K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang fleksjob (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=27)
-   -   Bipolar lidelse og fleksjob (https://www.k10.dk/showthread.php?t=33835)

BSØ 18-05-2016 17:53

Bipolar lidelse og fleksjob
 
Er fleksjob mon en mulighed for en, der lider af bipolar lidelse?
Eller hvordan ser det ud med at få tilkendt pension med den lidelse?

KageØre 18-05-2016 18:53

Det kommer jo ikke an på diagnosen men udelukkende på arbejdsevne og hvor minutiøst arbejdsevnen er dokumenteret.

Nogen med bipolar lidelse kan arbejde et helt liv uden det nogensinde påvirker deres evne til at arbejde.

MistyMiss 18-05-2016 19:15

Diagnosen er ikke i sig selv afgørende. Nogen kan jo have det i en mild grad, og andre i meget svær grad.
Det er også forskelligt hvor meget man "påvirkes" af diagnosen.
Det afgørende er din arbejdsevne, og den kender vi jo ikke til :)

frubipolar 18-05-2016 20:28

Jeg er bipolar type 2 er under afklaring til flex/resurceforløb....

Det har nu taget 1 år på sygedagpenge og snart 3 år på kontanthjælp.
Jeg har været i 4 arbejdsprøvninger (er stadig i den 4. som snart har varet i 1 år) og har selv søgt møde for rehabiliteringsteamet, for enten flex eller resurceforløb.
Jeg kan arbejde 3-4 timer to dage om ugen. Jeg bukker under ved flere timer og ellers ved pres og stress.

Så det vil tage tid at afdække din arbejdsevne.

bruger2013 20-05-2016 19:49

Som skrevet giver en givende diagnose ikke fleksjob/førtidspension.

Hos mig(depression, dystumi, angst, skizofreni) tog det 5 år at få tilkendt fleks på 14 timer. Jeg tror mit forløb var lidt langt pga. jeg ikke er så gammel(28).

Pøj pøj med det hele.

Gizmo1 23-05-2016 18:05

Lider selv af bipolar, og det tog Ca. 10 måneder for mig med en enkelt arbejdsprøvning før jeg fik tildelt fleksjob. Det var min psykiater der for lidt over et år siden, sagde at nok var nok. Havde prøvet mange pædagog jobs, som jeg måtte opgive.
Så kampen behøver ikke altid være lang og sej...:)

henningv 25-05-2016 17:18

jeg har også bipolar lidelse , og efter ca 1,5 år på sygedagpenge fik jeg f.p

Stuen 30-05-2016 23:45

Jeg har også den lidelse, og jeg har haft fleksjob i 2½ år nu. Jeg har en meget forstående og fleksibel arbejdsplads og leder, ellers havde det aldrig kunnet fungere. Jeg kan altid selv bestemme hvornår jeg vil møde, og hvis jeg i en periode har været nede med dep, har der aldrig været noget muggeri når jeg har meldt mig syg, men jeg har nu for det meste kæmpet mig på job, og bare forsøgt at klare det så godt jeg kunne.
Sidste år begyndte jeg at gå tur hver dag, og det har hjulpet mig rigtig meget mentalt. :hjerte:


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:32.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension