K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=90)
-   -   Sygedagpenge med tilbagevirkende kraft modregnes kontanthjælp? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=27238)

BubberDK 19-06-2013 10:26

Sygedagpenge med tilbagevirkende kraft modregnes kontanthjælp?
 
Hej alle.

Jeg har igennem et år, kæmpet en kamp med beskæftigelsesankenævnet. Kommunen valgte at stoppe mine sygedagpenge pr 7/1-2012 og smide mig direkte på kontanthjælp. Jeg fik medhold i sagen, da kommunen valgte at undlade at bruge en vurdering fra psykologen som ville have gavnet min sag. Så jeg har fået tilkendt at jeg burde have haft sygedagpenge frem til 1/10-2012 istedet for. Fra januar sidste år og frem til idag er jeg stadigvæk på kontanthjælp og nu venter jeg "blot" på at de udbetaler differencen til mig. Jeg har fået bekræftet fra 2 steder ved kommunen at dette beløb de skylder mig i manglende sygedagpene, IKKE skal modregnes kontanthjælpen fremover.. Indtil idag... Manden der sidder med udbetalingen er nu i tvivl om det går under formue og derfor skal modregnes.. Så mine spørgsmål er følgene..

1: De skal vel IKKE modregnes kontanthjælpen da det er penge kommunen skylder mig og har betalt for lidt?

2: Hos mit tidligere arbejde havde jeg i ferieperioden 2011-2012 optjent ferie. Denne ferie kunne jeg ikke afholde indenfor perioden, da jeg gik sygemeldt. Den ferie holdte jeg så efter ferieperioden, fik pengene udbetalt og de blev så modregnet kontanthjælpen.. Men hvad nu, hvor jeg i teorien burde havde været på sygedagpenge på det tidspunkt? Ville ferien også være blevet modregnet sygedagpengene når jeg ikke kunne nå og afholde ferien indenfor perioden? For så skal jeg vel også have dette beløb udbetalt ved siden af?

Håber nogle kan hjælpe mig..

På forhånd tak.. :)

Bodrum 19-06-2013 14:14

Jeg staar selv i samme situation. Det vil blive betragter som formue, sdp med tilbagevirkende kraft. Tough luck..

Jeg syntes ogsaa det er pisse uretfaerdigt, at ban ikke tager stilling til det videre forloeb, og at de stoler blindt paa at kommunerne traeffer en saglig afgoerelse, i mit tilfaelde foelger de ikke lovgivningen og tilsidesaetter alt. men det er hvad jeg har faaet af vide af min sagsbehandler og ydelsesraadgiver

Principafgørelse nummer 107-12:

Resumé:
Principafgørelsen fastslår

Indtægter skal trækkes fra i kontanthjælp
Efter aktivlovens § 30 fratrækkes indtægter som hovedregel i kontanthjælpen. Udbetaling af for eksempel sygedagpenge er ikke omfattet af undtagelsesbestemmelserne hertil. Efterbetalte sygedagpenge, som udbetales samtidig med kontanthjælp, skal derfor fratrækkes i kontanthjælpen.

BubberDK 19-06-2013 14:53

Det håber jeg godtnok ikke er rigtigt... Det er på ingen måde fair... Kommunen smider mig af sygedagpenge og ban har givet mig medhold i de ikke skulle have gjort det og dette har medført kommunen skylder mig penge.. Så kan det ikke være fair at de siger det skal modregnes kontanthjælpen, for det er jo penge jeg skulle have haft tidligere... Så det kan ikke være rigtigt at kommunen bare kan spare pengene ved at modregne dem kontanthjælpen og derved koster hele sagen dem ikke en krone og jeg ikke får noget ud af det... Og to medarbejdere fra kommunen har også på forhånd fortalt mig at det ikke ville modregnes, for ellers ville der jo ikke være grund til at køre sådan en sag i ban.

Bodrum 19-06-2013 15:26

Ja jeg kan udemaerket godt se dit synspunkt, og jeg har ogsaa taenkt mig at klage over det, jeg er som sagt selv i samme situation.

Dem som siger det ikke bliver modregnet maa have en princip afgoerelse paa det, eller bekendtgoerelse om lov. Proev at spoerg

BubberDK 19-06-2013 15:34

Det er et par rådgivere fra kommunen som selv fortalte mig det ikke skulle modregnes - men så en tredje rådgiver siger han nu er i tvivl om vil undersøge det hos en 4. rådgiver.. Det bliver mere og mere spændende - eller noget... :S

Men ud fra den princip afgørelse du kom med, fandt jeg følgene:
"Hvis kontanthjælpen er bevilget fra den 19. oktober, er det kun indtægter, der er udbetalt efter denne dato, der trækkes fra. Det vil sige, at en indtægt, f.eks. sygedagpenge, der er udbetalt den 6. oktober, ikke skal fratrækkes."... Jeg fik stoppet mine sdp pr 8/1 og overgik til kontanthjælp 10 januar (hvis jeg husker rigtigt), men ban gav mig ret i dette var forkert og kommunen har nu besluttet at jeg burde have fået sdp indtil 1/10, for så at overgå til kontanthjælp derefter.. Så jeg burde jo have fået pengene INDEN jeg overgik til kontanthjælpen og derfor mener jeg jo ikke det skal modregnes.

Bodrum 19-06-2013 15:47

Det skal modregnes fordi at du har/faar en formue, alt over 10k or enlige og 20k or gifte er formue.

BubberDK 19-06-2013 15:53

Ja helt enig med dig der :)

Men synes bare ikke det hænger sammen hvis det passer.. Altså.. Så vil det jo egentlig betyde at alle dem kommunen kaster af sygedagpenge og smider på kontanthjælp, aldrig ville kunne få retfærdighed i sådanne sager.. Jo man kan få medhold i BAN, men så bliver man modregnet alligevel.. Det kan ikke passe at sådan noget ikke får konsekvenser for kommunen og kommer borgeren til gode.

Hvertfald ikke logisk i min lille verden ;)

Enteneller 19-06-2013 16:00

BAN's beslutning har ikke opsættende virkning på kommunen, du skal "bare" være glad for at din kommune har rettet sig ind efter ban og du i det hele taget er blevet eftergivet pengene.

Hvad så med din sag fremadrettet?

BubberDK 19-06-2013 16:05

Citat:

Oprindeligt indsendt af Enteneller (Send 275457)
BAN's beslutning har ikke opsættende virkning på kommunen, du skal "bare" være glad for at din kommune har rettet sig ind efter ban og du i det hele taget er blevet eftergivet pengene.

Hvad så med din sag fremadrettet?

Jamen der er jo ingenting at være glad for i denne sag, selvom jeg har fået medhold.. For hvis det Bodrum siger (samt den ene medarbejder der er i tvivl hos kommunen), at den manglende sygedagpenge som kommunen skylder mig, skal modregnes min kontanthjælp fremover, så er der jo overhovedet ingen grund til at klage over kommunens afgørelse til BAN dengang.. For uanset om jeg fik medhold el ej, så får jeg jo ikke erstatningen alligevel selvom jeg er blevet tilkendt det.. :S

Synes det lyder helt mærkeligt.. :S

Enteneller 19-06-2013 16:25

Jeg kan ikke af din tråd lige se hvilken erstatning der er tale om? Hvis den er fra ASK og i forbindelse med en arbejdsskade må de ikke modregne i evt. kh. herefter er alt lovligt for kommunen altså.

stampe 19-06-2013 16:26

Tror du skal glemme ordet erstatning. Det bliver der aldrig tale om.

Bodrum 19-06-2013 16:29

Jeg kan godt se at det er uretfaerdigt at borgere skal straffes paa den maade, jeg er selv paa bar bund, jeg vil gerne hoere hvad din 4. Sagsbehandler siger, for der skal til at blive modregnet for mit vedkommende nu her, samtidig med at jeg modtager adgoerelse paa sdp:(

Saa skriv endelig hvad det munder ud i.

Guldfax 19-06-2013 16:32

jeps, desværre..

jeg har fået knap 20.000 kr igennem en retssag, manglende løn, feriefridage osv osv.. penge som skulle have været udbetalt for længe siden..

de penge fik jeg først 1,5 efter jeg blev sygemeldt og afskediget fra mit job. DVS jeg jo forlængst var røget på kontanthjælp..

bare ærgeligt for mig, de blev modregnet min kontanthjælp.

så meget svi-neri når det var penge de jo forlængst havde snydt mig for, og som kun kom så sent fordi arbejdsgiver nægtede at udbetale og da de havde betalt første omgang ville de igen ikke betale og vi måtte igen i retten.
jeg var så gal og nøj jeg brokkede mig, men lige lidt hjalp det.. desværre.

BubberDK 19-06-2013 16:32

Kan godt være jeg skrev forkert, det beklager jeg så... :)

Men pointen er hvertfald, at BAN gav mig medhold i at kommunen ikke skulle have stoppet mine sygedagpenge i januar måned 2012.

Kommunen har herefter meddelt det var forkert af dem at smide mig af sdp og over på kontanthjælp og så har de vurderet at jeg burde have modtaget sdp frem til oktober 2012. Derfor skylder de mig differencen fra januar - oktober, da kontanthjælpen jo er lavere end sdp.. Så langt, så godt, ingen problemer det..

Så får jeg så idag afvide at de mulighed vil modregne dette beløb min fremtidige kontanthjælp, og det forstår jeg jo så ikke.. Det er jo penge jeg skulle have haft på et tidspunkt hvor jeg ikke skulle have været på kontanthjælp og derfor ikke min fejl..

Så kommunen laver en fejl, vil så udbetale pengene til mig, men så samtidig fratrække mig dem igen over kontanthjælpen... Det forstår jeg ikke kan lade sig gøre.. Så uanset om jeg vandt sagen i BAN el ej, så ville jeg ikke få noget ud af det hvis det holder stik at de modregner min fremtidige kontanthjælp.

Enteneller 19-06-2013 16:44

Er og var du berettiget til at modtage kh. pt. og på det tidspunkt efter sdp.?

Og ellers må du få dem til at forklare sig. For som Bodum skriver kan det forholde sig således at dit rådighedsbeløb har oversteget de 10.000 kr. man må have som enlig i kh., men det kan jeg næppe tro at du har haft...

Jeg er dog også interesseret i hvordan din sag ville have set ud efter seneste forlængelse og hvad der så skal ske i din sag. Vi har haft folk herinde der efter BAN´s anvisning og afklaring ved kommunen er blevet anvist endeligt fremtidigt forsørgelses grundlag.

BubberDK 19-06-2013 16:48

Citat:

Oprindeligt indsendt af Enteneller (Send 275477)
Er og var du berettiget til at modtage kh. pt. og på det tidspunkt efter sdp.?

Hmm ved ikke lige præcist hvad du mener med spørgsmålet, men som sagt.. Kommunen stoppede mine sdp d 7 januar 2012 mener jeg det var, og så kom jeg efterfølgene på kontanthjælp og dette har jeg været lige siden og stadig er... Efter sagen hos BAN, har kommunen så vurderet, at jeg burde have fået sdp frem til 1 oktober 2012.

Bodrum 19-06-2013 16:55

Formuebeloebet som bliver udbetalt overstiger formuegraensen, naar sdp udbetaler med tilbagevirkende kraft.

Hurtig oprids:
Modtager sdp, ryger af sdp, ryger paa kth, anker sagen, medhold fra ban, tilbagecirkende kraft sdp, ny afgoerelse, er ikke berettiget sdp, ryger paa kth, staar med en formue paa 50/70 tusinde kroner, kan ikke modtage kontanthjaelp, saa skal leve af de efterbetalte sygedagpenge.

Saadan foregaat det i mit tilfaelde.
Meget uretfaerdigt! Men vi maa staa sammen og dele klage breve til hinanden for inspiration.

BubberDK 19-06-2013 16:57

Citat:

Oprindeligt indsendt af Bodrum (Send 275483)
Formuebeloebet som bliver udbetalt overstiger formuegraensen, naar sdp udbetaler med tilbagevirkende kraft.

Hurtig oprids:
Modtager sdp, ryger af sdp, ryger paa kth, anker sagen, medhold fra ban, tilbagecirkende kraft sdp, ny afgoerelse, er ikke berettiget sdp, ryger paa kth, staar med en formue paa 50/70 tusinde kroner, kan ikke modtage kontanthjaelp, saa skal leve af de efterbetalte sygedagpenge.

Saadan foregaat det i mit tilfaelde.
Meget uretfaerdigt! Men vi maa staa sammen og dele klage breve til hinanden for inspiration.

Ja det hænger slet ikke sammen... Kommunen kan jo vælge at smide alle af spd og på kontanthjælp og hvis så borgeren får medhold, så får det ingen konsekvenser for kommunen alligevel og de spare penge uanset hvad, fordi de bare trækker dem tilbage via kontanthjælpen... :(

simsons 19-06-2013 22:27

Jeg har fulgt de forskellige tråde omkring tilbagebetaling af sygedp i noget tid nu, da jeg også har frygtet at kunne havne i lign. situation pga sygdpstop (anke deraf) hvor jeg også overgik til kh. Afventer stadig afgørelse.

Spørgsmål:

1) Hvordan skal det helt forståes med at kommunen modregner de sygedagpenge der skal udbetales. Er det sådan at hvis man eksempelvis skal have 21.000 tilbage og hvis man får 10.500 brutto i kh om måneden, så lader de vær med at udbetale kontanthj i 2 måneder (idet man skal leve af formuen først) eller måske "kun" for en måned fordi man godt må have 10.000 i formue.?:eek:

2) Handler jeres tilbagebetaling om så høje beløb, at kommunen kan holde tilbage med udbetaling af kontanthj i 3-4 måneder.?

Enteneller 19-06-2013 22:35

Jeg fatter heller ikke at det skal kunne lade sig gøre for man har jo også faste udgifter og forbrug, så lad os endelig få det op i lyset for alm. mennesker.

Bodrum 19-06-2013 22:37

Hej sims, jeg tror de traekker beloebet minus max formue = rest modregnes kth.

I mit tilfaelde faar jeg 6700 brutto paa kth, saa jeg mangler 10.000 ca foer skat. (Sdp ydelse 16500 ca?)
Har foedselsdag i december, der blir jeg 25.

Saa for mit vedkommende drejer det sig naesten om 8-9 maaneder, hvor jeg ingen ydelse faar. Konen studerer socialraadgiver, og lider selv af en skjult depression, har laegen sagt. Saa jeg vil ikke stresse hende og sige at hun skal arbejde nu hvor hun har mindre end seks maaneder tilbage af uddannelsen.

Det er virkelig hul i hovedet.. Jeg skylder 35000 for de sidste 10 maaneder. Men det er privat gaeld. Ellers kan jeg da slet ikke faa det til at loebe rundt. Vi har ingen indbo, ingen ulykkeforsikring, ingen bil. Hvis jeg boede alene ville jeg have ca 50 kroner at leve for hver maaned:(

BubberDK 19-06-2013 22:39

Citat:

Oprindeligt indsendt af simsons (Send 275518)
Jeg har fulgt de forskellige tråde omkring tilbagebetaling af sygedp i noget tid nu, da jeg også har frygtet at kunne havne i lign. situation pga sygdpstop (anke deraf) hvor jeg også overgik til kh. Afventer stadig afgørelse.

Spørgsmål:

1) Hvordan skal det helt forståes med at kommunen modregner de sygedagpenge der skal udbetales. Er det sådan at hvis man eksempelvis skal have 21.000 tilbage og hvis man får 10.500 brutto i kh om måneden, så lader de vær med at udbetale kontanthj i 2 måneder (idet man skal leve af formuen først) eller måske "kun" for en måned fordi man godt må have 10.000 i formue.?:eek:

2) Handler jeres tilbagebetaling om så høje beløb, at kommunen kan holde tilbage med udbetaling af kontanthj i 3-4 måneder.?

1: Nu kan jeg ikke huske hvor meget sdp satsen var, men for at tage et eksempel, hvis man får cirka 10.000 om måneden i kontanthjælp og du får 15.000 på sdp, så giver det en forskel på 5.000kr som de mangler at udbetale dig. Så ja så går jeg ud fra de holder op med at give kontanthjælp i et x antal mdr el også bare modregner.. Jeg ved det ikke, da jeg intet har fået på skrift endnu.

2: Kommunen skylder mig fra januar til oktober sidste år, så det bliver da til en del penge, men har ikke overblik over hvor meget... Men som det tyder på (hvis det jeg har fået afvide herinde er rigtigt), så er det jo næsten ligegyldigt om det er 1.000 el 1 mio de skylder, for de trækker dem jo tilbage over kontanthjælpen alligevel.. Så hvis man vinder sagen hos BAN, så vinder man egentlig ingenting alligevel :S

Men afventer svar fra kommunen om hvad de har tænkt sig - det var kun lige kort telefonisk jeg snakkede med dem idag og fik afvide at sagsbehandleren var i tvivl omkring det skulle modregnes el ej... To sagsbehandlere har sagt til mig det ikke skal modregnes og jeg ikke skulle være nervøs for det.. Så det bliver spændende at se hvad det ender med...

Bodrum 19-06-2013 22:44

Naar du faar svar, saa vil jeg meget gerne hoere hvad det bliver. Somjeg fortalte harjeg mistet rigtig mange penge paa det her nr som sdp har gang i.

Enteneller 19-06-2013 22:46

DE KAN SIMPELTHEN IKKE BEREGNE OVERSKYDENDE LØN, DAGPENGE, SYGEPENGE kald det hvad du vil for formue!!!?? Den er jo for manges vedkommende ikke stationær, kan forstå hvis de tager friværdi og bil med i det, men ellers nej.

Og BubberDK for dit vedkommende skal vi lige høre iht. hvilket pkt. sdp. loven du blev forlænget således at man kan forestille sig hvorledes du evt. ville blive videre forlænget for det ville jo have været en mulighed hvis kommunen havde gjort som BAN efter flg. anviste.

BubberDK 19-06-2013 22:49

Citat:

Oprindeligt indsendt af Bodrum (Send 275523)
Naar du faar svar, saa vil jeg meget gerne hoere hvad det bliver. Somjeg fortalte harjeg mistet rigtig mange penge paa det her nr som sdp har gang i.

Ligeså snart jeg ved noget, så skal jeg nok skrive det herinde :-) hvis de nægter at give mig pengene uden modregning, så går jeg til medierne, for det er ikke fair borgerne skal straffes når kommunen laver fejl - det er jo derfor man har mulighed for at klage så retfærdigheden sker fyldest!

Citat:

Oprindeligt indsendt af Enteneller (Send 275524)
DE KAN SIMPELTHEN IKKE BEREGNE OVERSKYDENDE LØN, DAGPENGE, SYGEPENGE kald det hvad du vil for formue!!!?? Den er jo for manges vedkommende ikke stationær, kan forstå hvis de tager friværdi og bil med i det, men ellers nej.

Og BubberDK for dit vedkommende skal vi lige høre iht. hvilket pkt. sdp. loven du blev forlænget således at man kan forestille sig hvorledes du evt. ville blive videre forlænget for det ville jo have været en mulighed hvis kommunen havde gjort som BAN efter flg. anviste.


Jeg er slet ikke blevet forlænget el noget som helst... Jeg modtog sdp i cirka 3 mdr hvorefter min rådgiver fik den smarte tanke at nu var jeg frisk og derfor stoppede mine sdp... En kendelse jeg jo så fik omstødt i BAN.

Bodrum 19-06-2013 22:53

Enteller, jeg tror ikke at din caps lock er nok til at vaekke dem paa borgen :)

Bubber Uanset hvad, om jeg kommer tilbage paa sdp eller ej, saa vil jeg gerne staa ved dig. Saa gaar du til medierne, saa sig endelig til. At staa paa kanten er ikke spor sjovt. Slet ikke i to maaneder..

Modtog du ikke partshoering ved sdp stop?

Enteneller 19-06-2013 22:59

Hej Bodrum,

Jeg kender noget til sdp. systemet efter jeg røg ud på r.. og albuer i 2007. Derefter søgte jeg ikke kh. da jeg pga. penge fra samtidig skilsmisse og hussalg dengang ikke ville kunne få det. Hold da k... hvor har jeg kæmpet.

Jeg kan dog ikke råbe nogle op end ikke på Borgen, dog prøver jeg at hjælpe andre så godt jeg kan. F.eks tlf. damen der var lost fik ftp. til sidst. og Linus mor der med tilbage virkende fik. sdp. modregnet i kh. så jeg forstår ikke hvad kommunen her forsøger at postulere omkring formue? Vi må se det på skrift..

BubberDK 19-06-2013 23:01

Citat:

Oprindeligt indsendt af Bodrum (Send 275527)
Enteller, jeg tror ikke at din caps lock er nok til at vaekke dem paa borgen :)

Uanset hvad, om jeg kommer tilbage paa sdp eller ej, saa vil jeg gerne staa ved dig. Saa gaar du til medierne, saa sig endelig til. At staa paa kanten er ikke spor sjovt. Slet ikke i to maaneder..

Modtog du ikke partshoering ved sdp stop?

Helt enig og jo flere med samme problem der står frem, jo stærkere vil vi stå i håb om at få lavet det om, hvis ikke de udbetaler pengene til mig :)

Uha det må jeg indrømme, det kan jeg sku ikke huske... Jeg tror det rent faktisk ikke.. Min rådgiver dengang, bad om at få en specifik helbredsattest fra lægen til vurdering, men da denne vurdering ikke hverken sagde jeg var rask el syg, så kunne rådgiveren ikke vurdere sagen ordentlig og derfor blev jeg smidt af sygedagpengene.. Jeg fortalte hende, at jeg kunne få fat i en udtalelse fra min psykolog som hun tidligere havde fået, så hun kunne få en ny update derfra da psykologen kendte mig bedst.. Det afviste rådgivere og lukkede så sagen... Klagede så over det, men fra kommunen side blev dette afvist og så klagede jeg til BAN, hvor jeg så næsten et år efter, fik medhold i sagen.. Så det var sådan set forløbet :)

Bodrum 19-06-2013 23:04

Du er ogsaa yderst hjaelpsom og meget aktiv herinde:)

Fik du principafgoerelsen jeg skrev paa side 1? Der stod der at de godt maa. Jeg har ikke kunnet finde noget som helst om at de ikke maa.

Jeg vil saa sandelig ogsaa kraeve en skriftlig afgoerels, det drejer sig for mit vedkommende over 100.000 foer skat. Det er sku rigtig mange penge.

Hvad er det for noget med linus' mor??

Bubber: du sku gerne modtage partshoering paa sdp stop efter ban's afgoerelse. Efter du fik medhold saa skal de revurdere om du fortsat er berettiget. Jf forvaltnimgsloven skal sagsbehandleren indrage borgeren, hvis resultatet er til ugunst for dig.

Enteneller 19-06-2013 23:08

Ok så du fik medhold i at dine sdp. skulle fortsætte og dette erkender kommunen pt. Det var så nok mere hvis de, sdp. var blevet stoppet efter varighedsbegræsningen på de "alm" 52 uger, at man efter BAN´s tilkendelse ville kunne gå efter endnu en forlængelse, men sikkert nej.

Har du en fagforening der kan svarer på dine spm. omkring modregning af sdp. i kh.?

BubberDK 19-06-2013 23:15

Citat:

Oprindeligt indsendt af Bodrum (Send 275530)
Du er ogsaa yderst hjaelpsom og meget aktiv herinde:)

Fik du principafgoerelsen jeg skrev paa side 1? Der stod der at de godt maa. Jeg har ikke kunnet finde noget som helst om at de ikke maa.

Jeg vil saa sandelig ogsaa kraeve en skriftlig afgoerels, det drejer sig for mit vedkommende over 100.000 foer skat. Det er sku rigtig mange penge.

Hvad er det for noget med linus' mor??

Bubber: du sku gerne modtage partshoering paa sdp stop efter ban's afgoerelse. Efter du fik medhold saa skal de revurdere om du fortsat er berettiget. Jf forvaltnimgsloven skal sagsbehandleren indrage borgeren, hvis resultatet er til ugunst for dig.

Nej det eneste jeg har fået fra kommunen efter afgørelsen hos BAN, er et telefon opkald, hvor jeg fik afvide at kommunen har taget resultatet til efterretning og de selvfølgelig skyldte mig nogle penge, så derfor ville jeg snarest høre fra dem og at de ville indhente oplysninger fra min læge.. Det har de så gjort og vurderet ud fra lægens papir, at jeg skulle være berettiget sdp frem til 1.okt, og det er alt jeg har hørt... Nu mangler jeg så at høre slutningen vedr udbetalingen af dette beløb.

Enteneller 19-06-2013 23:20

Citat:

Oprindeligt indsendt af Bodrum (Send 275530)
Du er ogsaa yderst hjaelpsom og meget aktiv herinde:)

Fik du principafgoerelsen jeg skrev paa side 1? Der stod der at de godt maa. Jeg har ikke kunnet finde noget som helst om at de ikke maa.

Jeg vil saa sandelig ogsaa kraeve en skriftlig afgoerels, det drejer sig for mit vedkommende over 100.000 foer skat. Det er sku rigtig mange penge.

Hvad er det for noget med linus' mor??

Bubber: du sku gerne modtage partshoering paa sdp stop efter ban's afgoerelse. Efter du fik medhold saa skal de revurdere om du fortsat er berettiget. Jf forvaltnimgsloven skal sagsbehandleren indrage borgeren, hvis resultatet er til ugunst for dig.

Kan ikk lige finde den p afgørelse du referere til. Dog bør Bubber mfl. være opmærksomme på at de maks kan modtage sdp. og ikke kh oveni.

Hvis Bubberdk, kan og vil kan han/hun efterflg. skrive til kommune og BAN at han/hun efter denne første forlængelse så burde have været forlænget ihht. §27 stk. 1 nr.?? Beklager men i sådanne situationer bliver jeg ærgerrig. Netop derfor hjalp jeg Linusmor med at klage til BAN og hun fik ekstra 6 mdr. på sdp. kontoen ;-)

Man kan altid sætte klagen herinde anonymt og så er vi måske nogle der kan hjælpe om nødvendigt.

BubberDK 19-06-2013 23:23

Citat:

Oprindeligt indsendt af Enteneller (Send 275533)
Kan ikk lige finde den p afgørelse du referere til. Dog bør Bubber mfl. være opmærksomme på at de maks kan modtage sdp. og ikke kh oveni.

Enteneller, det må du gerne lige uddybe? For jeg tror ikke du finder nogen steder i indlægget, at man tror at man både kan score fuld kh og sdp... Det er ikke det det her drejer sig om... Det drejer sig om at kommunen skylder diffencen mellem sdp og kh og at de så alligevel vil modregne det fremover..

Jeg har ingen tanker om at skal have kontanthjælp og sdp penge fremover samtidig.. Jeg vil bare gerne have det de skylder mig og så er det ude af verden.

Citat:

Oprindeligt indsendt af Enteneller (Send 275533)
Kan ikk lige finde den p afgørelse du referere til. Dog bør Bubber mfl. være opmærksomme på at de maks kan modtage sdp. og ikke kh oveni.

Hvis Bubberdk, kan og vil kan han/hun efterflg. skrive til kommune og BAN at han/hun efter denne første forlængelse så burde have været forlænget ihht. §27 stk. 1 nr.??

Hvad er det for en forlængelse du snakker om? Det forstår jeg ikke... :S

Enteneller 19-06-2013 23:31

Jeg ved ikke hvor du står i dag men hvis du ikke er klar til det ordinære arbejdsmarkede burde du måske stadig være på sygedagpenge? Hvad syntes du selv i forhold dertil?

Derfor nævner jeg at du måske også efter BANs tilkendelse skulle være blevet på sdp. op til varighedsbegrænsningens på de 52 uger og hvem ved så stod du måske til en forlængelse ved de 52 uger og videre forlængelse fremtil nu. Dette kommer jo helt an på din helbredssituation i dag og beregnet fra da af. Håber du forstår hvad jeg mener nu.

Bodrum 19-06-2013 23:34

Bubber, er du stadigvaek sygemeldt?
Hvad staar der i ban's afgoerelse til slut.

Hvis du er blevet berettiget til at modtage sdp med tilbagevirkende kraft, saa skal kommunen ogsaa tage stilling til om du kan forlaenges yderligere. Og det er det enteller hentyder til. Og det er netop her du ogsaa skal partshoeres.

Sygedagpengeloven paragraf 27 stk nr 1-6 (kig i venstre side under sygedagpenge der er et link)

Enteller jeg finder lige principafgoerelsen

BubberDK 19-06-2013 23:37

Citat:

Oprindeligt indsendt af Enteneller (Send 275536)
Jeg ved ikke hvor du står i dag men hvis du ikke er klar til det ordinære arbejdsmarkede burde du måske stadig være på sygedagpenge? Hvad syntes du selv i forhold dertil?

Derfor nævner jeg at du måske også efter BANs tilkendelse var forblevet på sdp. op til varighedsbegrænsningens på de 52 uger og hvem ved så stod du måske til en forlængelse herefter, dette kommer jo helt an på din helbredssituation i dag og beregnet fra da af. Håber du forstår hvad jeg mener nu.

Nu forstår jeg godt hvad du mener, men det er ikke aktuelt.. Jeg fik det gradvist lidt bedre efter jeg startede i aktivering hos kommunen på kontanthjælp i oktober og derfor har kommunen også besluttet at jeg var for rask til sdp i oktober måned og det er helt fair fra min side af.. Så jeg kan sagtens respektere at jeg burde være på sdp frem til oktober og ikke længere.. Så ingen problem i det.. :)

Det er sku bare træls hvis de kan lave sådan et nummer, at indrømme de har lavet en fejl, acceptere at udbetale mig pengene, for så at indkræve pengene igen over kontanthjælpen.. Det forstår jeg ikke kan være rigtigt, for så er der intet formål i at klage og vinde sagen i BAN :(

Bodrum 19-06-2013 23:37

Principafgørelse nummer 107-12:

http://www.ast.dk/artikler/default.asp?page=1670

Naa okay, vi gik udfra at du stadigvaek var sygemeldt. Men altid noget at du fik det bedre :)

BubberDK 19-06-2013 23:42

Citat:

Oprindeligt indsendt af Bodrum (Send 275537)
Bubber, er du stadigvaek sygemeldt?
Hvad staar der i ban's afgoerelse til slut.

Hvis du er blevet berettiget til at modtage sdp med tilbagevirkende kraft, saa skal kommunen ogsaa tage stilling til om du kan forlaenges yderligere. Og det er det enteller hentyder til. Og det er netop her du ogsaa skal partshoeres.

Sygedagpengeloven paragraf 27 stk nr 1-6 (kig i venstre side under sygedagpenge der er et link)

Enteller jeg finder lige principafgoerelsen

Naa både og Bodrum.. Jeg gik ned med stress som udviklede sig til lettere depression, og det var det som gjorde jeg kom på sygedagpenge.. De blev jo så stoppet i januar måned og få måneder efter, så fik jeg en skade i ryggen som jeg stadig døjer med.. Men jeg er i aktivering gennem kommunen og derfor jo ikke er syg nok til sdp fordi jeg godt kan "holde til aktivering" som jeg fik afvide... Men selvom jeg døjer mere med ryggen nu, end det psykiske, så kan jeg jo nok ikke trække den med over i sdp, selvom det opstod sidste år hvor jeg burde være på sdp. :S

Enteneller 19-06-2013 23:42

Tænkte nok at Bubberdk. blev raskmeldt når det kun var efter 3 mdr. men det kunne jo være. Ser lige på den p afg. men hvorfor hulen skriver du med "svenske" bogstaver ala aa, Bodrum?:D

Citat:

Oprindeligt indsendt af BubberDK (Send 275541)
Naa både og Bodrum.. Jeg gik ned med stress som udviklede sig til lettere depression, og det var det som gjorde jeg kom på sygedagpenge.. De blev jo så stoppet i januar måned og få måneder efter, så fik jeg en skade i ryggen som jeg stadig døjer med.. Men jeg er i aktivering gennem kommunen og derfor jo ikke er syg nok til sdp fordi jeg godt kan "holde til aktivering" som jeg fik afvide... Men selvom jeg døjer mere med ryggen nu, end det psykiske, så kan jeg jo nok ikke trække den med over i sdp, selvom det opstod sidste år hvor jeg burde være på sdp. :S

B.dk. Jeg har alt for mange gange hørt om den der, "jamen vi har ikke råd til at jeg er syg", håber ikke du er havnet eller havner der.. OG B, jeg har "kun" stresssssss....""

BubberDK 19-06-2013 23:44

Citat:

Oprindeligt indsendt af Bodrum (Send 275539)
Principafgørelse nummer 107-12:

http://www.ast.dk/artikler/default.asp?page=1670

"Kun indtægter, der udbetales efter bevillingen af kontanthjælp
Hvis kontanthjælpen er bevilget fra den 19. oktober, er det kun indtægter, der er udbetalt efter denne dato, der trækkes fra. Det vil sige, at en indtægt, f.eks. sygedagpenge, der er udbetalt den 6. oktober, ikke skal fratrækkes."

Det er jo så der jeg undre mig lidt over loven, for selvom de vil udbetale det beløb de skylder her efterfølgene jeg er kommet på kh, så burde pengene jo være blevet udbetalt INDEN jeg overgik til kontanthjælp og derfor så ikke skulle trækkes fra... Og det er jo på ingen måde min skyld, så det forstår jeg ikke vi skal straffes for..


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:04.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension