K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Politik og Samfund (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=31)
-   -   Reform helvede forude :( (https://www.k10.dk/showthread.php?t=26896)

Abraxus 11-05-2013 02:49

Reform helvede forude :(
 
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2013/05/09/180244.htm

Det kan godt være rød regering er "blå light", men venstre har fået blod på tænderne, så de er "ultra blå" og vil have masse reformer igennem.

(nævnt er f.eks. kontanthjælpsloft, nedsættelse af FTP, genoptagelse af FTP sager)

Det værste er at rød regering har pissed så mange "almindelige" mennesker af, at der nok ikke er en sneboldschance i helvede for at blive genvalgt.

hejhejhej 11-05-2013 05:56

hej

hvor står det med FTP?

FibroMcs 11-05-2013 09:19

Citat:

Oprindeligt indsendt af hejhejhej (Send 271704)
hej

hvor står det med FTP?

Det er en af de ting de har nævnt flest gange at alle skal have genoptaget deres ftp hvis de får magten igen..
Og at vi skal betale for læge besøg og gøres fattige på ftp, og mon ikke de også vil fjerne folkepensionen på sigt.. så kan de rigtig sparke til folk da dem der er syge ikke har en sne bolts chance i helvede for at spare op til alderdommen...

alanabith 11-05-2013 09:20

Ja jeg hørte det os til morgen på tv2 news og jeg ryster ved tanken om det helvede der forventer forude,for ja det skulle ik undre mig det lykkes for løkke at få alt det l..... igennem:mad::o især når han har den onde dronning(Margrethe vestager) ved sin side og ja Vores elskede JBO:o som allerede har fået sine meninger igennem.

aldrig har jeg følt mig så magtesløs siden den sk... regering kom til magten og ja de giver jo mere og mere magt til Løkke og co,vi kan vel kun stemme på Enhedslisten i håb om at de får så meget magt at de kan holde Løkke og co i næsen så intet bliver igennemført af de skrækkelig ting,men ja efter den gyser med S/Sf,kan man så stole på om Enhedslisten står fast eller om de os bare siger jaja til tingene lige som Helle og de 40 tyverøver(udtryk lånt af Helenekr:D)


men jaja man kan håbe det kun kommer til at give dem bagslag ved alt det l... de vil igennemføre, 1: det kommer til at ramme dem selv, 2: der vil blive født mindre børn til at tage vare på dem. 3: danmark går fuldstændig i stå fordi folk bliver nød til at flytte fra danmark for at få et nogenlunde liv(lægerne har jo truet med at flytte til sverige) 4: den høje levealdre vil falde dramatisk for der er ik råd til at gå til læge mere hvad vi nu måske selv skal betale trods de høje skatter.5: ja hvis danmark går i stå så er der ik penge til de(politikerne) kan få deres fede pensioner osv,for så er der ik flere penge!!!!

hejhejhej 11-05-2013 09:32

scary shit!

hvis de skære i min pension så er jeg smuttet til bulgarien.

der er ikke kommet noget konkret på bordet?

jeg kan forestille mig alle pensioner bliver gjort midlertidigt, 5 år? kæft det bliver dyrt.

Birkes-musen 11-05-2013 09:35

Ikke for at gøre det værre, men jeg har hørt at vand-regingen for en familie kommer til at stige med 80 procent pga der ikke er dækning for den vækst-pakke der lige er vedtaget og som gør det billigere for virksomheder at komme af med deres spilde-vand. Det er den regning vi andre nu skal til at betale :o

Indiansummer 11-05-2013 09:48

Der er ting nok at frygte her i verden. Men jeg frygter altså ikke noget som ikke er sket endnu. Vi skal vel tilbage til fattiggården, til husvildebarakkerne alt det som er blevet revet ned og sløjfet.

Hvis man skal betale for at gå til lægen, ja så kan vi syge jo passende få en sprøjte, for ellers kommer vi jo til at ligge systemet endnu mere til last end vi åbenbart gør i forvejen.

Det har altid været venstres politik at privatisere, det startede med fogh regeringen.

Man kan ikke på den ene side sige at folk skal betale en bondegård for deres lejligheder, og på den anden side sige de får for meget. Hvad f..... er der galt med de mennesker derinde? Har de ingen hjerne? indiansummer

Risa 11-05-2013 10:22

Jeg håber, at politikerne i deres reform-iver husker på at bevare samfundets "sociale stabilitet". Hvis de fortsætter med at skære ind til benet og foringe velfærden og ydelserne VIL et oprør, eller en "revolution", a la optøjerne i sydeuropa blive virkelighed. Jeg håber virkeligt, at de har dén tanke med... Jeg håber... For ellers frygter jeg for, hvad konsekvenserne ikke bare for den enkelte, men for hele vores ellers så rolige og fredelige land kan blive...

:kram::hjerte:

stampe 11-05-2013 10:28

Håber dem, der vil stemme på EL sætter sig ind i hele deres partiprogram. Det er virkelig en revolution af samfundsstrukturen og kan efterlade hele landet i dyb krise. En god blanding med modspil kan formentlig blive positivt. EL kan i flere sammenhæng opfattes meget populistisk og uden jordforbindelse. Desværre.

jonah 11-05-2013 11:55

reform helvede
 
Hej er der nogen der kan lägge et link ind til
det de sagde på tv2 news.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:53.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension