K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   køb hus ? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=19716)

dobar 13-10-2011 18:14

køb hus ?
 
Hej

jeg om min kæreste tænkertil at købe hus..

jeg er på konthjæ. hun er i arbejder..

hvordan skal vi gøre det . skal hus står i hendes navn eller på begge os eller vi låne penge på begge os men hus står i hendes navn..

vil ikke have problemer med kommunen å grund af kontanthjælp.

har læst på internet at mange på kontanthjæ. har hus.

hvordan det blive bedst til at gøre..

tak for svar..

Pip 13-10-2011 18:19

Det bedste er nok at vente til du ikke er på kontanthjælp mere... eller lade det stå i hendes navn det hele.

dobar 13-10-2011 18:29

Citat:

Oprindeligt indsendt af Pip (Send 185371)
Det bedste er nok at vente til du ikke er på kontanthjælp mere... eller lade det stå i hendes navn det hele.



vi har også billån over 150.000 kr det står i hendes navn men vi betaler begge lån
vi havde aldrig problemer.

kan ikke vente vi har fundet billiger hus . nemlig vi skal låne alle penge i bank også til udbetalint vi fik positiv svar fra banken.:D

FredeFup 13-10-2011 18:43

Citat:

Oprindeligt indsendt af dobar (Send 185374)
kan ikke vente vi har fundet billiger hus . nemlig vi skal låne alle penge i bank også til udbetalint vi fik positiv svar fra banken.:D

Saxo Bank ?

dobar 13-10-2011 18:50

Citat:

Oprindeligt indsendt af FredeFup (Send 185376)
Saxo Bank ?

vi har sydbank

Pip 13-10-2011 19:25

Hvis du står som medejer af huset og der er friværdi, kan de forlange at du lever af den.

Når bilen står i hendes navn, kan de ikke forlange noget, hvis I ikke er gift.

dobar 13-10-2011 19:27

Citat:

Oprindeligt indsendt af Pip (Send 185386)
Hvis du står som medejer af huset og der er friværdi, kan de forlange at du lever af den.

Når bilen står i hendes navn, kan de ikke forlange noget, hvis I ikke er gift.

nej der er ikke noget friværdi i hus vi skal låne alle penge fra banken også til udbetaling..

Multe 13-10-2011 22:12

Citat:

Oprindeligt indsendt af dobar (Send 185387)
nej der er ikke noget friværdi i hus vi skal låne alle penge fra banken også til udbetaling..


Bo dog til leje de næste mange år og spar noget op, boligerne falder mindst 20-30 % ;) så i risikere bare at blive insolvente allerede det første år og når/hvis man så ikke har noget sparet op er det dybt godnat :eek::rolleyes::eek:


.

Wodpoulsen 13-10-2011 22:15

Jeg vil også anbefale at komme ud af kontankhjælpe før i køber hus.
Spar dog op indtil du får et arbejde.
Det er så dyrt at købe, flytte og få indrettet. Det bliver chokerende.
:kram:

Odenseaneren 13-10-2011 22:52

Hvis I vælger at købe hus, er det rigtig vigtigt at papirarbejdet bliver korrekt. Det er noget i skal bruge advokat til ;)

Lige nu går spørgsmålet - så vidt jeg læser det - på, hvorvidt du kan få kontanthjælp hvis I køber hus.

I skal dog også have med i overvejelserne, hvad hvis kæresten ryger på kontanthjælp og du har indkomst?

Hvad hvis I går fra hinanden (sådan er man nødt til at tænke, ved så stor en beslutning). Så er det ikke særlig fedt at kun den ene ejer hytten, men begge deler gælden.

osv osv.

Der er mange vinkler på sagen, og pengene til advokat er givet rigtig godt ud i sidste ende!

Alt for mange har dyrkøbte erfaringer ad den vej - uanset om man er syg/kontanthjælpsmodtager eller i job begge 2.

Held og lykke med det:kram:


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:05.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension