K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   Lars Poulsgaard/ Neurokirugisk Overlæge. (https://www.k10.dk/showthread.php?t=15330)

Sonia 19-11-2010 21:02

Lars Poulsgaard/ Neurokirugisk Overlæge.
 
Hej Alle.

Er der nogen som kender overlægen Lars Poulsgaard på Rigshospital.
Han er kendt for at være Neurokirug.? Og om nogen har været hos ham mht whiplash.

Min veninde skal hos ham mht få lavet en speciallægeærklæring, og kan ikke forstå hvorfor man skal til en neurokirug, når hun har "kun" diagnose Whiplash.
Whiplash kan da ikke opereras.:mad:

Mvh

Sonia

curls 19-11-2010 21:15

Citat:

Oprindeligt indsendt af Sonia (Send 134969)
Hej Alle.

Er der nogen som kender overlægen Lars Poulsgaard på Rigshospital.
Han er kendt for at være Neurokirug.? Og om nogen har været hos ham mht whiplash.

Min veninde skal hos ham mht få lavet en speciallægeærklæring, og kan ikke forstå hvorfor man skal til en neurokirug, når hun har "kun" diagnose Whiplash.
Whiplash kan da ikke opereras.:mad:

Mvh

Sonia

Hej kender ham ikke, men når han er overlæge og neurokirurg, så er han for mig "mere" end "alm." neurolog.... En neurolog går netop ind og kan undersøge smerter, snurren og lignende.... Det synes jeg passer fint med en undersøgelse til folk med whiplash. Han skal nok undersøge hende for, hvilke smerter og lignende, hun har...

adbib 19-11-2010 21:34

hov hov husk at der er forskel neurokirurgisk og neurologisk. Men er han stadig på rh, så er han nok ikke dårlig.

Sonia 19-11-2010 21:39

Tak for jeres svar.

adbib, ja ..jeg tror også at Curls har blandet neurolog og neuro kirug sammen.
Jeg ved godt at der er forskel på dem. Og kan derfor ikke forstå hvorfor min veninde skal til en neurokirug, når hun har whiplash.
Hum har netop været til en neurolog. Men hvad skal en neurokirug kunne hjælpe hende med...


sonia

Sonia 19-11-2010 21:41

...." Men er han stadig på rh, så er han nok ikke dårlig. "

adbib kender du ham, siden du skriver dette.

curls 19-11-2010 22:18

Nå? sorry... men hvad er så forskellen?? :)

Jeg har lige fundet det her om, hvad en neurokirurg undersøger.. Det er sygdomme i ryg, hjerne, nervesygdomme... osv...

http://www.regionh.dk/NR/rdonlyres/0...rokirFINAL.pdf

Jeg kan ikke selv se, hvad der er forskel på de to titler... hmm Men jeg er også ligeglad... ;) Hav en god weekend. ;)

Sonia 19-11-2010 22:23

Tak Curls... Jeg kan godt forstå at du er ligeglad:D

TAK FOR DIT RÅD... ;)

God Weekend.

Knus

Sonia

adbib 19-11-2010 22:55

I sin tid var whiplash et spørgsmål om det var fysisk eller psykisk, og jeg ved faktisk ikke hvordan man ser det idag og jeg har heller ikke overskud til at give råd om det. sorry

gunvor 20-11-2010 09:00

Hej Sonia.

her er hvad der står om ham på Rigets hjemmeside:

"Lars Poulsgaard
Overlæge, speciallæge i neurokirurgi, klinisk lærer ved Københavns Universitet
Mail: [email protected]

“Skull base” kirurgi (herunder kirurgisk behandling af acustikusneurinomer), vaskulær neurokirurgi (aneurismer og arterio-venøse malformationer), hypofysesvulster og anden hypofysenær kirurgi.

Formand for vaskulær udvalg under Dansk Neurokirurgisk Selskab
Medlem af European Skull Base Society"

Forskellen på en neurolog og en neurokirurg er at den sidste yderligere har spec. sig inden for kirurgi, dvs. operationer.

Kunne der være andre skader i nakken, udover whiplash? Så kan disse måske opereres. Har din veninde fået taget røngten el. lign. helst MR? Og hvad var konklussionerne her?

Kender ikke spec.lægen og mener ikke man opererer for whiplash.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:39.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension