K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Revalidering.. (https://www.k10.dk/showthread.php?t=21118)

popiae 29-02-2012 09:50

Jeg vil mene at det er en overskridelse af deres beføjelser, da en journal, netop kan misforstås, da den ofte IKKE er forståelig for menigmand, ej heller kan de misforstå forskellig tiltag!

Det jeg mener er, at det IKKE bør kunne erstatte, en speciallægeerklæring, ved div afgørelser.

VH Popiae

Ricky M. 29-02-2012 09:53

Citat:

Oprindeligt indsendt af supersus (Send 211705)
Har de overhovedet ret til at se din journal ? jeg er målløs.

Selvfølgelig har de da det... Og det er da også logisk...

Det er nævnt som noget af det første i de samtykke erklæringer man skriver under på...

Citat:

Oprindeligt indsendt af Yanmik (Send 211663)
For fanden da...:mad:

Kommunen har bedt om min journal, ikke en statusrapprt...
Nu er kommunen i besiddelse af min journal, hvor der står hvor sjusket de er og hvad lægen mener om dem..:mad:

Jeg syntes det er fint de henter journalerne...

Da jeg sad og sagsbehandlede i sygedagpenge, havde jeg stor glæde af det, og var der grimme latinske ord jeg ikke helt forstod, så oversatte lægekonsulenten for mig.... (men efter 2 år, havde man nu lært det meste, plus at MANGE læger nu skriver på almindeligt dansk)

Yanmik 05-04-2012 14:37

Lidt update..
Er fortsat sygemeldt fra min praktik, kommunen har i mandags forlænget min sygemelding med en måned..
Og nu vil de have en statusrapport fra hospitalet..
Tjaaa bare de selv kan finde ud af det, for jeg er lost..

Påske kram fra mig Yanmik

Yanmik 22-05-2012 13:52

Har et lille spørgsmål..
Er stadig sygemeldt fra praktik, kommunen har hentet journal fra hospital og intet er nyt, de sygemelder mig bare.
Har idag været på hospitalet, hvor de fortæller at de har bedt om en statusrapport (har de sagt mange gange på kommunen de ville ha, men har ikke bedt om en siden Feb 2011)
Nu har de så bedt om en med mange spørgsmål i, kan jeg være så heldig at tolke det som om de er ved at vågne nu???
For de har intet foretaget sig indtil nu.

Mange solrige knus Yanmik

Ninja 22-05-2012 13:58

Ja, for mig lyder det til at de er ved at vågne op og komme lidt med ind i kampen!!

HUSK at bed om en kopi af rapporten - på den måde sikre du dig, at du VED hvad der står, og kommunen ikke påstår, der står noget andet.....(for det har jeg selv oplevet).

Yanmik 22-05-2012 14:24

Tusind tak:)
Har lige fået en mail fra hospitalet om de sender mig en kopi af rapporten, når den er færdig:)

Yanmik 30-06-2012 22:42

Sådan.. nu er jeg endelig indkaldt til møde med sagsbehandler i næste måned...
Er godt nok spændt på hvad der sker:confused:

Yanmik 08-07-2012 20:16

Har et "mækeligt" spørgsmål...
Da kommunen åbenbart endnu en gang lavet rod i min sag:mad: som gør at jeg muligvis (håber det ikke) får stoppet min revalidering:mad: vil jeg hører om jeg automatisk ryger på kontanthjælp ligesom da jeg overgik til reva eller skal jeg søge om det???
Syntes det hele virker lidt håbløst nu.
På forhånd tak for svar.
Yanmik

curls 08-07-2012 21:29

Citat:

Oprindeligt indsendt af Yanmik (Send 233137)
Har et "mækeligt" spørgsmål...
Da kommunen åbenbart endnu en gang lavet rod i min sag:mad: som gør at jeg muligvis (håber det ikke) får stoppet min revalidering:mad: vil jeg hører om jeg automatisk ryger på kontanthjælp ligesom da jeg overgik til reva eller skal jeg søge om det???
Syntes det hele virker lidt håbløst nu.
På forhånd tak for svar.
Yanmik

Jeg synes, at hvis de snakker om at stoppe din revalideringsydelse og vil lade dig gå på kontanthjælp, så bed om en skriftlig afgørelse på stop af revalideringsydelse. For du kan her klage over stop af ydelsen. De kunne jo måske ændre din jobplan og lade dig fortsætte på samme ydelse. Hvis de nægter at give en skriftlig afgørelse med klagevejledning, så klag til jobcenterchefen. Altså hvis det kommer så langt.

Yanmik 08-07-2012 21:59

Citat:

Oprindeligt indsendt af curls (Send 233166)
Jeg synes, at hvis de snakker om at stoppe din revalideringsydelse og vil lade dig gå på kontanthjælp, så bed om en skriftlig afgørelse på stop af revalideringsydelse. For du kan her klage over stop af ydelsen. De kunne jo måske ændre din jobplan og lade dig fortsætte på samme ydelse. Hvis de nægter at give en skriftlig afgørelse med klagevejledning, så klag til jobcenterchefen. Altså hvis det kommer så langt.

Det er fordi jeg i lang tid har sagt at praktikken gjorde mig mere syg og så har de bare sygemeldt mig, intet andet gjort.
Jeg er så endelig indkaldt til møde nu, men sidst jeg ringede til dem, sagde de at jeg snart har været sygemeldt i 6 mdr og det er max på reva, så derfor ville de snart stoppe min reva.
Da jeg så siger at min jobkonsulent og læge har skrevet flere gange til dem at de skal stoppe praktikken og finde et andet sted, så påstår hun at det ikke er rigtigt, men 2 sek efter siger hun nååå ja det kunne hun godt se de havde skrevet for både 3,4 og 5 mdr siden, så nu har hun sygemeldt mig igen og bedt mig finde en ny praktikplads på meget kort tid:mad:
Konsulenten er skide sur, fordi de ikke har læst i min sag i over 5 mdr:mad:
Og jeg er ved at blive sindssyg, skal til møde med sagsbehandler, dagen før de kan stoppe min sag:confused:


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:04.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension