K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Nyt om loven (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=53)
-   -   Nye regler om speciallægeerklæring? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=22008)

trinetrunten 07-03-2012 20:33

Nye regler om speciallægeerklæring?
 
Hej

Er måske kommet så langt, at kommunen vil rejse en pensionssag, men jeg mangler "selvfølgelig" lige ny arbejdsprøvning, speciallægeundersøgelse osv.

Min sagsbehandler "prøver at bilde mig ind", at efter gældende, nye regler så skal speciallægeundersøgelsen sendes i udbud, så det bliver den billigste og mindst travle (og derfor sikkert også den dårligste) læge der vinder udbuddet.

Er der nogen her, der ved om det er rigtigt?

Og i så fald i hvilken lov/paragraf e.lign. står det?

Jeg kan nemlig ikke finde noget om det nogetsteds, og jeg har forgæves forsøgt at få min sagsbehandler til at sende mig lovteksten, som omhandler dette.

Jeg tror hende ikke over en dørtærskel før jeg ser det sort på hvidt, for her i kommunen "lyver" sagsbehandlerne nemlig gerne og forsøger at få ALT vendt og drejet til deres fordel.

Håber, at nogen kan svare. På forhånd tak

Ricky M. 07-03-2012 22:46

Citat:

Oprindeligt indsendt af trinetrunten (Send 213341)
Hej

Er måske kommet så langt, at kommunen vil rejse en pensionssag, men jeg mangler "selvfølgelig" lige ny arbejdsprøvning, speciallægeundersøgelse osv.

Min sagsbehandler "prøver at bilde mig ind", at efter gældende, nye regler så skal speciallægeundersøgelsen sendes i udbud, så det bliver den billigste og mindst travle (og derfor sikkert også den dårligste) læge der vinder udbuddet.

Er der nogen her, der ved om det er rigtigt?

Og i så fald i hvilken lov/paragraf e.lign. står det?

Jeg kan nemlig ikke finde noget om det nogetsteds, og jeg har forgæves forsøgt at få min sagsbehandler til at sende mig lovteksten, som omhandler dette.

Jeg tror hende ikke over en dørtærskel før jeg ser det sort på hvidt, for her i kommunen "lyver" sagsbehandlerne nemlig gerne og forsøger at få ALT vendt og drejet til deres fordel.

Håber, at nogen kan svare. På forhånd tak


Det er HELT KORREKT det din sagsbehandler siger, det er normal procedure, og blev indført efter en eller anden EU-dom.

Der er ikke noget fordækt eller underligt i det... Det er normal praksis

Hygeria 08-03-2012 02:19

Hej Trinetrunten,

har skrevet i din anden tråd.

Det er altså ikke noget nyt, at det bliver sendt i udbud som din SB siger, så det er noget fis, sådan har det været i alle de 10 år jeg har været i systemet.

Som jeg også skrev i din anden tråd, så satte jeg foden ned overfor min SB og sagde, at jeg IKKE ville sendes ud til en af "deres" speciallæger og at jeg nok selv skulle finde en.

Min SB havde ingen indvendinger overhovedet, jeg skulle bare finde en jeg ville ud til og så bare sende navnet på speciallægen. Så det kan altså sagtens lade sig gøre. :-)


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:53.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension