K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Dit og Dat (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=17)
-   -   hjælpemidler til lænden/ryggen (https://www.k10.dk/showthread.php?t=11704)

tije 22-02-2010 08:07

hjælpemidler til lænden/ryggen
 
Hejsa alle

Jeg bander igen igen over min lænd, jeg har så p*sse ondt det ikke er til at holde ud.

Det gør ondt at sidde på en kontorstol, en spisestuestol, i sofaen. Lægger jeg mig ned i sofaen får jeg ondt i hofterne istedet for, kort sagt det er til at blive skør af.

Nu skal det her jo ikke blive til en pylre tråd, fordi jeg har ondt af mig selv :D Men jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre hvad i andre med samme problem gør.

Hvad findes der af hjælpemidler der kan afhjælpe det problem? hvad har i andre af hjælpemidler til at aflaste ryggen?

Jeg har hørt noget om en special stol, men hvad er det for en stol, hvad hedder sådan en og hvad gør den?

Er der andre ting end sådan en stol man kan købe/låne og hvilke?

Alle gode råd modtages med kyshånd, da jeg hverken kan foretage mig det ene eller det andet uden at belaste min lænd.

superkok 22-02-2010 08:43

jeg har fået en special stol som hjælper mig har stadig smerter osv men aflaster mig her er den stol jeg har fået efter tur på skagens gig og rygcenter.ved ikke om det er den stol du mener det er den jeg har http://www.sitbackandrelax.com.au/pr...products_id=85kan komme højt op så den er en allround stol for mig bruge den til at side og spise i køkenet osv :P
den aflaster mig ryg sidder afslappet :P da den kan instilles ellers har jeg er længeryg bind mener jeg det hedder.men som du kan se er stolen ikke helt billig den bliver lavet i norge :D.men tog en lille kamp at få den intil de fant ud af jeg havde papair fra skagen rygcenter at den ville hjælpe mig osv.eller er det svært når man døjer med lænd/ryg er sgu ikke sjovt.jeg gør alt fra stræk ryggen stytte i ryg osv osv bare ikke altid det hjælper


måske skulle du snakke med din læge om at komme på mserteklinik eller skagen gig og rygcenter de hjalp mig meget hvor jeg lærte at sove rigtigt side rigtigt stå rigtigt gå rigtigt gøre rent rigtigt osv osv osv var en hel ny person da jeg kom hjem :Dfik en program specialt lavet til mig så jegk an styrke ryg lænd knå/ben.og de følger op har i december send papir retur hvor man fik en brev man skulle svare på om det har hjulpet har det bedre dårligere osv de følger op på det når man er kommet hjem :D

c.l.e.o. 22-02-2010 08:46

JO,det kender mange så håber er kommer mange gode råd,jeg har det samme problem ,sidder, hænger ligger, og kan ikk være ret længe af gangen nogle stæder.

Jeg har støtte puder/skråpude i sofaen ,ekstre blød hynde på spisbord stolen.
og en rigtig god nakke pude i sengen.

I køkkenet kan det være svært at stå længe,men jeg kan ikk hode ud at sidde og lave noget der .Men katofler skaralder jeg ved,at døren under vasken åbnes og så er der ca15cm kant i underskabet jeg kan skiftesvs sætte en fod på ,det flytter trykket i lenden lidt.
jeg har skralde spanden,på et vandfad der er vendt om ,så jeg heller ikk skal så langt ned der.

Hos mig er vi mange ind imellen,så indkøb slæbes på cyklen,og bæres op af en til to gange.

OG så er ryg og mave øvelser altså ,noget der er rigtig godt,for der skal gode muskler til at holde SKROVET på plads,noget jeg desvære selv glemmer lidt,ind
imellen.

det er hvad jeg lige kan komme på ...Jeg overvejer selv,om jeg skal skifte pillerne ud,men det er nok kun sløvende millisin der er stærker end,Ibruprofen 600mg plus en parmol 3 gange dagligt,og aligevil har ondt ,og maven kan ikk lide dem mere..

Ninja 22-02-2010 09:03

Når jeg har ondt i ryggen, bruger jeg et glidelagen, for ellers kan jeg simpelthen ikke komme ud af sengen:eek:

Synes det hjælper hvis jeg sidder omvendt på stolen når jeg spiser - altså med ryglænet mod maven.

Men nogen hjælpemidler har jeg ikke, udover at jeg må tage klapvognen i brug når jeg skal ud og handle, så jeg kan gå og støtte mig til den a la rolator, og kører varerne hjem på den....:(

superkok 22-02-2010 09:05

glidelagen er også en god ting når man skal vende sig i sengen hvis man har problemer med at vende sig ja den med at side med maven mod ryggen er også god elsker min stole gør det mere behageligt :P

tije 22-02-2010 09:46

hvor er det dejligt med så mange input, og så allerede så tidligt på dagen :)

superkok: HAG Capisco Saddle Chair $1,595.00 x 7 = uhyggeligt mange danske kroner :D det tror jeg alligevel ikke jeg kan overbevise kommunen om hehe.

Jeg syntes bare at have læst et sted om nogen der har sådan en stol, der bare lige kan tages med i bilen osv når man skal til fx familiefest osv. Men måske er det den samme. Det er helt galt når jeg sidder her ved computeren, hvad sidder i andre på, bare en almindelig gammeldaws kontorstol?

Jeg er blevet foræret en elektrisk kartoffelskræller, nøøj jeg er glad for den, og de kartofler der ikke kan gå i den, ja dem skærer jeg lige til så den kan skrælle dem, det giver stort spild ja, men det skåner mine finger. Jeg bruger aldrig andet end den.

De der glidelagener, dem kender jeg godt, lånte et under begge mine graviditeter, men måtte jo desværre sende dem retur. Det var nok en god ide at høre dem ad om jeg kunne låne sådan et igen.

Jeg får også 600 mg brufeen x 3 + 2 panodil til hver det hjælper også noget, men så laver jeg bare for meget, og så har jeg dobbelt så ondt dagen efter :)

Jeg har overvejet smerteklinik, men nøj der er langt både til skagen og til gråsten, og kan ikke rigtig bare lade mine unger gå alene i en hel uge hehe. Faderen er desværre ikke rigtig til nogen hjælp.

Skønt at høre hvad i andre har og gør, kom endelig med flere input :)

superkok 22-02-2010 09:55

Citat:

superkok: HAG Capisco Saddle Chair $1,595.00 x 7 = uhyggeligt mange danske kroner det tror jeg alligevel ikke jeg kan overbevise kommunen om hehe.
ja mener den koster 6000-7000 danske kroner.jeg fik dem overatalt efter jegh avde papir fra ergo fys osv fra skagens gig og rygcenter :D

Citat:

De der glidelagener, dem kender jeg godt, lånte et under begge mine graviditeter, men måtte jo desværre sende dem retur. Det var nok en god ide at høre dem ad om jeg kunne låne sådan et igen
hvis du kender en der er god til at sy kan jeg godt sende/upload hvordan du kan få lavet et billiger og ligeså godt har fra skagen gig og rygcenter :D der jeg jeg af ergoen papir hvordan man kan lave det selv :D

Citat:

Jeg har overvejet smerteklinik, men nøj der er langt både til skagen og til gråsten
skagen gig og rygcenter er første gang 3 uger :D ja hvis man er alene er det svært at bare lige tage 3 uger eller mindre ud og tage afsted :P

tja jeg kan også ligeså godt skrive havd medicin jeg tager også så 2x3 panodil 1x3 morfin dak 10 mg 1x2 condalgin uno 30 mg skal nok have den der er støre.selv om jeg tager alt det har jeg stadig smerter så ikke altid det hjælpe selfølgelig hjælpe de :D
glide lagen koster ikke det vilde men kan man spare penge er det jo godt :D
men sig bare til så skal jeg nok scanne og upload hvordan man lave det glide lagen penge sparet er jo penge tjent og de er ligeså gode :P

tije 22-02-2010 10:08

Superkok det må du meget gerne sende,men man kan ikke ligge billeder herind, så du kan lige få min mail adr, sender den lige til dig privat :)

:kram:

superkok 22-02-2010 10:13

jo må vi lige finde ud af men der er også den her hjemmeside de brugte http://www.hmi-basen.dk/

og dyner og puder osv http://www.qod.dk/

og glidelagen/ satinsheet som de kalder det http://www.etac.dk/etacdk/Produkter/...ng/SatinSheet/

Hanne.T. 22-02-2010 10:14

Billig løsning
 
Har man ikke et glidelagn så kan man bruge et satinlagen det har stort set

samme efekt.Jeg kan ikke holde til at stå op og skrælle kartofler og har derfor

købt en barstol som kan indstilles i højden (250kr) og som ikke fylder meget

og så kan jeg sidde på den og ordne det jeg skal for har ikke så meget

plads.Hanne


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:11.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension