K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=90)
-   -   Feriepenge på sygedagpenge (https://www.k10.dk/showthread.php?t=19130)

Jasmina 01-09-2011 07:12

Feriepenge på sygedagpenge
 
Hvis jeg har forstået det rigtigt kan jeg få udbetalt mine 3 ugers hovedferie uden at der bliver modergnet i sygedagpenge. Men hvornår gælder det fra - kan jeg gå ind på feriekonto og få dem udbetalt fra 1. september? Skal jeg give min sagsbehandler på jobcentret besked?
Håber at der er nogen der har svaret for jeg ville være ked af hvis de blev taget fra mig fordi jeg får dem udbetalt for tidligt - jeg har jo knoklet for dem.

Nissefar 01-09-2011 07:33

Håber det her hjælper lidt
 
Hvis du har modtaget offentlige ydelser

Du kan ikke få udbetalt feriepenge og offentlige ydelser i samme periode. Hvis du fx har fået kontanthjælp i perioden 1. maj 2010 til 30. april 2011, vil antallet af dage med kontanthjælp blive trukket fra dine feriedage.

Det drejer sig om følgende offentlige ydelser: børnepasningsorlovsydelse, kontanthjælp, feriedagpenge, arbejdsløshedsdagpenge, efterløn, fleksydelse, ledighedsydelse og særlig ydelse (gælder ikke sygedagpenge og barselsdagpenge).

Jeg kunne desværre ikke finde noget om det vil gå ud over dine sygedagpenge.
Men dette er fundet under ferie loven. Så prøv at ring til ferie atp og få dem til at forklare dig reglerne ;)

Pøj pøj

Trunten 01-09-2011 07:41

De feriepenge du selv har optjent bliver ikke modregnet dine sygedagpenge. :)

Man kan få hovedferien udbetalt 1/10, men eftersom man kan få dem en måned før burde du kunne få dem nu.

Jeg kontaktede sygedagpengekontoret og fik dem til at stemple det, ved ikke hvordan dit foregår. Men det var dem der sagde de ikke ville blive modregnet.

MTVRV1 01-09-2011 08:24

Jeg fik også alle mine feriepenge udbetalt, fra mit tidligere job
inden jeg måtte kaste håndklædet i ringen
det var min sagsbehandler som underskrev
de bliver netop ikke modregnet i dine sygedagpenge

Ukken 01-09-2011 08:25

hej

husk udbetaling kun hvis du ikke har mulighed for at afholde ferien pga sygdom.

simba 01-09-2011 10:16

Hej...

Jeg fik også mine feriepenge udbetalt mens jeg var på sygedagpenge. Det var sygedagpengekontoret der skrev under og der bliver ikke trukket i sygedagpengene:).

Simba

Spin 01-09-2011 11:47

Citat:

Oprindeligt indsendt af Jasmina (Send 178467)
Hvis jeg har forstået det rigtigt kan jeg få udbetalt mine 3 ugers hovedferie uden at der bliver modergnet i sygedagpenge. Men hvornår gælder det fra - kan jeg gå ind på feriekonto og få dem udbetalt fra 1. september? Skal jeg give min sagsbehandler på jobcentret besked?
Håber at der er nogen der har svaret for jeg ville være ked af hvis de blev taget fra mig fordi jeg får dem udbetalt for tidligt - jeg har jo knoklet for dem.

Jeg skulle gå på ydelseskontoret og få det skrevet under. Der havde vi så en mindre diskussion omkring det at jeg nægtede at skrive datoer på min "ferie". Man føler at de sætter fælder op indimellem.
Jeg skrev bare noget i stil med "Ferie ikke mulig grundet sygdom", til sidst lykkedes det mig at få den underskrevet. Det er vigtigt at du skriver noget i den stil, og ikke skriver start og slut dato på "ferien".

Uden at være helt sikker, så mener jeg først at det er fra 1. oktober du kan få hovedferien på 3 uger udbetalt, fordi du i princippet stadig kan nå at blive rask og afholde din hovedferie. Dette kan du dog undersøge nærmere. Hvis du har flere feriedage tilbage og forsat er sygemeldt, så kan du få udbetalt de resterende 1. maj næste år.

Jasmina 01-09-2011 13:34

Tusinde tak alle sammen :kram:


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:00.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension