K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=90)
-   -   Kontanthjælp / ressurceforløb (https://www.k10.dk/showthread.php?t=33678)

Post 12-04-2016 09:09

Kontanthjælp / ressurceforløb
 
Nogle der kan svare på , hvad man kan gøre for at gå fra KH til ressurceforløb.

Min datter har kronisk ondt i ryggen, og døjer meget med at stå, gå, løfte og sidde , selv over kortere tid, hun har nogle skævheder i nederste del af ryggen, og er krum i øverste del af ryggen, hun har prøvet at tage 2 uddannelser, men har måtte opgive pga. smerter i ryggen, kommunen vil ikke indstille hende til ressurceforløb , så hun kan få afklaret hvor meget hun kan holde til, er der noget vi kan gøre.

jjsonn 12-04-2016 09:41

de fleste vlive først indstillet til rc forløb når man er afklaret til man ikke kan arbejde i ordinær job, det vil sige, at hun skal være afklaret ved lægerne og har været igennem mindst en arbejdes prøvning.

det vil sige, at hun skal have været ved nogen specilister der siger hun har problemer hun ikke kan blive rask med og at hun ikke kan blive mere rask med medecin eller træning, derefter kommer der arbejdes prøvning.

stampe 12-04-2016 09:45

Rent teoretisk er der mulighed for, at hun selv søger et ressourceforløb.

Men som nævnt ovenfor skal en del ting være afklaret inden hun kan forvente at få det tildelt.

Rydsmerter er jo i dag ofte lig med tilpasset træning. Men find ud af, hvad der lige præcis passer til din datter.

mor2 12-04-2016 15:36

Jeg har været på revalidering som jeg måtte afbryde, jeg er indstillet til ressourceforløb uden arbejdsprøvning.

dFyn 13-04-2016 06:27

En trist sag
 
Jeg er bange for, at kommunen trækker din datters sag unødigt ud.

Kontakt en advokat med speciale i socialret og få en uforpligtende samtale.

Jeg har 3 forslag:

1. Ehmer Pramming, tlf: 71 99 00 88

2. Elmer & Partnere, tlf: 33 67 67 67

3. Advokat Tage Gøttsche, tlf: 77 34 83 88

jjsonn 13-04-2016 07:12

så længe hun mangler papir på hendes helbred er advokat nok lidt spildt, hun skal da lige igang med en sag først

Post 14-07-2016 20:41

Har lige fået den første aktindsigt på min datter fra kommunen, men desværre var der en fejl, har fået en rapport vedr. En anden borger, hvordan skal man forholde sig når sådan en stor fejl sker.

Strandpigen 15-07-2016 01:25

Det er en overtrædelse af kommunens tavshedspligt og brud på persondatalovgivningen om personfølsomme oplysninger.

1. Du skal som minimum gøre kommunen opmærksom på det. Også hurtigst muligt aflevere det på rådhuset. Der kan jo sidde en anden borger og vente på det.

2. Jeg kan se i gamle tråde, at nogen også foreslår at melde det til Datatilsynet, samt at kontakte den anden borger, så vedkommende ved det og kan klage over det.

Webmaster 15-07-2016 01:54

Man bør definitivt kontakte den borger hvis papirer du har modtaget ved en fejl sådan at borgeren er opmærksom at det er sket.

Man bør også kontakte Datatilsynet så de også er opmærksom på at det er sket.

Så skal kommunen selvfølgelig have at vide at de har kvajet sig plus de skal have papirerne tilbage.

Post 15-07-2016 07:26

Tak for svar.

Det var en opfølgningrapport, ud af de 7 vi fik, de blev sendt til Eboks. Vil kontakt borgeren og kommunen, nu vil sådan en klage vel ikke komme til at gå ud over min datter.

gisne 15-07-2016 08:09

Synes måske også du skal gøre dig op hvad du vil få ud af en klage.

Selvfølgelig er det er fejl som ikke må ske, men hvad skal der komme ud af klagen. Hvad vil du opnå og hvordan vil det hjælpe din sag.

Måske det er bedre at makulere papirerne og glemme klagen til der hvor der reelt hjælper din sag. Mange klager over småfejl, uden reelt betydning kan få altså en til at fremstå som en pestilens og kan gøre at de ikke tager ens klager helt så alvorlogt for "nu klager xxx igen...."

Jeg oplevede selv at der var en del af en andens lægekonsulent udtalelse med i min partsrepsæsentants agtindsigt.
Hun makulerede det og skrev venlig/bestemt mail til sagsbehandleren om at det var fundet, makuleret og at hun fremover forventede at de var mere omhyggelige med papirerne så vi ikke oplevede det igen.
Der kom en pæn undskyldning tilbage og sagsbehandleren var meget ked af det var sket.

Klager skulle vi ifølge partsrepræsentanten gemme til nogen som havde betydning for min sag

Post 15-07-2016 08:12

Lyder meget fornuftigt, vil følge dit råd og kontakte sagsbehandleren.

stampe 15-07-2016 12:44

Du skal i al fald ikke opfatte det som en klage.

Du er blot opsøgende og det er fint.

Moreo 15-07-2016 23:02

Det sker vist oftere end man tror, at der sker fejl ved anmodning om
aktindsigt m.v.

Jeg har f.eks. modtaget fejlagtige følsomme oplysninger fra både min
pensionskasse, bank og kommunen.

Jeg meddelte blot bank og pensionskasse, at jeg havde destrueret det
fejlagtigt fremsendte materiale.

Kommunen fik ikke besked fra mig, da det var indlysende at det ikke havde
nogen betydning. Der var tale om en anke i en pensionssag, hvor der var
vedlagt en video om hans sygdomme m.v. Borgeren, hvis ankesag jeg fik
kendskab til, gav jeg heller ikke besked. Jeg ville nemlig føle mig nok så
emsig eller nævenyttig, hvis jeg kontaktede vedkommende. Jeg skønnede
endvidere, at han givetvis ville have få et nervesammenbrud med PTSD
og kronisk depression til følge.

Med andre ord: Hver enkelt må jeg selv afgøre hvordan sådan en
sag skal gribes an, men jeg vil da opfordre til at udvise lidt forståelse
for den slags menneskelig fejl.

Vovse 16-07-2016 08:50

Citat:

Oprindeligt indsendt af Moreo (Send 344623)
men jeg vil da opfordre til at udvise lidt forståelse
for den slags menneskelig fejl.

Problemet er jo bare, at det sker alt for tit, og at det ofte handler om meget personlige oplysninger.

En af mine nære bekendte har for nylig fået et brev fra kommunen, med oplysning om, at de ved en fejl har fået sendt nogle af hans oplysninger til en anden borger.
I min bekendte's sagsmappe ligger der bl.a. oplysninger om misbrug, og den slags oplysninger er han bestemt ikke interesseret i, at få sendt rundt til "Gud og hver mand".

Strandpigen 16-07-2016 13:31

Du skal finde ud af, om hendes nedsatte/manglende arbejdsevne er beskrevet og dokumenteret i hendes sag. Dokumentation er fx lægeudtalelser. Hvis ikke, skal I starte med at få det på plads. Det er vigtigt, at man har god og nær kontant til sin praktiserende læge. Hvad siger lægen? Har lægen henvist hende til speciallæger? Hvad skriver de?

Har man begrænsninger i sin arbejdsevne og er alle andre muligheder i beskæftigelseslovgivningen, herunder revalidering, afprøvet eller vurderet formålsløse, kan kommunen tilbyde et ressourceforløb/flexjob/pension.

Hvis ikke man kan få kommunen til det (og man har dokumentationen på plads i sagen), kan man selv søge om det "på det foreliggende dokumentationsgrundlag."

Post 07-10-2018 11:14

Så er min datter endelig blevet afprøvet, og skal igang med de forberedende papirer til rehab. vil høre om der er nogle der ved om der er risiko for, at nævnet sender hende til yderlig afprøvning på KH, eller at de følger SB anbefaling , som er fleksjob.

MistyMiss 07-10-2018 11:36

Citat:

Oprindeligt indsendt af Post (Send 365973)
Så er min datter endelig blevet afprøvet, og skal igang med de forberedende papirer til rehab. vil høre om der er nogle der ved om der er risiko for, at nævnet sender hende til yderlig afprøvning på KH, eller at de følger SB anbefaling , som er fleksjob.

Det er der ikke nogen der kan vide, da det ville kræve et meget indgående kendskab til sagen og den kvalificerede viden :)

Men det er et godt tegn at sagsbehandler anbefaler fleksjob, for det ville sagsbehandler ikke gøre, hvis vedkommende ikke troede på det :)

Strandpigen 07-10-2018 12:44

Citat:

Oprindeligt indsendt af Post (Send 365973)
Så er min datter endelig blevet afprøvet, og skal igang med de forberedende papirer til rehab. vil høre om der er nogle der ved om der er risiko for, at nævnet sender hende til yderlig afprøvning på KH, eller at de følger SB anbefaling , som er fleksjob.

Der er risiko for alt. Men hvis hun først kommer for rehabiliteringsteamet, kan de indstille til ressourceforløb, flexjob eller pension. Hvis sagsbehandler anbefaler flexjob, er det sandsynligt at det ender med enten flexjob eller ressourceforløb.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:39.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension