K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Hvordan forløb det da du søgte fleks? (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=26)
-   -   Så lykkedes det!!!! (https://www.k10.dk/showthread.php?t=9994)

Mette1107 28-09-2009 10:19

Så lykkedes det!!!!
 
Jeg er blevet visiteret til FLexjob og fik mit bevis i lørdags :)!!

Har læst papirerne flere gange og først i dag er det nok egentlig gået op for mig!

OVer halvanden års indædt kamp med systemet, ventetider og arbejdsprøvning. Men selv om ventetiden har været lang og hård har jeg også været så heldig at have været udsat for søde og kompetente mennesker undervejs. Så prøver at sende dem en venlig tanke frem for at tænke på dem der spændte ben, var nedværdigende eller mistroiske.

Nu kommer mit spørgsmål: Skal ned på kommunen og melde mig ledig i morgen til Flexjob for at få ledighedsydelse. Ved at den - i min situation - er 91% af dagpengesatsen. Men hvad sker der så ud over at man skal til møde med en jobkonsulent på et tidspunkt? Og at man selv kan prøve at finde et flexjob i denne håbløse finanskrise....

Skal jeg på kursus eller lign? Hvad er jeres erfaringer?

På forhånd tak :kram:

Mette

cape 28-09-2009 11:05

Hejsa...

Jeg kan ikke besvare dine spørgsmål, men er sikker på at der er andre der kan her inde.......

Jeg ville bare sige tillykke med fleksjobbet og alt held og lykke til din fremtid..

Cape:kram:

mawebbro 28-09-2009 11:14

Hej Mette1107

Tillykke med beviset:D Dejligt når noget lykkes:D

Jeg fik beskeden at jeg skulle melde mig ledig som flekser på jobcentret, for at kunne modtaget ledighedsydelse fra d.1. Og det gjorde jeg så, samme dag.

Jeg blev derefter screenet som de kalder det i Faxe kommune; fortalte/samtale med en af jobcentrets konsulenter om mine skånehensyn, hvad jeg havde lavet før, hvad jeg drømte om at komme til og lave og familie og bla bla. Et kort resume af RP.

Derefter er jeg ca. hver 3. mdr. indkaldt til samtale hos jobkonsulenten.
Og samtidig leder jeg selv efter fleksjob og sender ofte uopfordret ansøgninger afsted. Jeg gemmer ALT hvad jeg har sendt rundt.

Held og lykke med jobsøgningen :kram:

Mette1107 28-09-2009 11:21

Tak for svar...
 
mawebbro og Cape.... :kram:

Sjovt nok er det også Faxe Kommune jeg er i (bor ved Haslev). Så det er der jeg skal ned i morgen. Fik at vide at jeg bare skulle melde mig ved skranken og så vente på en sagsbehandler.... Tror ikke der sker så meget den første gang vel? Skal man ikke kun meldes som ledig flexjobber den dag?

:) Mette

Morgause 28-09-2009 15:08

Til lykke med din nye status som flex'er. :kram:

ville 28-09-2009 16:57

Stort tillykke herfra - fedt at se, at det kan lykkes:) - kæmper selv på 9. år nu men venter svar i løbet af et par måneder. Mangler kun at få recourseprofilen til partshøring.

Kæmpe tilllykke til dig og held og lykke med jobsøgningen.

Ville

Mette1107 28-09-2009 19:19

Tak for lykønskningerne!
 
Og til Ville.... ; På 9. år??!! :eek: Jeg er målløs - din stakkel! Og jeg som syntes at det hele har været langsommeligt :(

Men kan godt se af andre tråde herinde at jeg har været "heldig" i denne sammenhæng og det er man jo ellers sjældent som kronisk smertepatient med evige smerter!

Kh Mette


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:53.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension