K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang fleksjob (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=27)
-   -   Kan man få flexjob pga. depression og stress (https://www.k10.dk/showthread.php?t=20091)

Kalmia 09-11-2011 14:34

Kan man få flexjob pga. depression og stress
 
Hej
Er der nogen som ved, om kommunen giver fleksjob pgs. depression og stress?

Jeg har været sygemeldt nu i ca. 2 år og har lige været i jobtræning i 3 mdr., som viste, at jeg højst kan arbejde 20 tim. ugl. og har nu været til psykiatisk samtale, da min sag nu skal afsluttes i kommunen.
Samtalen mundede ud i, at psykiateren sagde, at jeg havde en moderat depression, som ikke var behandlet.

Kan kommunen afslutte mig sag? - og kan jeg få bevilget et fleksjob?

:(:(

MTVRV1 09-11-2011 14:42

velkommen
det er ikke din sygdom du får fleks på, men udelukkende din arbejdsevne
så det er ikke hvilken sygdom man har, som er afgørende

hvis der bliver skrevet dette til kommunen
Samtalen mundede ud i, at psykiateren sagde, at jeg havde en moderat depression, som ikke var behandlet
så glem alt om fleks på nuværende tidspunkt
alle behandlingsmuligheder til være udtømte, for at få fleks

men du har ikke fået noget på skrift endnu
er det en psykiater som kommunen har sendt dig til.
hvis det er det, er min vurdering at du stå meget svagt

men kender jo ikke hele din sag

Tassi 09-11-2011 14:46

En "moderat, ubehandlet" depression
Er ked af at sige det, men det kommer du ingen vegne med

Håber 09-11-2011 14:51

Enig med de andre - når din depression ikke er færdigbehandlet kommer du desværre ikke længere og din arbejdsprøvning vil blive afvist, fordi det vil blive vurderet, at din arbejdsevne formentlig vil kunne bedres, når din depression er behandlet...

Kalmia 09-11-2011 14:53

Tak for jeres svar.

Ja, det er en psykiater, som kommunen har sendt mig til afslutning af min sygedagpengesag.

Hvor står jeg så? Mister jeg mine sygedagpenge - eller hvad?

MTVRV1 09-11-2011 15:01

Ja desværre tror jeg det vil ske og du bliver henvist til kontanthjælp
samt du skal vente på du er helt færdig behandlet og så skal du ud i en ny arbejdsprøving
hvis alså kommunen vurdere du ikke er rask.

af samme grund har jeg advaret mange om flere arbejdsprøvning, før man har papir på nedsat arbejdsevne og denne er varig resten af livet
først her kan kommunen bruge en arbejdsprøvning.

så må beklage at der meget lang udsigt til et fleksjob


Men hvad siger din egen psykiater

Kalmia 09-11-2011 15:13

Jeg har kun været til denne ene samtale med en psykiater og han sagde, at når min depression var behandlet forventede han, at jeg blev "normal" igen.

Han anbefalede også, at jeg fik samtaler med en psykiater.

Da jeg er gift regner jeg ikke med, at kunne få kontanthjælp?
Er det ikke kun for enlige forsørgere?

Tassi 09-11-2011 15:18

Citat:

Oprindeligt indsendt af Kalmia (Send 190377)
Jeg har kun været til denne ene samtale med en psykiater og han sagde, at når min depression var behandlet forventede han, at jeg blev "normal" igen.

Han anbefalede også, at jeg fik samtaler med en psykiater.

Da jeg er gift regner jeg ikke med, at kunne få kontanthjælp?
Er det ikke kun for enlige forsørgere?

Med den udtalelse er der bestemt ikke noget fleksjob i vente
Derimod kan du forsøge at få forlænget dine sygedagpenge efter § 27 stk 3)
"den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 2 gange 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden"
Jeg vil anbefale dig at gå efter denne forlængelse

Nej, kontanthjælp er ikke kun for enlige forsørgere. Det kommer helt an på ægtefællens indtægt

Kalmia 09-11-2011 15:29

Jeg har været sygemeldt siden midten af 2009 og forlænget med henblik på raskmelding og tilbagevenden til arbejdsmarkedet.

Kan jeg igen blive forlænget eller er det et max.antal måneder/år, som kan få sygedagpenge?

Tak for alle jeres svar, selvom mit håb om et fleksjob døde.

Tassi 09-11-2011 15:36

Det må jo betyde at du allerede har været forlænget efter stk 3
Den giver mulighed for 2x52 ugers forlængelse. Er det dem, du er ved at have opbrugt?

- og der er ikke noget, der er dødt endnu. Men med de få oplysninger du giver, kan vi kun svare generelt

Prøv at fortælle lidt mere

MTVRV1 09-11-2011 15:40

Må jeg spøger hvad har du lavet i 2 ÅR?
har du overhovedet ikke været til nogen læge
siden det er første gang du snakker med en psykiater
når det er psykiske problemer du har
hvis du er forlænget, så kommer du på kontanthjælp

må indrømme det ser noget håbløst ud desværre
du er jo ikke kommet et skidt videre i din sag, fra du startede med at være sygemeldt
udover du nu skal i behandling for moderat, depression
som ikke rigtig tæller noget i det kommunale system

Håber 09-11-2011 15:49

Jeg forstår det nok ikke helt - du har været sygemeldt siden midten af 2009 - dvs. omkring 2år. Så meget er jeg med på.

Men hvorfor har du været i arbejdsprøvning?

Har der fra din læge/psykolog været udtalt, at du forventes at kunne komme tilbage til ordinær beskæftigelse og i så fald, hvad var udsigterne på daværende tidspunkt?

Hvorfor mener kommunen, at du skal til at afsluttes? Din forlængelse hedder 2x52 uger og der må altså være ca 1år tilbage af forlængelsesmuligheden, så det er mangler, er vel en begrundet formodning fra psykiaterens side om, hvordan udsigterne ser ud med behandling - går ud fra, at du ikke har været i medicinsk behandling?

Kalmia 09-11-2011 16:04

Jeg blev sygemeldt den 30.maj 2009 (stress) og blev opsagt fra mit job fra den 1.okt.2009.
Den 9.juli 2010 blev min sygedagpengeperiode forlænget med 2x52 uger udvoer 30.juni 2010 iflg. § 27 stk.1 pkt.3.

Jeg har været til diverse scanninger i 2010 og 2011 via neurolog, som ikke rigtig har vist noget.
Jeg skal nu til undersøgelse for fibermyralgi den 15.nov.2011 hos Bente Danneskjold Samsøe, da jeg siden 2009 har haft smerter i ben og arme.

I sommeren 2011 var jeg til undersøgelse i Kbh.kommunes pensioneringsråd, da jeg kunne få udbetalt min opsatte tj.mands pension. Vurderingen fra Pensioneringsrådet lyder på, at min erhvervsevne er nedsat til halvdelen eller derunder, så nu får jeg lidt pension udb. hver måned.

Jeg har været i arb.prøvning i Juni-Sept.2011, som viste, at jeg max kan arbejde 20 tim. ugl.
Kommunen sendte mig til denne samtale hos psykiater, som mener, at jeg skal behandes for depression samt gå til samtaler hos en psykiater.

Jeg kan forstå på jeres svar, at jeg står rigtig dårligt.

Hvad gør jeg nu, hvor kommunen gerne vil afslutte min sag?

Jeg har været i medicinsk behandling siden 2010 for depresion, men som psykiaten sagde, var det ikke en korrekt behandling, som jeg får.
Han ville skrive til mig læge.

Min læge har, da jeg fik forlænget sygedagpengeperioden i 2010, skrevet til kommunen, at hun vurderer, at jeg kan raskmeldes.

Det er kommunen, som har sat mig i arbejdsprøvning.

Håber 09-11-2011 16:21

Citat:

Oprindeligt indsendt af Kalmia (Send 190392)
Jeg har været i medicinsk behandling siden 2010 for depresion, men som psykiaten sagde, var det ikke en korrekt behandling, som jeg får.
Han ville skrive til mig læge.

Min læge har, da jeg fik forlænget sygedagpengeperioden i 2010, skrevet til kommunen, at hun vurderer, at jeg kan raskmeldes.

Bær over med mig, men hvorfor vil kommunen afslutte din sag? Har de ikke givet en grund? Hvis du stadig er underforlængelse, mener jeg ikke, at de kan afkorte den, medmindre der forekommer nye oplysninger, der ændrer sagen væsentligt og du derfor fx. skal forlænges efter 27,1,4.

Har din læge sat en tidshorisont i 2010 for, hvornår du forventes at kunne raskmeldes?

Men uanset....når den nye psykiater skriver, at du forventes at blive rask når du får anden behandling, så har jeg svært ved at se, med hvilken begrundelse din sag afsluttes under en igangværende forlængelse....

Wodpoulsen 09-11-2011 16:29

Nej, jeg tror ikke du får et fleksjob.
.....men jeg håber meget at du får behandlet din depression og stress, så du kan komme ud i verden igen.

Se at få fat i lægen.
Hvis hxn ikke vil hjælpe, så find en anden læge.

:kram:

Hans 09-11-2011 16:29

Citat:

Oprindeligt indsendt af MTVRV1 (Send 190373)
af samme grund har jeg advaret mange om flere arbejdsprøvning, før man har papir på nedsat arbejdsevne og denne er varig resten af livet
først her kan kommunen bruge en arbejdsprøvning.

Jeg er ikke helt enig, men heller ikke helt uenig; det kommer an på, hvad arbejdsprøvningen kan bruges til.

En tidligere arbejdsprøvning før behandling vil kunne bruges til at sammenligne med en arbejdsprøvning efter behandling.
Altså få synliggjort overfor et indstlillingsudvalg, hvad behandling har betydet for personen - i stil med "før behandling kunne han arbejde X timer, efter behandling kan han stadig kun arbejde X timer, derfor er det min vurdering, at arbejdsevnen ikke kan forbedres yderligere gennem behandling"

Den model brugte jeg nogle gange med succes som sagsbehandler, og den har "reddet" nogle indstillinger til pension igennem fra min side, især hvis jeg har vidst, at sagen kunne blive svær at få godkendt i indstillingsudvalget.

Tassi 09-11-2011 16:33

"Der er ikke lovhjemmel til på forhånd at afkorte en forlængelsesbestemmelses længde og dermed stille borgeren dårligere, end loven tilsiger. Skal en periode afkortes, og sygedagpengeudbetalingen dermed ophøre tidligere end den fastsatte periode, forudsætter det, at der er indtruffet væsentlige ændringer, der gør, at betingelserne
for forlængelse ikke længere er opfyldte. Perioden kan ikke på forhånd gøres kortere end
fastsat i loven. Der henvises i den forbindelse til principafgørelse 116-09."

S. 7 http://www.silkeborgkommune.dk/files...er%202011).PDF

Kalmia 09-11-2011 16:43

Kommunen skriver i mit forlængelsesbrev af juli 2010: At min læge skønner, at jeg indenfor 2x52 uger vil kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse.

Hvorfor kommunen ville have mig i arb.prøvning i juni-sept.2011 ved jeg ikke.
Jeg er tilbudt et fleksjob i et firma, men det har jeg ikke p.t. fortalt kommunen - vil det være en god ide?

Håber 09-11-2011 17:23

Citat:

Oprindeligt indsendt af Tassi (Send 190397)
"Der er ikke lovhjemmel til på forhånd at afkorte en forlængelsesbestemmelses længde og dermed stille borgeren dårligere, end loven tilsiger. Skal en periode afkortes, og sygedagpengeudbetalingen dermed ophøre tidligere end den fastsatte periode, forudsætter det, at der er indtruffet væsentlige ændringer, der gør, at betingelserne
for forlængelse ikke længere er opfyldte. Perioden kan ikke på forhånd gøres kortere end
fastsat i loven. Der henvises i den forbindelse til principafgørelse 116-09."

S. 7 http://www.silkeborgkommune.dk/files...er%202011).PDF

Yep og det var den præcise ordlyd....godt du havde den ved hånden :)

Og med henvisning til ovenstående og med psykiaterens udtalelse, skal du da ihvertfald ikke afsluttes nu, medmindre det er fordi den skal erstattes af en anden forlængelse, men for at komme videre er du nok nød til at have fat i sb og høre, hvad de har tænkt sig der skal ske fremadrettet.

Kalmia 09-11-2011 17:39

Tak for jeres svar og især Silkeborg kommunes fil, som rummer mange gode oplysninger.
Jeg vil kontakte min sb.

curls 09-11-2011 18:18

Citat:

Oprindeligt indsendt af Kalmia (Send 190390)
Jeg blev sygemeldt den 30.maj 2009 (stress) og blev opsagt fra mit job fra den 1.okt.2009.
Den 9.juli 2010 blev min sygedagpengeperiode forlænget med 2x52 uger udvoer 30.juni 2010 iflg. § 27 stk.1 pkt.3.

Jeg har været til diverse scanninger i 2010 og 2011 via neurolog, som ikke rigtig har vist noget.
Jeg skal nu til undersøgelse for fibermyralgi den 15.nov.2011 hos Bente Danneskjold Samsøe, da jeg siden 2009 har haft smerter i ben og arme.


.......................................
Hvad gør jeg nu, hvor kommunen gerne vil afslutte min sag?

Når jeg læser ovenstående, så fik du forlænget 2x52 uger fra 9. juni 2010, korrekt? Hvis ja, er der så ikke ca. 7 måneder endnu tilbage til 9. juni 2012? Eller har de tænkt sig at stoppe før? Har de sagt hvorfor?

Er jobcentret orienteret om, at du skal til undersøgelse for fibromyalgi? Hvis ikke, så synes jeg du skal fortælle dem det...

Er ressourceprofil udarbejdet? Hvis de har tænkt sig at stoppe dine sygedagpenge "før tid", skal du have en partshøring. Det vil sige, at du skal partshøres i de akter, som de lægger til grund forud selve afgørelsen. Gad vide om de lige pludselig mener, at du er rask nok til at arbejde..

For at få et fleksjob skal alle andre muligheder såsom revalidering (hvis muligt) være afprøvet. Arbejdsevnen skal være 50 % nedsat.

Jeg kender selv en, der havde stress og depression i lang tid, men er kommet ud af det. Men som de andre siger, så er det arbejdsevnen (skal være varigt nedsat), de skal se på, ikke dine diagnoser. Din ressourceprofil er en vigtig ting, når de skal vurdere din arbejdsevne.

En god ting er at indhente aktindsigt hos jobcentret, så du ved, hvad de har om dig og om der mangler nogen oplysninger. (hvis du ikke allerede har dem)

bmp24 09-11-2011 18:22

Hej Kalmia

Det er muligt at få pension p.g.a stress. Det har jeg fået pr. 01.09.11.

Men det kræver at der er en psykiater der skriver at det er permanent stress der ikke kan behandles.

Jeg fandt selv en psykiater og har ikke været hos andre.

Håber at du enten får det bedre eller at der kommer en løsning.

Pøj pøj herfra

Jasmina 09-11-2011 18:33

Jeg bumper lige ind på denne spændende tråd for jeg har et spørgsmål - håber det er ok.
Er det vigtigt at det er en psykiater eller kan en psykolog også komme med denne udtalelse?

Hilsen Jasmina

bmp24 09-11-2011 18:40

hej Jasmina

Det ved jeg ikke helt bestemt, men det vil jeg da tro. Ellers må de jo sende dig videre til psykiater, der så forhåbenligt siger det samme.

MTVRV1 09-11-2011 19:26

Citat:

Oprindeligt indsendt af bmp24 (Send 190412)
Hej Kalmia

Det er muligt at få pension p.g.a stress. Det har jeg fået pr. 01.09.11.

Men det kræver at der er en psykiater der skriver at det er permanent stress der ikke kan behandles.

Jeg fandt selv en psykiater og har ikke været hos andre.

Håber at du enten får det bedre eller at der kommer en løsning.

Pøj pøj herfra

hvilket forløb har du været igennem før den gik i gennem

har du bare en udtagelse fra en psykiater efter et par timer
så har du fået tilkendt pension
uden arbejdsprøvning eller andet

den var da aldrig nogeninde gået i min kommune

Tassi 09-11-2011 19:29

Citat:

Oprindeligt indsendt af Jasmina (Send 190415)
Jeg bumper lige ind på denne spændende tråd for jeg har et spørgsmål - håber det er ok.
Er det vigtigt at det er en psykiater eller kan en psykolog også komme med denne udtalelse?

Hilsen Jasmina

En psykolog må ikke stille diagnoser, men kan jo sagtens komme med udtalelser. Det er dog min opfattelse, er der er forskel på, hvor meget man vægter psykologer, da de er længere nede i "fødekæden"

Tassi 09-11-2011 19:33

Citat:

Oprindeligt indsendt af Kalmia (Send 190390)
Jeg har været i arb.prøvning i Juni-Sept.2011, som viste, at jeg max kan arbejde 20 tim. ugl.
Kommunen sendte mig til denne samtale hos psykiater, som mener, at jeg skal behandes for depression samt gå til samtaler hos en psykiater.

Det er måske det, der er problemet. At man nu kan se at du ikke kan vende tilbage til ordinær beskæftigelse indenfor 2x52 uger, og derfor er forlængelsen efter stk 3 ikke længere gyldig
Men som Håber siger, så skal du i det tilfælde forlænges efter stk 4, eller alternativ stk 2 fordi du afventer lægebehandling
De kan ikke bare afslutte din sag nu

bmp24 09-11-2011 20:26

hej mtvr1

Nej så nemt tror jeg ikke det går nogle steder.

Jeg har været til utallige undersøgelser der ikke viste noget. Til sidst blev jeg sygemeldt og henvist til en psykiater. Det har jeg gået i næsten 1 år ca. 1 gang om måneden i 1-2 timer pr. gang.

Jeg har været i arbejdsprøvning i 3 mdr. og gennem en kursusforløb via kommunen med en psykolog og en afspændingspædagog - det var 2 gange ugenligt i 10 uger.

Men alt i alt har jeg fået en god og hurtig behandling - fra jeg kom ind i systemet til jeg fik godkendt FTP gik det knapt 1 år.

Håber 09-11-2011 21:21

Citat:

Oprindeligt indsendt af bmp24 (Send 190429)
hej mtvr1

Nej så nemt tror jeg ikke det går nogle steder.

Jeg har været til utallige undersøgelser der ikke viste noget. Til sidst blev jeg sygemeldt og henvist til en psykiater. Det har jeg gået i næsten 1 år ca. 1 gang om måneden i 1-2 timer pr. gang.

Jeg har været i arbejdsprøvning i 3 mdr. og gennem en kursusforløb via kommunen med en psykolog og en afspændingspædagog - det var 2 gange ugenligt i 10 uger.

Men alt i alt har jeg fået en god og hurtig behandling - fra jeg kom ind i systemet til jeg fik godkendt FTP gik det knapt 1 år.

I vores kommune (Silkeborg) ville det du har "gjort" være at sammenligne med at gå på vandet, ca så usandsynligt er det, at det ville ske her. Men ja, der er nogen kommuner der er langt mere sanarbejdsvillige og interesserede i at få deres borgere afklarede! Jeg kender en i vores nabokommune der efter ca 1års sygemelding fik fleks og efter yderligere knapt 1år nu har fået pension - det er først nu ved pensionssagen der overhovedet har været en psykiater ind over og personen har ikke forsøgt andet end medicinsk behandling (psykisk lidelse). I Silkeborg ville det sygeforløb have trukket ud i årevis!!!

Men nogen steder kan de heldigvis godt finde ud af tingene!

Håber 09-11-2011 21:23

Citat:

Oprindeligt indsendt af Tassi (Send 190426)
Det er måske det, der er problemet. At man nu kan se at du ikke kan vende tilbage til ordinær beskæftigelse indenfor 2x52 uger, og derfor er forlængelsen efter stk 3 ikke længere gyldig
Men som Håber siger, så skal du i det tilfælde forlænges efter stk 4, eller alternativ stk 2 fordi du afventer lægebehandling
De kan ikke bare afslutte din sag nu

Men den psykiater der netop har haft konsultation har jo udtalt, at når depressionen er behandlet, forventer han, at hun bliver normal igen. Så altså er stk 4 nok udelukket. Stk 2 kunne godt være relevant som du skriver, men i første omgang burde hun kunne blive på stk 3....

MTVRV1 09-11-2011 21:28

Citat:

Oprindeligt indsendt af bmp24 (Send 190429)
hej mtvr1

Nej så nemt tror jeg ikke det går nogle steder.

Jeg har været til utallige undersøgelser der ikke viste noget. Til sidst blev jeg sygemeldt og henvist til en psykiater. Det har jeg gået i næsten 1 år ca. 1 gang om måneden i 1-2 timer pr. gang.

Jeg har været i arbejdsprøvning i 3 mdr. og gennem en kursusforløb via kommunen med en psykolog og en afspændingspædagog - det var 2 gange ugenligt i 10 uger.

Men alt i alt har jeg fået en god og hurtig behandling - fra jeg kom ind i systemet til jeg fik godkendt FTP gik det knapt 1 år.

man kan jo ikke andet sige du har været heldig

en på mit bosted har sikkert fast i 8 år på grund af stress og angst
i sidste 3 år for at vente på behandling, som kommunen skal betale
men de vil ikke ud med pengene, men kan ikke afklares før alle behandlingsmuligheder er udtømte

bmp24 10-11-2011 11:19

hej igen mtvrv1

Ja jeg var så heldig at have en sundhedsforsikring via mit arbejde, så jeg kunne tage en privat psykiater, og komme hurtigt til de undersøgelser jeg ellers skulle til.

Det er rigtig trist at høre at der er mange der hænger så længe i systemet. De burde ikke kunne foregå i dagens Danmark.

Tassi 11-11-2011 10:22

Citat:

Oprindeligt indsendt af bmp24 (Send 190509)
hej igen mtvrv1

Ja jeg var så heldig at have en sundhedsforsikring via mit arbejde, så jeg kunne tage en privat psykiater, og komme hurtigt til de undersøgelser jeg ellers skulle til.

Det er rigtig trist at høre at der er mange der hænger så længe i systemet. De burde ikke kunne foregå i dagens Danmark.

Det er simpelthen så svært for mig at finde en grimasse, der kan passe
Min arbejdsplads havde ikke en sundhedsforsikring. Resultat? Der skulle gå 4 år før jeg blev taget alvorligt, og endelig fik en diagnose. Og selv der var det mere held end forstand, at jeg overhovedet fik diagnosen

Og hjælp? Pffft - har bedt om det i uendelighed siden jeg blev syg - og blev hver gang afvist. Har decideret fået at vide, at der ganske enkelt ikke er tilbud til sådan en som jeg
Og sådan er jeg nu gået ind i mit 6. år som sygemeldt, hvor jeg selv har været nødt til at opfinde den dybe tallerken

Men kan jo samtidig se at folk med private sundhedsforsikringer godt kan få den hjælp, jeg også skulle have haft!

Så sådan har indtoget af private sundhedsforsikringer i den grad skabt et helbredsmæssigt A og B hold, hvor ens fremtidige muligheder i den grad afhænger af om man har den rigtige arbejdsgiver :o

bmp24 11-11-2011 21:43

Hej Tassi
Syntes det er rigtig øv for dig at der er gået så lang tid - det skulle ikke være nødvendigt i dagens Danmark.

Der er jo noget der hedder behandlingsgaranti - men jeg ved ikke om det også gælder for psykiatere.

Man kan iøvrigt også tegne en privat sundhedsforsikring - det har jeg gjort efter at jeg røg ud af arbejdsmarkedet.

Tassi 11-11-2011 23:17

Citat:

Oprindeligt indsendt af bmp24 (Send 190711)
Hej Tassi
Syntes det er rigtig øv for dig at der er gået så lang tid - det skulle ikke være nødvendigt i dagens Danmark.

Der er jo noget der hedder behandlingsgaranti - men jeg ved ikke om det også gælder for psykiatere.

Man kan iøvrigt også tegne en privat sundhedsforsikring - det har jeg gjort efter at jeg røg ud af arbejdsmarkedet.

Behandlingsgaranti kræver at man har en lidelse, der er diagnosticeret, samt anerkendelse af behandlingsmuligheder
Min pointe er, at blot det at få en diagnose kan være svært uden en sundhedsforsikring, for det kræver en anerkendelse af problemerne, samt vilje til handling. Når man opsøger læge i dag med en diffus lidelse, oplever mange at gå hjem igen med uforettet sag - og følelsen af om man måske er hypokonder
Oplevelsen går gerne igen hvis man endelig får en henvisning til en psykiater. Standarddommen er "depression", og før man har set sig om, er man på vej ud af døren igen - med en recept på antidepressiv medicin i hånden

Det kræver en vis styrke og overblik i det offentlige system, hvis man skal "tvinge" lægestanden til at "se" dig og tage stilling til dig. Her hører jeg at oplevelserne er anderledes når man kommer via sundhedsforsikring. Det virker som om der effektivt bliver sat ind fra dag 1 - hvor andre kan gå i årevis uden at være kommet nogle vegne

Hvad koster en privat sundhedsforsikring, hvor tegner man den - og kan man overhovedet få sådan en, når sygdommen er konstateret?

bmp24 11-11-2011 23:49

Hej Tassi

Jeg betaler 1.700,00 pr. år, men jeg er også forsikret via min mands sundhedsforsikring nu.

Jeg vil dog lige sige at du ikke kan bruge sundhedsforsikringen før en læge har givet dig en henvisning til en speciallæge.

Så hvis problemet er at din læge ikke vil henvise dig - vil det ikke hjælpe dig med en forsikring.

Så det er ikke sådan at fordi man har en forsikring kan man bare "shoppe" mellem lægerne.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:40.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension