K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang fleksjob (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=27)
-   -   Ferie/løn når man er fleksjobber og holder ferie (https://www.k10.dk/showthread.php?t=28768)

Stuen 16-12-2013 10:32

Ferie/løn når man er fleksjobber og holder ferie
 
Hej
Hvis man holder ferie og ikke har opsparet feriepenge men skal søge om ledighedsydelse, kan det så være rigtigt at man bliver trukket i fleksjobtilskuddet? Jeg mener, så mister man jo både indtægten fra sit arbejde i de feriedage, plus man mister de dage i sin fleksjobydelse. Ledighedsydelsen der så bliver givet, kan da slet ikke dække det, når man mister penge begge steder.

Ved ikke om det giver mening, det jeg skriver. Har lige haft en diskussion med en fra jobcenteret om det, hun blev ved med at sige at det ville gå nogenlunde lige op, men det kan jeg slet ikke forstå. Som jeg forstår det, vil jeg da miste en del.

:confused:

jjsonn 16-12-2013 10:42

hvis du ikke har sparet ferie op, vil du få ledighedsydelse i ferien, det er ca.15500 om mdr, regner ud efter de dage du holder ferie, du kan ikke få løn eller løntilskud de dage du holder ferie, så hun har ret.
Hvis jeg har forstået dig rigtigt.

Stuen 16-12-2013 10:51

ok tak for svar. Så mister man jo en del på at holde ferie. Godt jeg kun arbejder 2 timer om dagen, så er det ikke så mange kroner og ører man mister på sine feriedage. Glæder mig til 2015 hvor jeg kan holde ferie på optjente feriepenge, for det bliver da rigtig træls her i 2014. :rolleyes:

I min verden giver det ingen mening, at når man får mindre i løn, får man også mindre i fleksjobydelse. Ledighedsydelsen kan slet ikke dække det man mister begge steder.

Hmmm synes jeg har svært ved at forklare det, men det giver mening oppe i mit hoved haha

Tazoom 16-12-2013 11:06

Citat:

Oprindeligt indsendt af dansbo (Send 292265)
ok tak for svar. Så mister man jo en del på at holde ferie. Godt jeg kun arbejder 2 timer om dagen, så er det ikke så mange kroner og ører man mister på sine feriedage. Glæder mig til 2015 hvor jeg kan holde ferie på optjente feriepenge, for det bliver da rigtig træls her i 2014. :rolleyes:

I min verden giver det ingen mening, at når man får mindre i løn, får man også mindre i fleksjobydelse. Ledighedsydelsen kan slet ikke dække det man mister begge steder.

Hmmm synes jeg har svært ved at forklare det, men det giver mening oppe i mit hoved haha

Men det er jo ikke anderledes for folk i ordinært arbejde. Hvis man ikke har optjent feriepenge kan man få feriedagpenge hvis man har optjent det i a-kassen, eller 0 kr hvis man ikke har optjent ret til hverken feriedagpenge eller feriepenge.

Stuen 16-12-2013 11:22

Men burde det ikke være sådan, at når man holder ferie fra sit arbejde, og derved får mindre løn udbetalt, at fleksjobydelsen blev større fordi der bliver trukket 30% af et mindre beløb?

Har siddet og regnet på det, jeg kommer til at få ca. 900 kr mindre udbetalt ved at holde ferie i 6 hverdage. Det er da immervæk en slat penge (arbejder 2 timer pr. dag med en timeløn på 134,52)

Pip 16-12-2013 12:23

Det er jo fordi du ikke har optjent ret til feriepenge.. hvis du ikke havde været i fleksjob men alm. job ville du have fået 0 kr i din ferie.. så du er da rimeligt godt stillet i og med at du faktisk får ledighedsydelse i ferien.

De år jeg har arbejdet uden at have optjent ferie, har jeg vurderet om jeg har råd til at holde nogle dage uden penge, eller bare arbejde det år uden at holde ferie.

Tazoom 16-12-2013 13:03

Citat:

Oprindeligt indsendt af dansbo (Send 292270)
Men burde det ikke være sådan, at når man holder ferie fra sit arbejde, og derved får mindre løn udbetalt, at fleksjobydelsen blev større fordi der bliver trukket 30% af et mindre beløb?

Har siddet og regnet på det, jeg kommer til at få ca. 900 kr mindre udbetalt ved at holde ferie i 6 hverdage. Det er da immervæk en slat penge (arbejder 2 timer pr. dag med en timeløn på 134,52)

Fleksjobydelsen bliver beregnet på baggrund af de dage du er i arbejde og din løn i de dage. De dage du er på ferie på ledighedsydelse er en helt anden beregning.

mik16 16-12-2013 14:21

Citat:

Oprindeligt indsendt af dansbo (Send 292261)
Hej
Hvis man holder ferie og ikke har opsparet feriepenge men skal søge om ledighedsydelse, kan det så være rigtigt at man bliver trukket i fleksjobtilskuddet? Jeg mener, så mister man jo både indtægten fra sit arbejde i de feriedage, plus man mister de dage i sin fleksjobydelse. Ledighedsydelsen der så bliver givet, kan da slet ikke dække det, når man mister penge begge steder.

Ved ikke om det giver mening, det jeg skriver. Har lige haft en diskussion med en fra jobcenteret om det, hun blev ved med at sige at det ville gå nogenlunde lige op, men det kan jeg slet ikke forstå. Som jeg forstår det, vil jeg da miste en del.

:confused:

Der er meget forskel på om man har ferie med løn eller ferie med gamle feriepenge.. Når man har det, så skal der ikke trækkes for dage i flekslønstilskuddet.. Men i regnskabet modregnes BRUTTO feriepengene og lønnen i max tilskud på normal vis med 30 % og evt. 55 %. Det resultat man kommer frem til her skal så modregnes i LØNLOFTET.. Lønloftet er det samme som du har normalt.. Altså stiger dit lønloft ikke selv om du får feriepenge..

Hvis du holder ferie på ledighedsydelse er regnskabet meget anderledes.

Først SKAL dit normale tilskud beregnes når du har mindre løn p.g.a ferien.. Så SKAL du se hvor mange arbejdsdage der er i den måned du holder ferie. Arbejdsdage er fra mandag til fredag. Så hvis der er fx. 20 arbejdsdage og du holder en uges fri er det 5 dage på ledighedsydelse. Altså har du kun 15 dages arbejde i den md.
Den beregning/tilskud du kom frem til først, skal divideres med 20 og ganges med 15. Så har du dit tilskud i den måned du holdt een uges ferie på ledighedsydelse.
Udover tilskuddet får du så for 5 dage på ledighedsydelse..

Det er altså ikke sådan bare lige ;-)

Citat:

Oprindeligt indsendt af dansbo (Send 292270)
Men burde det ikke være sådan, at når man holder ferie fra sit arbejde, og derved får mindre løn udbetalt, at fleksjobydelsen blev større fordi der bliver trukket 30% af et mindre beløb?

Har siddet og regnet på det, jeg kommer til at få ca. 900 kr mindre udbetalt ved at holde ferie i 6 hverdage. Det er da immervæk en slat penge (arbejder 2 timer pr. dag med en timeløn på 134,52)

Hvis de 2 timer om dagen betyder 10 timer om ugen, så kan jeg beregne det for dig.. Jeg har en anden beregner som ikke er offentliggjort endnu, som er lavet til netop ferie på ledighedsydelse..
Og jeg skal vide hvilken måned det drejer sig om.. Fx. november eller december..

Men du har helt ret i at dit flekslønstilskud SKAL blive større for de dage hvor du ikke fradrages for ferie på ledighedsydelse..

Stuen 16-12-2013 19:00

Hej Mik
Tak fordi du vil tage dig tid til det :)

Jeg har talt med jobcenteret igen, fordi nogen af de dage jeg holder fri, er helligdage, og der er der åbenbart andre regler, man får fleksjobtilskud fra kommunen de dage, hvis man ikke får fra arbejdet, hvilket jeg ikke gør.
Så det er faktisk kun d. 23. og 27. december, jeg skal holde ferie på ledighedsydelse.

mik16 16-12-2013 19:08

Citat:

Oprindeligt indsendt af dansbo (Send 292328)
Hej Mik
Tak fordi du vil tage dig tid til det :)

Jeg har talt med jobcenteret igen, fordi nogen af de dage jeg holder fri, er helligdage, og der er der åbenbart andre regler, man får fleksjobtilskud fra kommunen de dage, hvis man ikke får fra arbejdet, hvilket jeg ikke gør.
Så det er faktisk kun d. 23. og 27. december, jeg skal holde ferie på ledighedsydelse.

Ja se det er jo en helt anden historie ;) Sgu´ da også dumt at holde sin ferie på en helligdag hvor man alligevel holder fri.. Lidt som at tage madpakke med på en restaurant hvor en anden betaler ;)

Men kort fortalt.. Ferie på LEDIGHEDSYDELSE kan ikke holdes på en SH dag ( helligdag som ikke er en søndag) Feriedage på ledighedsydelse modregnes i flekslønstilskuddet for hver feriedag.. (modregnes betyder at flekslønstilskuddet helt bortfalder på feriedagen og ledighedsydelsen træder istedet) Grunden er at man ikke kan få 2 offentlige ydelser samtidigt for den samme ting.. Og både flekslønstilskuddet og ledighedsydelse er begge en offentlig ydelse..

Stuen 17-12-2013 11:39

Uanset hvad man kalder det - ferie eller helligdag - mister jeg penge på det. Får jo ikke løn fra firmaet i den tid jeg har fri. Så det er 6 dage fri fra arbejde uden løn fra dem, puha. Det bliver ikke meget ferie til mig i 2014, det er ski for dyrt for mig. Men nå, det kan jeg jo ikke gøre noget ved.

stampe 17-12-2013 12:48

På det såkaldte ordinære arbejdsmarked bliver man trukket i løn, hvis man ikke hos den pågældende arbejdsgiver har optjent feriedage i det forudgående opsparingsår. Og har man ikke feriepenge tilgode fra tidligere arbejdsforhold, er det helt for egen regning. Umiddelbart er du bedre stillet.

Stuen 18-12-2013 09:39

Citat:

Oprindeligt indsendt af stampe (Send 292413)
På det såkaldte ordinære arbejdsmarked bliver man trukket i løn, hvis man ikke hos den pågældende arbejdsgiver har optjent feriedage i det forudgående opsparingsår. Og har man ikke feriepenge tilgode fra tidligere arbejdsforhold, er det helt for egen regning. Umiddelbart er du bedre stillet.

Ja det har du nok ret i stampe

Stuen 28-04-2014 06:57

Har lige siddet og trevlet en lov igennem, og der står:

§70 Stk. 4. Personer, der under ferie modtager løn eller feriegodtgørelse, er berettiget til fleksløntilskud under ferien. Stk. 2 finder tilsvarende anvendelse. Fleksløntilskuddet kan udbetales under ferieophold i udlandet.

Så det vil sige, at når jeg til sommer holder 2 ugers ferie, så bør jeg få udbetalt fleksløntilskud de 2 uger, - rigtig forstået?

mik16 28-04-2014 15:54

Citat:

Oprindeligt indsendt af Stuen (Send 305227)
Har lige siddet og trevlet en lov igennem, og der står:

§70 Stk. 4. Personer, der under ferie modtager løn eller feriegodtgørelse, er berettiget til fleksløntilskud under ferien. Stk. 2 finder tilsvarende anvendelse. Fleksløntilskuddet kan udbetales under ferieophold i udlandet.

Så det vil sige, at når jeg til sommer holder 2 ugers ferie, så bør jeg få udbetalt fleksløntilskud de 2 uger, - rigtig forstået?

Ja korrekt hvis det er med optjente feriepenge..

Men er det ferie på ledighedsydelse, så kan du ikke få flekslønstilskud for samme dage som der betales ledighedsydelse.. Fordi man ikke kan få 2 offentlige ydelser for samme dag ;)

Stuen 28-04-2014 16:55

Citat:

Oprindeligt indsendt af mik16 (Send 305259)
Ja korrekt hvis det er med optjente feriepenge..

Men er det ferie på ledighedsydelse, så kan du ikke få flekslønstilskud for samme dage som der betales ledighedsydelse.. Fordi man ikke kan få 2 offentlige ydelser for samme dag ;)

Så "Løn eller feriegodtgørelse" betyder begge to at det er feriepenge fra ens arbejdsgiver? Jeg læste "Feriegodtgørelse" som værende det beløb man kan søge hos kommunen hvis man ikke har optjent feriepenge.

Forvirringen er ærlig talt stor her...der er konstant rod i lønnen fra kommunen også, det er virkelig frustrerende! Det var sgu nemmere dengang på den gamle ordning. :mad:

mik16 28-04-2014 17:10

Citat:

Oprindeligt indsendt af Stuen (Send 305260)
Så "Løn eller feriegodtgørelse" betyder begge to at det er feriepenge fra ens arbejdsgiver? Jeg læste "Feriegodtgørelse" som værende det beløb man kan søge hos kommunen hvis man ikke har optjent feriepenge.

Forvirringen er ærlig talt stor her...der er konstant rod i lønnen fra kommunen også, det er virkelig frustrerende! Det var sgu nemmere dengang på den gamle ordning. :mad:

Ja "Løn eller feriegodtgørelse" er enten ferie med løn eller optjente feriepenge..

Man kan så få ledighedsydelse for de dage man ikke har feriepenge til.. Typisk 25 dage minus antal dage med feriepenge..

Men der er en helt speciel modregning i flekslønstilskuddet når man får ferieledighedsydelse.. Den er lidt speciel ;)

Stuen 28-04-2014 17:18

Derudover har jeg optjent 658,42 kr i feriepenge som gælder for 3,9 dage!! Det vil sige 168,83 kr pr. dag, det er mindre end jeg ville få på ledighedsferiepenge. Det bliver sgu en mager ferie for mig :mad:

Nå nej, de dage jeg har feriepenge til, kan jeg få fleksløntilskud jo.
Gad nok vide om kommunen kan finde ud af det :rolleyes:

mik16 28-04-2014 18:57

Citat:

Oprindeligt indsendt af Stuen (Send 305262)
Derudover har jeg optjent 658,42 kr i feriepenge som gælder for 3,9 dage!! Det vil sige 168,83 kr pr. dag, det er mindre end jeg ville få på ledighedsferiepenge. Det bliver sgu en mager ferie for mig :mad:

Nå nej, de dage jeg har feriepenge til, kan jeg få fleksløntilskud jo.
Gad nok vide om kommunen kan finde ud af det :rolleyes:

1. maj træder den nye lov i kraft.. Så dine små feriepenge vil blive suppleret op til ledighedsydelsen..

Og vigtigt.. Dine feriepenge er med sikkerhed netto efter skat og am-bidrag.. Så for at sammenligne skal du bruge bruttoværdien ;)

Stuen 28-04-2014 19:29

Citat:

Oprindeligt indsendt af mik16 (Send 305270)
1. maj træder den nye lov i kraft.. Så dine små feriepenge vil blive suppleret op til ledighedsydelsen..

Og vigtigt.. Dine feriepenge er med sikkerhed netto efter skat og am-bidrag.. Så for at sammenligne skal du bruge bruttoværdien ;)

Forstår ikke helt det du skriver...vil det sige at jeg IKKE får fleksløntilskud de 3,9 dage hvor jeg bruger mine feriepenge? Det står der ellers at jeg gør. Der er en del forskel på at få feriepenge + fleksløntilskud, og så feriepenge suppleret op til ledighedsydelsesniveau :eek:

Ved ikke hvad det er for en ny lov. Ved bare at jeg er snotforvirret.

mik16 28-04-2014 20:22

Citat:

Oprindeligt indsendt af Stuen (Send 305272)
Forstår ikke helt det du skriver...vil det sige at jeg IKKE får fleksløntilskud de 3,9 dage hvor jeg bruger mine feriepenge? Det står der ellers at jeg gør. Der er en del forskel på at få feriepenge + fleksløntilskud, og så feriepenge suppleret op til ledighedsydelsesniveau :eek:

Ved ikke hvad det er for en ny lov. Ved bare at jeg er snotforvirret.

..

Jo du får flekslønstilskud i den måned du hæver dine feriepenge.. Selvfølgelig hvis du er i job..

Bruttoværdien lægges sammen med den løn du tjener i jobbet i feriemåneden, og modregnes samlet.. Men husk at de 3,9 dag KUN skal dække samme beløb som du får mindre i løn.. Så er du i samme job når du holder ferie, så går det stort set lige op..

HVIS du er ledig, og holder ferie og har feriepenge, så får du samlet feriepenge og ledighedsydelse for hvad der svare til ledighedsydelsen pr. dag.. Det nye er at små feriepenge nu bliver suppleret op til ledighedsydelsen når man har dage med feriepenge..

BEMÆRK at den første forklaring er hvis man er i job.. Den anden hvis man er ledig..

sannemus 29-04-2014 10:49

Hej Mik ;)
Jeg blander mig lige lidt her, for jeg er også forvirret over de der beregninger, når vi holder ferie..

Har holdt tre dage før påske på ledighedsydelse..disse er allerede gået ind på min konto midt i april..

Nu får jeg så mit løntilskud fra kommunen og de har ikke trukket de tre dage, så jeg har fået det samme som normalt...

Desuden har jeg opgivet til min arbejdsgiver, at jeg har afholdt tre dage, så han skal vel også trække noget...

Men det er dælme kringlet, når jeg er ansat på 6 timer ugentligt på 25% effektiv arbejdstid..for jeg får så kun løn for 1,5 t/uge og 6,5 t/måned..er det rigtigt forstået, at arbejdsgiveren egentligt skal dividere de 90 minutter med 5 og gange med 3? Eller hvordan?
Og hvad nu hvis han ikke trækker noget? Jeg ved, at han synes det er nemmere at lade være..

Nå, men det er alligevel håndører, det drejer sig om fra arbejdsgiver:p

Jeg havde selv regnet med, at jeg skulle trækkes tre dages løntilskud, hvilket ville betyde, at jeg samlet fik udbetalt 3-400 kr. mindre for de tre dages ferie..hvilket jeg synes er meget..så kan tre ugers ferie til sommer blive en bekostelig affære:(

Jeg har ikke prøvet at sætte beløbene ind i din smarte beregner, men det kunne jeg måske prøve;)

(og så lige det sidste: Vi afholder vel 37 timers ferie pr. uge, uanset vi kun har 1,5 t/uge, når vi holder en hel uges ferie..eller er det lavet om efter de nye regler?)

Sommer hilsen Sanne

mik16 29-04-2014 13:22

Citat:

Oprindeligt indsendt af sannemus (Send 305293)
Hej Mik ;)
Jeg blander mig lige lidt her, for jeg er også forvirret over de der beregninger, når vi holder ferie..

Har holdt tre dage før påske på ledighedsydelse..disse er allerede gået ind på min konto midt i april..

Nu får jeg så mit løntilskud fra kommunen og de har ikke trukket de tre dage, så jeg har fået det samme som normalt...

Desuden har jeg opgivet til min arbejdsgiver, at jeg har afholdt tre dage, så han skal vel også trække noget...

Men det er dælme kringlet, når jeg er ansat på 6 timer ugentligt på 25% effektiv arbejdstid..for jeg får så kun løn for 1,5 t/uge og 6,5 t/måned..er det rigtigt forstået, at arbejdsgiveren egentligt skal dividere de 90 minutter med 5 og gange med 3? Eller hvordan?
Og hvad nu hvis han ikke trækker noget? Jeg ved, at han synes det er nemmere at lade være..

Nå, men det er alligevel håndører, det drejer sig om fra arbejdsgiver:p

Jeg havde selv regnet med, at jeg skulle trækkes tre dages løntilskud, hvilket ville betyde, at jeg samlet fik udbetalt 3-400 kr. mindre for de tre dages ferie..hvilket jeg synes er meget..så kan tre ugers ferie til sommer blive en bekostelig affære:(

Jeg har ikke prøvet at sætte beløbene ind i din smarte beregner, men det kunne jeg måske prøve;)

(og så lige det sidste: Vi afholder vel 37 timers ferie pr. uge, uanset vi kun har 1,5 t/uge, når vi holder en hel uges ferie..eller er det lavet om efter de nye regler?)

Sommer hilsen Sanne

Ej.. Det er meget mere kompliceret.. Du kan sagtens bruge en af beregnerne.. MEN for at få det korrekte resultat, så skal du også vide hvilke beløb kommunen har beregnet efter..
Tit bruger de (lovligt) lønnen fra måneden før til beregningen.. Og så hjælper det ikke at beregne ud fra aktuel lønseddel..

Mht. modregningen af ferieledighedsydelse, så er den beregning langhåret.. Så sent som igår fik jeg mail tilbage fra Styrelsen om at kommunernes system IKKE modregner korrekt.. Modsat min beregner som hele tiden har beregnet korrekt..

Så Sanne.. Kom på en mail til mig, så tjekker jeg deres beregning ;)

[email protected]

Mvh Mikael

Stuen 29-04-2014 16:42

Citat:

Oprindeligt indsendt af sannemus (Send 305293)
Hej Mik ;)
Jeg blander mig lige lidt her, for jeg er også forvirret over de der beregninger, når vi holder ferie..

Har holdt tre dage før påske på ledighedsydelse..disse er allerede gået ind på min konto midt i april..

Nu får jeg så mit løntilskud fra kommunen og de har ikke trukket de tre dage, så jeg har fået det samme som normalt...

Det eneste jeg lige kan kommentere på dit indlæg, er omkring dit flekslønstilskud, det er MEGET vigtigt du giver kommunen (altså din kontaktperson der har med din flekslønstilskud at gøre )besked om at du holder ferie, så de kan få det trukket fra. Det er ikke altid de selv får besked om det nemlig, så man skal selv sørge for at sige det til dem.
Men det er muligt det først fratrækkes på den næste løn, men prøve for en sikkerheds skyld at ringe til dem, - det ville jeg gøre i hvert fald.

Citat:

Oprindeligt indsendt af mik16 (Send 305297)
Så sent som igår fik jeg mail tilbage fra Styrelsen om at kommunernes system IKKE modregner korrekt.. Modsat min beregner som hele tiden har beregnet korrekt..
l

NÅ! Så har jeg måske fundet forklaringen på hvorfor jeg pludselig skal til at efterbetale 769 kr fordi de ikke har kunnet finde ud af at modregne mine feriedage åbenbart. Jeg har ellers givet dem besked om at jeg holdt ferie på ledighedsydelse og det hele, men det er så åbenbart selve udregningen der er gået ged i. Min kontakt på kommunen gav sig til at gennemtrevle hele min sag siden jeg startede i job, og hun fandt endnu flere fejl, men dem sagde hun at hun ville ignorere og så "kun" holde sig til de 2 dage der har været fejl-udregnet, som hun i første omgang skrev til mig om.
Hun sagde så at det var en tidligere kollega som havde lavet fejlene, men måske er det simpelthen bare systemfejl.

Gælder det med fejl-udregning kun modregning af ferie, eller er der også registreret at der er fejl i selve udregning af flekslønstilskuddet?

sannemus 29-04-2014 17:48

Citat:

Oprindeligt indsendt af mik16 (Send 305297)
Ej.. Det er meget mere kompliceret.. Du kan sagtens bruge en af beregnerne.. MEN for at få det korrekte resultat, så skal du også vide hvilke beløb kommunen har beregnet efter..
Tit bruger de (lovligt) lønnen fra måneden før til beregningen.. Og så hjælper det ikke at beregne ud fra aktuel lønseddel..

Mht. modregningen af ferieledighedsydelse, så er den beregning langhåret.. Så sent som igår fik jeg mail tilbage fra Styrelsen om at kommunernes system IKKE modregner korrekt.. Modsat min beregner som hele tiden har beregnet korrekt..

Så Sanne.. Kom på en mail til mig, så tjekker jeg deres beregning ;)

[email protected]

Mvh Mikael

Tak Mikael og Stuen:)
For at gøre det hele endnu mere forvirret, så har jeg netop modtaget min lønseddel, hvor der IKKE er trukket ferie:rolleyes:
Det anede mig jo nok..men alligevel...det er jo ikke korrekt..

Har kontaktet min sagbehandler på kommunen og spurgt, om hun er min sagsbehandler, nu hvor jeg er i job..og nej, det er hun ikke..men hun sagde tillykke med jobbet og orienterede mig om min sagsbehandlers navn, samt videresendte min mail til denne...det er jo ikke ligefrem, fordi man bliver overbebyrdet med orienteringer fra kommunen:p

Så jeg kan ikke rigtigt sende noget til dig, når jeg ikke har de rigtige tal..lige nu står jeg med nogle penge, jeg ikke er berettiget til, så de bliver gemt til når regningen kommer..for det gør den jo, ikke mindst nu, hvor jeg selv har gjort opmærksom på problemet..

Men jeg har et lille spørgsmål: Hvis min arbejdsgiver fremover vælger at give mig ferie med løn, selv om jeg ikke har optjent dette, er det så ok? For så kan jeg jo undgå det der ledighedsydelse, og bare få det jeg plejer..og så vil jeg kontakte ham og spørge, om det er hans plan..han sagde noget om det ved ansættelsen, men jeg regnede jo med, at det først var fra ferieåret 2015-16..

Hilsen Sanne

mik16 01-05-2014 08:52

Citat:

Oprindeligt indsendt af sannemus (Send 305314)
Tak Mikael og Stuen:)
For at gøre det hele endnu mere forvirret, så har jeg netop modtaget min lønseddel, hvor der IKKE er trukket ferie:rolleyes:
Det anede mig jo nok..men alligevel...det er jo ikke korrekt..

Har kontaktet min sagbehandler på kommunen og spurgt, om hun er min sagsbehandler, nu hvor jeg er i job..og nej, det er hun ikke..men hun sagde tillykke med jobbet og orienterede mig om min sagsbehandlers navn, samt videresendte min mail til denne...det er jo ikke ligefrem, fordi man bliver overbebyrdet med orienteringer fra kommunen:p

Så jeg kan ikke rigtigt sende noget til dig, når jeg ikke har de rigtige tal..lige nu står jeg med nogle penge, jeg ikke er berettiget til, så de bliver gemt til når regningen kommer..for det gør den jo, ikke mindst nu, hvor jeg selv har gjort opmærksom på problemet..

Men jeg har et lille spørgsmål: Hvis min arbejdsgiver fremover vælger at give mig ferie med løn, selv om jeg ikke har optjent dette, er det så ok? For så kan jeg jo undgå det der ledighedsydelse, og bare få det jeg plejer..og så vil jeg kontakte ham og spørge, om det er hans plan..han sagde noget om det ved ansættelsen, men jeg regnede jo med, at det først var fra ferieåret 2015-16..

Hilsen Sanne

Aftaler vedr. jobbet er helt mellem dig og chefen.. Du må bare ikke stilles ringere end "en rask".. Ny aftale som evt. har indflydelse på tilskuddet skal meddeles til kommunen ;)

sannemus 01-05-2014 14:21

Tak Mikael:)


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:22.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension