K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   At optage samtaler /møder? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=26281)

Lejeko 11-03-2013 14:25

At optage samtaler /møder?
 
Hvad gør borgere der ikke kan huske fra næse til mund? Hvad er god skik / lovgivning på området?

Kh Lejeko

frup 11-03-2013 14:33

Det er lovligt at optage samtaler til møder, du selv deltager i - også uden at oplyse om dette på forhånd. Hvis du derimod vælger at spørge om lov, skal du respektere et afslag, så derfor kan det her bedre betale sig, at undlade at spørge.

Jensen1 11-03-2013 14:33

Det er fuld ud lovligt, at optage et møde med SR, og lign. Man behøver ikke at oplyse om det først, når det er for, at man selv skal bruge det.

En bisidder er også en god ting, så er der da flere ører der hører det, der bliver sagt.

Bønne 04-01-2014 02:31

Hej

Tak for jeres svar/råd, jeg vil anskaffe mig en diktafon og
Så optage de møder jeg skal til
På jobcenter el kommunen. Tror at jeg vil gøre det uden at spørge om lov, for det siger i jo er fuldt lovligt. Og jeg skal også ja en bisidder med til alle møder, det første er i næste uge��

Vovse 04-01-2014 11:47

Citat:

Oprindeligt indsendt af Bønne (Send 293890)
Hej

Tak for jeres svar/råd, jeg vil anskaffe mig en diktafon og
Så optage de møder jeg skal til
På jobcenter el kommunen. Tror at jeg vil gøre det uden at spørge om lov, for det siger i jo er fuldt lovligt. Og jeg skal også ja en bisidder med til alle møder, det første er i næste uge��

Når man vil optage møderne, så synes jeg, man skal gøre sig nogle overvejelser om, hvad man vil bruge optagelserne til.

Jeg kender en fagforeningsmand, og iflg. ham vil en lydoptagelse ikke kunne bruges i en retssag.

Men man kan bruge optagelsen til at skrive en mail til sb, med et referat fra mødet, og bede sb om, at af-eller bekræfte det skrevne.

På den måde får man på skrift, hvad man har at rette sig efter, men det forhindrer ikke sb i, at løbe fra et evt. løfte.

L.S. 04-01-2014 16:56

Validering af udskrift af (skjulte) optagelser
 
Jeg ville sende udskriften til SB, og blot skrive:

__________________________________________________ ______

"her er en udskrift fra vores møde dags dato, så vi begge husker hvad der blev aftalt og hvem der skal handle på hvad."

venlig hilsen
Navn Navnesen.
__________________________________________________ _____


når man ikke spørger, kan man jo ikke få et nej - det gælder selvfølgelig også her.
(Ved at spørge om SB er enig giver du straks magten over situationen tilbage til dem!)


Og så er byrden med at protestere - helt rimeligt - lagt over på i forvejen travl SB.

(Eventuelt kan du indskrive en meget kort deadline for reaktion fra SB, hvis du ikke har mod på den helt stramme ovenstående)

Så kan du sige senere, hvis det bliver nødvendigt - "jamen SB godtog ved sin manglende protestest/reaktion udskriften - og jeg har selvfølgelig optagelsen, hvis I tvivler på rigtigheden ???"

At undlade at handle er nemlig også en handling - og Borgeren bliver jo netop altid presset på reaktioner med korte tidsfrister - så hvad er problemet? ;)

Vovse 04-01-2014 23:55

Citat:

Oprindeligt indsendt af L.S. (Send 293947)
Jeg ville sende udskriften til SB, og blot skrive:

__________________________________________________ ______

"her er en udskrift fra vores møde dags dato, så vi begge husker hvad der blev aftalt og hvem der skal handle på hvad."

venlig hilsen
Navn Navnesen.
__________________________________________________ _____


når man ikke spørger, kan man jo ikke få et nej - det gælder selvfølgelig også her.
(Ved at spørge om SB er enig giver du straks magten over situationen tilbage til dem!)

Du har selvfølgelig fuldstændig ret.:D


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:32.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension