K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Politik og Samfund (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=31)
-   -   Folketingsvalg på K10 ( hvad stemmer i ) (https://www.k10.dk/showthread.php?t=23480)

halse 02-07-2012 10:18

Folketingsvalg på K10 ( hvad stemmer i )
 
Jeg synes det kunne være sjovt at se hvordan K10's brugere ville stemme hvis der var folketingsvalg i dag.


I er velkomne til at skrive hvad i har stemt , men i kan også bare stemme anonymt hvis i foretrækker det.

Jeg har stemt på Enhedslisten ( som altid ).

LUM 02-07-2012 11:34

Det samme som til seneste valg

Ninja 02-07-2012 11:39

Enhedslisten her.

Jeg er styrtløbet fra socialdemokratiet.

Vej86 02-07-2012 12:41

Jeg ved det ikke i nu. Det bliver nok først på selve dagen jeg tager beslutningen. Jeg er ikke sikker på at jeg stemmer det samme som denne gang.Har haft mulighed for at stemme 3 gange og end til nu har jeg ikke stemt det samme. Hvis der var valg i dag bliver det samme som sidste gang.

smækkerlækker 02-07-2012 14:27

Enhedslisten.....aldrig aldrig aldrig mere SF

picasso 02-07-2012 15:36

For første og sidste gang SF -Aldrig Aldrig mere... :-/

TimeGuest 02-07-2012 15:55

Citat:

Oprindeligt indsendt af helenekr (Send 231970)
Enhedslisten her.

Jeg er styrtløbet fra socialdemokratiet.

Socialtkraterne, har typisk også lagt tænkeniveauet i omegnen af en no-brainer 8-(

P.t. er de blevet helt blå i roen i forsøget på bare at tænke en simpel tanke 8-(

Så jeg forstår godt du har endda rigtig travlt med at komme væk fra den socialkratiske dødssejler.

Og samme forståelse har jeg for folk, der flygter fra SF's dødssejler med Villky og Möger ved roret som japansk Kamikaze pilot, der misser målet.


BTW: Jeg har kendskab til en socialkrater, der stemte for udgiftsreduktion på det kommunale plejeområde og efterflg. skabte sig over, at vedkommendes ældre ikke blev serviceret ordentlig på et lokalt plejehjem (der var ganske enkelt ikke varme hænder til det).

Ja, virkeligheden kan være hård - også for en socialkrater ;-)

Mella 02-07-2012 15:57

Blev jo dansk statsborger her i foråret og for allerførste gang, fik jeg en stemmseddel og lov til at sætte et kryds :-)

Det blev på Enhedslisten og hvis jeg havde kunnet stemme siden jeg blev 18, så havde de fået alle mine krydser

GentleGiant 02-07-2012 16:16

Enhedslisten, som jeg også har gjort gennem flere stemmerunder nu.
Startede i mine unge dage... - som jo ikke er så lang tid siden!!! - med, at stemme på Socialdemokratiet. Så gik jeg over til, at stemme på SF et enkelt valg eller 2, men har holdt mig til Enhedslisten siden.
SF KAN måske reddes endnu, men det kræver en gevaldig udskiftning i toppen, bl.a. Villy og Thor.

TimeGuest 02-07-2012 16:27

Citat:

Oprindeligt indsendt af GentleGiant (Send 232012)
SF KAN måske reddes endnu, men det kræver en gevaldig udskiftning i toppen, bl.a. Villy og Thor.

SF nå næppe ret meget op over spærregrænsen ved næste valg og S og EL deles om rovet med mest til EL ... samtidig med at EL snupper noget fra S.

S og EL vil derfor formodentlig være næsten lige store efter næste valg og går det rigtig godt for SF med et enkelt eller to mandater ... går det knap så godt for SF sidder de ikke længere i Folketinget - dertil er der jo kun at sige: RIP.

GentleGiant 02-07-2012 17:05

Citat:

Oprindeligt indsendt af TimeGuest (Send 232013)
SF nå næppe ret meget op over spærregrænsen ved næste valg og S og EL deles om rovet med mest til EL ... samtidig med at EL snupper noget fra S.

S og EL vil derfor formodentlig være næsten lige store efter næste valg og går det rigtig godt for SF med et enkelt eller to mandater ... går det knap så godt for SF sidder de ikke længere i Folketinget - dertil er der jo kun at sige: RIP.

Tænker heller ikke så meget som regeringsparti, i hvert fald ikke foreløbigt, men som parti i det hele taget. Der er mange gode kræfter i SF, men de er tydeligvis blevet trynet af Villy og Thor fløjen.
Det har vi jo set meget tydeligt de seneste par dage, dels med Lisbeth Bech Poulsen og Özlem Cekic (som dog har holdt stand... endnu), dels med oprøret i nærmest hele SF-baglandet.

smækkerlækker 02-07-2012 17:30

Villy-viljeløs og Thor-møjøre.

stribe 02-07-2012 17:33

jeg stemmer som ALTID venstre :kram:

TimeGuest 02-07-2012 17:38

Citat:

Oprindeligt indsendt af GentleGiant (Send 232026)
Der er mange gode kræfter i SF, men de er tydeligvis blevet trynet af Villy og Thor fløjen.

Som jeg har skrevet andetsteds her på K10, er tradiionen med at banke folk på plads én som Aksel Larsen slæbte med sig fra DKP.


Citat:

Det har vi jo set meget tydeligt de seneste par dage, dels med Lisbeth Bech Poulsen og Özlem Cekic (som dog har holdt stand... endnu), dels med oprøret i nærmest hele SF-baglandet.
Bla. Hanne Reintoft blev i fordums tid forsøgt banket på plads på samme vis som vi aktuelt ser Lisbeth Bech Poulsen er blevet det ... konsekvensen blev dannelsen af VS.

Forløbet med skatteaftalen - og ikke mindst MÅDEN hvorpå den blev lavet - og senest aftalen om førtidspension og fleksjob, det får konsekvenser for SF, formodentlig store konsekvenser.

Citat:

Oprindeligt indsendt af smækkerlækker (Send 232033)
Villy-viljeløs og Thor-møjøre.

Det må da være: Villy-viljelØs og Thor-mØjØre ?

Citat:

Oprindeligt indsendt af stribe (Send 232035)
jeg stemmer som ALTID venstre :kram:

Der er vel ikke meget: Gud, Konge/Dronning, Fædreland og højadel over det parti ?

Men OK det er jo et frit valg, hvor man vælger at føle sig hjemme.

En fadbamse eller to i teltet er vel heller ikk' så ringe endda ... ? :-)

Okai 02-07-2012 17:52

Jeg har aldrig stemt på Enhedslisten. Men det gør jeg næste gang. Farvel til SF og Socialdemokratiet.

Mai-Britt 02-07-2012 18:34

Jeg stemmer på Df det har jeg gjort de sidste 3 valg :-) så det forsætter jeg med .. :D

halse 02-07-2012 20:06

Jeg startede i tidernes morgen med at stemme VS , og fulgte siden med over i enhedslisten ( som vælger ).
Jeg synes altid det har set tyndt ud med seriøst solidariske kræfter i SF. De findes , men der er sandt for dyden langt mellem snapsene.


Jeg noterer mig , at efter 58 afgivne stemmer har regeringspartierne samlet fået én sølle stemme ( det var SF ).

Det overrasker selv mig :confused:

MichaelH 02-07-2012 20:13

Jeg har stemt DF altid, næe første gang var med personligt til den gæve kvinde Kirsten Jacobsen.
Så det gør jeg også næste gang.

Hvis jeg udelukkende ser konkret på det her og nu i forhold til skattereform og Flex/ftp reform, ville jeg nok 99% også stemme EL
Men jeg kan ikke gå ind for hvad EL ellers har i parti program såsom

Bl.a
Ophævelsen af den private ejendomsret.
Virksomheder skal evt med magt overdrages til staten.

Kreditforeninger skal også overgå til staten.
Børsen skal lukkes og banker skal være statsejede.

Politi og militær skal nedlægges.


Tak for kaffe siger jeg bare :-)

nocturne 02-07-2012 20:15

the one and only
Enhedslisten

Risa 02-07-2012 20:16

Jeg svinger mellem EL eller Blankt.... Dvs helt blank bliver den nok ikke, for jeg ender nok med at skrive en svada, om at her burde have været et kryds ved soc.dem., men fordi sådan og sådan og sådan, får de den ikke alligevel... Hmm... Findes der regler for, hvor længe man må opholde sig i stemmeboksen....???:confused::D

Ninja 02-07-2012 20:18

Nope, men der findes regler om at man ikke må skrive på stemmesedlerne:D

- men måske kan du vedhæfte en lille opsang, det er der vist ikke regler om, endnu!

halse 02-07-2012 21:07

Citat:

Oprindeligt indsendt af MichaelH (Send 232074)
Jeg har stemt DF altid, næe første gang var med personligt til den gæve kvinde Kirsten Jacobsen.
Så det gør jeg også næste gang.

Hvis jeg udelukkende ser konkret på det her og nu i forhold til skattereform og Flex/ftp reform, ville jeg nok 99% også stemme EL
Men jeg kan ikke gå ind for hvad EL ellers har i parti program såsom

Bl.a
Ophævelsen af den private ejendomsret.
Virksomheder skal evt med magt overdrages til staten.

Kreditforeninger skal også overgå til staten.
Børsen skal lukkes og banker skal være statsejede.

Politi og militær skal nedlægges.


Tak for kaffe siger jeg bare :-)


Jeg støtter heller ikke meget af det der står i enhedslistens principprogram , det gør ledelsen af partiet øjensynligt heller ikke længere. De har forgæves forsøgt at få det ændret.

Men én ting er et teoretisk principprogram , noget helt andet er realpolitik.

Jeg mener ikke man skal lægge for meget i et principprogram , og jeg mener bestemt ikke det skal afholde en fra at stemme på partiet.

Jeg forholder mig til den reelt praktiserede politik inden jeg træffer mit valg. Ikke på et ”tilfældigt” stykke papir , som kun de færreste partimedlemmer ( inklusiv de folkevalgte på Christiansborg ) overhovedet kender indholdet af.

Abraxus 02-07-2012 21:17

Folk forstår bare ikke at ved at sprede så meget negativt om S/SF, så spiller de lige ind i blå's hænder, som vil lave endnu flere besparelse.

Lars Løkke bebudede så sent som i dag at han vil forsøge at få indført endnu flere besparelse på kontanthjælp og SU.

MichaelH 02-07-2012 21:58

Citat:

Oprindeligt indsendt af halse (Send 232103)
Men én ting er et teoretisk principprogram , noget helt andet er realpolitik.
Jeg forholder mig til den reelt praktiserede politik inden jeg træffer mit valg. Ikke på et ”tilfældigt” stykke papir , som kun de færreste partimedlemmer ( inklusiv de folkevalgte på Christiansborg ) overhovedet kender indholdet af.


Enig, men efter at have oplevet det her hvor selv DF siger nej til de forringelser der sker for flexer.
Så tør jeg ganske enkelt ikke at gå til EL, for hvis de først får magten så ved man aldrig.

Mange troede at med at rød regering så kom der mere social retferdighed
men det er en ulv i fåreklæder der er mere dybblå end den borglige regering har været de sidste 10 år.

halse 02-07-2012 22:37

Jeg hører så til dem der ikke er blevet spor overrasket. Jeg advarede flere gange mod de høje forventninger.

Bl.a. skrev jeg nedenstående indlæg , på selve dagen hvor valget blev udskrevet :

Citat:

Oprindeligt indsendt af halse (Send 177683)

Jeg ser ingen grund til at feste.
Vi har valget mellem 2 blokke , den ene mere asocial end den anden.
Forskellene er efter min mening marginale.

Som et lille lys i mørket stikker Enhedslisten frem , men jeg gør mig ingen illusioner om at de får indflydelse på noget som helst.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...ghlight=valget


hansenheidi 02-07-2012 22:44

valg
 
:confused: Trofast har jeg stemt på socialdemokraterne i alle mine år
mente de stod på den ,,lille,, danskers side og beskyttede de svage ;)

:mad: :confused:

Jeg er rystet :eek: og gal samt føler mig dybt svigtet :o magtesløs angst osv
ja de må da være ramt at en virus :mad: derinde på Borgen.

de glemmer at alle kan blive syge ens liv ..ødelagt,, også dem selv og deres nærmeste kan rammes ,i nuet

at lave denne flex og førtidspensions stramling er ud over hvad der er rimeligt det er ikke den politik de gik til valg på og som folket opfatter de stå for åååååå hvor er jeg gal og rasende samt i dyb afmagt og sorg over dem der bliver ramt at dette .
de

fatter ikke en meter og kan ikke ringe til peter:mad: Galjehummør :cool:

aldrig mere stemmer jeg sådanne mere.

fremover stemmer jeg på dansk folkeparti

god ide med en afstemning herinde ;)

NPH 02-07-2012 23:36

valg
 
Hej
Ja hvis der var kommet et reelt rødt flertal, så ville tingene nok have set anderledes ud

Nu er det bare lidt lunkent, men var det det vi ville

Ja vi får som vi har stemt, en mindretals regering, som må søge sit flertal hvor de tror det er bedst
Mange føler sig snydt, men jeg tror at en blå sæson ville være endnu være

Hilsen
Nph

amaranth 02-07-2012 23:41

Stemmer Enhedslisten, som jeg har stemt til alle valg jeg har deltaget i, bortset fra dem hvor jeg har stemt Nej.

L.S. 03-07-2012 01:34

Der er ingen tvivl om, at mange, fuldt berettiget, føler sig snydt, af den nuværende regerings tiltag - både før og efter valget.

Der er heller ikke tvivl om, at ingen regeringskonstellation - af nogen som helst observans - ville have kunnet redde stumperne uden at foretage upopulære valg.

Det er fakta, at kigger man bagud i historiebøgerne, bor alle partier i glashuse - personfølgelsen og smædekampagnerne har dog nået hidtil usete lavpunkter i dagens politiske sfære.

Det er så sikkert som at k10 idag ikke længere er et tilbud, men en livsvigtig hjælpelinje for trængte borgere, at vælger vi en rigtig BLÅ regering til næste valg, mister vi på bunden af samfundsspanden den allersidste smule hjælp, håb, værdighed......og måske endda stemmeretten.

Viper 03-07-2012 23:56

EL er der andet lige nu?
 
Det bliver så også første gang jeg stemmer der henne selv om jeg ikke er enig i ret mange af deres mærkesager.

Hvad angår alle de tanker der flyver her på tråden omkring de forskellige politikere, så mener jeg personligt ikke at det drejer sig om deres politiske ståsted eller ført realpolitik.
Jeg tror desværre at problemet i virkeligheden ligger i det faktum at de fleste politikere, på tværs af fløje, består af akademikere som på forhånd har lagt an til en karriere som MF'er eller MEP'er.
De har derfor aldrig studeret til noget man bruger i det almindelige liv i Danmark eller haft almindeligt arbejde. De der har haft arbejde før de kom ind på borgen, har oftest kun arbejdet i deres partiforening (bl.a. med at få helt brune tunger), eller som lokalpolitikere i region eller kommune.
Dette medfører jo at de ganske enkelt ikke har nogen som helst forudsætning for overhovedet at kunne forstå hvordan det er at være på det almindelige jobmarked, enten vi nu snakker offentligt eller privat, lavt eller højt uddannet, lavt eller højt lønnet.

Spørger man mig, skulle der ganske enkelt være en ubrydelig lov der siger at man ikke kan stille op til et politisk embede i Danmark uden at have mindst 20 års erfaring i almindelig beskæftigelse. Så kunne det jo være der kom helt andre boller på suppen.

Bare en strøtanke.

:kram: til alle
Viper

L.S. 04-07-2012 00:04

Citat:

Oprindeligt indsendt af Viper (Send 232296)
Spørger man mig, skulle der ganske enkelt være en ubrydelig lov der siger at man ikke kan stille op til et politisk embede i Danmark uden at have mindst 20 års erfaring i almindelig beskæftigelse.
Viper

Ihverfald 10 års erhvervserfaring.
Og en minimumsalder på mindst 35!!

Med alderen forstår man dybden i udtalelsen:
"livet leves forlæns, men forstås baglæns". ;)
(S.K.)


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:04.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension