denne gang kom du dog med at der bliver tilført penge til området
men det bliver sikkert en lille pose penge, som sikkert ikke engang bliver øremærket
men kan lige så godt blive brugt på andre ting i en kommune

Nu er det også de syge som får hele skylden for at kommunerne fyre pædagoger i børnehaverne.
jan trøjborg som stå for kl og skal lave udviklingsforløb til de unge.
han er da ligeglad med de unge, det lyser jo ud af ham


hele krisen er vel de syge som har skylden for alt
det kan snart minde lidt om 30 erne i tyskland

Risa 26-02-2012 22:14

Og Thor Möger er gæst hos Clement Søndag i dag.

http://www.dr.dk/DR1/Clement_Soendag...0226183507.htm

Er det bare mig, eller har andre også syntes, at den koordinerede fremtoning af Trøjborg/Frederiksen i dag bare har været for meget...? Og at deres argument med, hvor mange pædagoger, der kunne ansættes for alle de penge, vi koster bare var nærmest nederdrægtigt...?

Det er ikke vores skyld, der er krise, men vi skal betale prisen... Og have skylden for rigets elendighed... Hvorfor hører man ikke noget om, hvor mange pædagoger, der kunne ansættes, hvis millionærskatten blev indført...? Eller de multinationale virkomheder betalte...? Eller politikernes pensionsalder blev hævet ect...? :-(

:kram:

Karo 26-02-2012 22:28

Citat:

Oprindeligt indsendt af MTVRV1 (Send 211243)
igen kommer hun med psykisk syge skal i forløb
men hvad bestå de forløb af....

Medicinering og motivations kurser, hvad ellers. De kloge skriver jo hele tiden om, at der er kommet nye typer “medicin”…, som kan behandle alt.

Webmaster 26-02-2012 22:35

Der er vist ikke nogen der ved hvad disse udviklingsførløb skal bestå af....ud over dem der skal fremlægge forslaget...

Vi bliver forhåbentligt meget klogere på tirsdag...

c.l.e.o. 26-02-2012 22:54

Citat:

Oprindeligt indsendt af MTVRV1 (Send 211243)
igen kommer hun med psykisk syge skal i forløb
men hvad bestå de forløb af



hele krisen er vel de syge som har skylden for alt
det kan snart minde lidt om 30 erne i tyskland

Er det ikke at stramme den lidt for meget med den samlining.

Jeg er nu spændt på hvad det ender med,og hvad man nu skal have afviklet af sine udgifter for det kommer uden trivel til at koste i vores alle sammens indtægter er jeg sikker på .
At man vil sætte eks ind med og over for og med psykiske syge,er helt fint bare der følger ordenlige behandlings forløb igang og at de opfølges og afsluttes når der er behov for det også.

Hvis man er psykisk syg kan jeg ikke forestille mig at man ikke ønsker bedre behandlings muligheder end som det er i dag.

Karo 26-02-2012 22:55

Citat:

Oprindeligt indsendt af Webmaster (Send 211259)
Der er vist ikke nogen der ved hvad disse udviklingsførløb skal bestå af....ud over dem der skal fremlægge forslaget...

Vi bliver forhåbentligt meget klogere på tirsdag...

Jeg tror ikke at nogen vil benægte, at den regering forsætter gammel regerings ideologi og personligt tror jeg ikke på, at de kloge hoveder vi har i dag er klogere end de gamle hoveder vi har haft indtil regeringens skift, derfor kommer der intet nyt fra den regerings side på udviklingsforløbs område:

Fra 4. Januar 2011.

“… Ifølge regeringens udspil skal unge under 40 år bringes i retning af arbejdsmarkedet med et udviklingsforløb, som kan indeholde psykologhjælp, coaching-forløb, vejlednings- og opkvalificeringskurser, virksomhedspraktik, mentor, misbrugs-, psykiatrisk eller lægelig behandling samt gældsrådgivning eller deltagelse i selvhjælpsgrupper.”

MTVRV1 27-02-2012 00:23

Citat:

Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. (Send 211267)
Er det ikke at stramme den lidt for meget med den samlining.

Jeg er nu spændt på hvad det ender med,og hvad man nu skal have afviklet af sine udgifter for det kommer uden trivel til at koste i vores alle sammens indtægter er jeg sikker på .
At man vil sætte eks ind med og over for og med psykiske syge,er helt fint bare der følger ordenlige behandlings forløb igang og at de opfølges og afsluttes når der er behov for det også.

Hvis man er psykisk syg kan jeg ikke forestille mig at man ikke ønsker bedre behandlings muligheder end som det er i dag.

alle ønsker sig raske

Men hvor ser du en behandling henne
der er jo en grund til man kan få fleks eller pension
det er når alle behandlingsmuligheder er udtømte og absolut ikke før
ergo kommer der så et udviklingsforløb hvor en stor bliver raske og kan arbejde 37 timer. da fleks heller ikke bliver en mulighed længere

men hvis den behandling findes, hvorfor har så nogen fået pension
kommunerne har alle mulighed for at lave et godt forløb allerede i dag
men det koster penge og derfor sker der intet
helt det samme vil ske med denne nye reform

sikkert ikke mange som havde regnet med soc, vil lave en sådan reform
Men sådan bliver og igen vil det så betyde endnu flere fattge i Danmark

for ingen bliver mere raske selvom ens ydelse bliver mindre
som ellers er hele grundlaget for en ny reform.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:50.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension