K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   E-Damper (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=94)
-   -   E-cigaretter (https://www.k10.dk/showthread.php?t=23175)

Ninja 14-03-2014 04:11

Hold da op, den er godt nok billig!!! Og så er der endda flere hænder end du efterlyste - nok fint med en hånd til servietten når du begynder at svede når lortet driller:D

Og HELT enig - Formel 1 - så ER det bare blevet forår:hjerte:

Mit hjerte banker for Formel 1 og boksning!!!

Webmaster 14-03-2014 10:05

Nåå jeg fik købt min tredje hånd i harald nyborg...forsendelsen koster lidt over det dobbelte af selve varen...lidt vildt...min vare kostede 30 og forsendelsen koster 70 kr...

Jeg har så haft luret efter en glas/pyrex tank til her når jeg skal dampe mentol....og jeg har jo efterlyst en iclear30S men bare i glas eller pyrex....

Helene fandt så denne iclear30 X1 BDC som lige er kommet frem http://www.vape4you.dk/iClear_30_XI_..._11859779.aspx

Den overvejede jeg så...men læste lige lidt om erfaringerne som folk havde....og fandt ud af at den højst tænkeligt kommer inden for et par måneder magen til men bare med airflow...

Det har den nemlig ikke og den trækker luft ind igennem bunden...hvilket er knapt så smart...ihvertfald i forhold til hvordan andre trækker luft ind...

Kommer der så en med airflow inden for et par måneder ja så vil det jo være dumt at have nået at købe en uden...

Jeg fandt så ud af at Kanger har lavet en ny tank der hedder Kanger BDC AeroTank http://danskdamp.dk/kanger-46/kanger-aerotank-p6920

Den er med airflow og trækker ikke luft fra bunden.....men den kan ikke indeholde så meget væske....og jeg har bestemt ikke været så glad for min protank 2....fra samme firma...

Så efter at have læst lidt rundt omkring kom jeg frem til denne Aspire Nautilus BDC tank http://dampexperten.dk/vaeskebeholde...-airflow-.html

Den er i samme stil som Aerotank men kan indeholde 5 ml væske....og har også airflow og trækker ikke luft fra bunden...

Så den købte jeg...så håber jeg at den er så god som mange mennesker siger den er...

Der gik mindre end 5 min fra jeg havde bestilt den og fået min ordre info til at jeg fik en mail om at min ordre var pakket og afsendt...snak om at være hurtig...

Ninja 14-03-2014 10:33

Jamen så hopper jeg da straks med på den Aspire Nautilus BDC tank! Købte du ekstra brændere/dual coils med? Jeg kan se, at der kan vape4you ikke være med prismæssigt, pæn stor prisforskel!!

- og fandt du ud af, om den separate Iclear 30 XI var i pyrex??

Webmaster 14-03-2014 10:39

Jeps den løse tank til iclear30 X1 er i pyrex....Han svarede mig her for et par timer siden..

Ja jeg købte 10 coils med til den Nautilus tank for så var der fri fragt ha ha...ved dampexperten.dk..

Men inden du sådan hopper med...så skal du jo vide at jeg ikke rigtig ved hvordan den Nautilus er....plus den er lidt dyrere end feks den kanger aerotank...det samme er coils til Nautilus...de er også lidt dyrere...

Mere så du ved alt inden du hopper med ;)

Dampexperten var den billigste der havde den Nautilus her i dk...jeg har ihvertfald ikke kunne finde den billigere....men flere har den hvor den koster en del mere...

Ninja 14-03-2014 10:46

Jaaa'men, jeg har haft kig på den et pænt stykke tid og har set de fleste review, så jeg kan ikke forestille mig jeg bliver skuffet. Eneste grund til jeg ikke købte den, var størrelsen, men nu hvor jeg har itaste 134, så passer den jo nærmest som støbt:D

Kan man bruge den separate tank til enten 30 eller 30S, eller er den kun til XI, ved du det??
så vidt jeg ved er der forskel på 30 og 30S, måske er der også forskel på XI...:eek:

Ps
Jeg er ikke så begejstret for Kanger.....

Webmaster 14-03-2014 10:50

Fisk jeg ved det ikke men du kunne jo evt spørge på www.vape4you.dk under deres Kontakt os...

Men hvis den gør...så sig lige til...for så må der da købes nogle stykker...de er jo ret billige...og så ville det være en nem løsning til at få sin iclear30 og S som pyrex model...

Bodrum 14-03-2014 10:51

Citat:

Oprindeligt indsendt af Webmaster (Send 301346)
Jeps den løse tank til iclear30 X1 er i pyrex....Han svarede mig her for et par timer siden..

Ja jeg købte 10 coils med til den Nautilus tank for så var der fri fragt ha ha...ved dampexperten.dk..

Men inden du sådan hopper med...så skal du jo vide at jeg ikke rigtig ved hvordan den Nautilus er....plus den er lidt dyrere end feks den kanger aerotank...det samme er coils til Nautilus...de er også lidt dyrere...

Mere så du ved alt inden du hopper med ;)

Dampexperten var den billigste der havde den Nautilus her i dk...jeg har ihvertfald ikke kunne finde den billigere....men flere har den hvor den koster en del mere...

Nautilus bliver rost til skyerne;)
Jeg har dog ikke selv prøvet den, da jeg ikke vil smide 230 kroner for sådan en bandit

Webmaster 14-03-2014 10:55

Nej jeg var også lidt betænkelig da jeg så de fleste ville have den pris...men så fandt jeg den til de 185 kr hos dampexperten.dk...og det afgjorde det...måtte prøve den...

De er også billigere med coils til den end alle andre...men det er jo stadig dyrt i forhold til så mange andre tanke..

Ninja 14-03-2014 10:59

Bare husk, at man ikke kan bruge den Aspire nautilus på Provari, for så går det galt...

Det er VILDT billigt det tilbud web har fundet, jeg har før set dem helt op til 260 kr!!!

185 kr er fair for den...men det ER mange penge, men igen, hvis jeg røg, så ville jeg have brugt de penge på 2-3 dage til smøger.

Bodrum 14-03-2014 10:59

Det var ski' billig...

Med pris følger kvalitet..

Den dag jeg svømmer i penge, så skal jeg have sådan en Naulitius :D

Webmaster 14-03-2014 11:03

Citat:

Oprindeligt indsendt af helenekr (Send 301353)
Bare husk, at man ikke kan bruge den Aspire nautilus på Provari, for så går det galt...

Det er VILDT billigt det tilbud web har fundet, jeg har før set dem helt op til 260 kr!!!

185 kr er fair for den...men det ER mange penge, men igen, hvis jeg røg, så ville jeg have brugt de penge på 2-3 dage til smøger.

Går det galt hvis man bruger den på en provari...hvorfor det??

Ninja 14-03-2014 11:14

Det er noget med, at der ikke kan komme luft mellem tank og provari, tanken lukker helt af for hullet på provari - jeg så det for noget tid siden i et review på youtube.

Altså det går ikke mere galt, end at man får suget væsken op i munden efter nogle hiv, det er ikke farligt eller noget:)

PS
Ham her damper altså perfekt med tanken på Provari!!

Måske ham den anden sugede som en Nilfisk??

http://www.youtube.com/watch?v=FMsxcov3Thc

Webmaster 14-03-2014 11:24

Nææ du tager fejl...ihvertfald lige hvad der angår den Nautilus...for den får jo netop IKKE luften ind fra bunden af som jeg skrev...

Men havde det været en tank der ikke har udskæringerne i bunden og som trækker luften ind fra bunden ja så kunne det være et problem på en provari...

Men det har jeg selvfølgelig tænkt over...

Puha jeg troede da lige at du havde set noget som jeg ikke lige havde taget højde for..

Ninja 14-03-2014 11:26

Ups, du fik vist ikke set mit ps - vi skrev næsten samtidig:D

Webmaster 14-03-2014 11:49

Problemet er hvis man bruger et stramt sug...hårdt sug...for så fylder du kammeret med væske og så kan det enten begynde at gurgle eller blive utæt...

Men jeg er til løse sug...hvor der kommer masser af luft til...så jeg har ikke disse problemer....

Dem kan man iøvrigt få med rigtig mange forskellige tanke...

Nej jeg så ikke din tilføjelse...men blev da helt nervøs over om jeg havde købt noget jeg ikke kunne bruge på min provari....men okay så kunne jeg jo bare bruge den på et andet mod...

Ninja 14-03-2014 12:22

Ja, det havde nok ikke været den store katastrofe, men nu meget rart at have grej der virker hele vejen rundt:)

jh 14-03-2014 15:29

Citat:

Oprindeligt indsendt af helenekr (Send 301327)
Der har helt klart røget nogle kilo på efter ryge-stoppet, og da det jo for mit vedkommende ligger nogle år tilbage, kan jeg kun sige, at vægten har steget stødt siden...
Har i slet ikke oplevet nogen vægtøgning i forbindelse med ryge-stoppet?:eek:

Jeg har også taget en del på, efter rygestopet...

At vægten allerede var på vej op inden, gør det bestemt ikke bedre...

Citat:

Oprindeligt indsendt af Webmaster (Send 301328)
Er der nogen af jer der ved hvor man kan købe sådan en stor lup....helst en der kan stå selv på bordet....evt med indbygget lys i...så man kan se hvad dælen man laver når man bygger sine egne coils...

Nåh, man er gået igang med coils, hvad leger du med, silica, mesh eller vat?

Nu kender jeg ikke de der nymodens iClear osv. men fasttech har færdigviklet coils (på silica) til en bøjet 5-øre, tror jeg gav under 80Kr for 200 stk. de virker fint i Vivi Nova, måske de kan bruges i iClear...

De findes i forskellig Ohm og med 1 eller 4 væger...

F.eks. https://www.fasttech.com/products/1591603

Citat:

Det vil sige at jeg godt kan bygge dem...det er bare edder svært at se hvad man laver....det må være alderen der trykker på øjnene...
Ja, mine øjne er heller ikke hvad de har været... :(


Citat:

Er der nogen der ved hvor man kan købe en tredje hånd...

Sådan en der kan stå på bordet med sådan nogle klemmer så man kan få den til at holde feks vægerne...
Jeg bruger en lup-lampe, og til at holde på skidtet har jeg banket en tøjklemme fast på et bræt, primitivt, ja, men det virker :)

Bodrum 14-03-2014 15:36

helene, nej tværtimod så spiser jeg mindre, end jeg gjorde før. :D

Jeg har ikke haft den store lyst til at spise efter jeg stoppede

Ninja 14-03-2014 17:33

Citat:

Oprindeligt indsendt af Bodrum (Send 301387)
helene, nej tværtimod så spiser jeg mindre, end jeg gjorde før. :D

Jeg har ikke haft den store lyst til at spise efter jeg stoppede

Dit heldige asen!!
Det er GARANTERET det menthol - det er også den eneste e-væske hvor jeg taber appetitten:D:kram:

Jeg har misset posten, så nu ligger opladeren på posthuset og kan først afhentes i morgen:-(

Og e-væskerne er heller ikke kommet, dobbelt:-(:-(

Og min ven siden barndommen, Michael Brokside, har begået selvmord i nat, triple:-(:-(:-(

Underlig dag - jeg er helt tom indvendigt.

Trex 14-03-2014 22:51

Ang vægten, så er den stigende. For kæresten og jeg fik en dum vane med at vi lige skulle have noget at hygge med om aftenen i december måde, og det hængte bare ved. Så samtidig med rygestop så er det sgu ikke nemt at slippe af med igen. Men nu er vi begyndt med noget frugt om aftenen igen, også få vi kun " søde sager " i weekenden.
Jeg syntes ikke jeg er mere sulten end da jeg røg, så føler mig ikke så presset ang mad. Men kæresten har kæmpe krise og er sulten hele tiden, men det man gjorde førhen hvor man faktisk kunne leve af smøger og kaffe en hel dag, de dage er ovre nu kan jeg godt mærke,smøgerne mættede alligevel lidt

Helene: jeg kondolere :kram:

Ninja 14-03-2014 23:56

Tak Trex:kram:

Lyder fornuftigt med frugt om aftenen - jeg har fået blomme i madeira, det er det eneste frugt JEG har fået, hehe.

Efter jeg er begyndt at dampe på et gammelt ego-t batteri (der skal lades hver anden time!), er jeg blevet helt underlig i munden - og jeg har drukket vand! Det er som om væsken måske bliver opvarmet for langsomt, eller bliver suget ind for langsomt - der er ikke rigtig knald på tanken, så det hele bliver enormt ''fladt'' i smagen, og munden kan slet ikke klare det:mad:

Jeg troede helt bestemt jeg havde bådet spinner og to itaste vv, men næ nej, dem har sønnen nappet (lånt) som han kalder det, men jeg får dem tilbage på....Søndag:evil:

Det er en hel lidelse at dampe på det her LORT:(

jh 15-03-2014 01:06

Øv. Helene sikke en møg dag :( kondoler :kram: :kram:

Det lyder som om at dit eGo batteri er ved at være dødt, hvis det skal lades så tit...

Hvis det så også er uden VV er det nok grunden til at det smager så underlig, du er jo vant til mere power på...

Ninja 15-03-2014 01:52

Tak jh:kram:

Ja, det er også 3,5 år gammelt - og det andet ego-t batteri jeg har, er lige så gammelt. Men nu fandt jeg sgu lige et mini batteri, så kom der knald under tanken, men den bliver kogende varm efter et par hiv.....iiiiihhhh:D

Det bliver i hvert fald godt at kunne dampe normalt igen i morgen aften!!!

Ninja 15-03-2014 14:36

Nu begynder det sgu at lysne dampmæssigt!!

Har netop modtaget den nye Trustfire oplader og fået sat to batterier i, indtil jeg lige får hentet den anden oplader på posthuset lidt senere. Og e-væskerne kom sørme også og dufter fantastisk - dem prøver jeg først når der er gang i mod'en, for ALT smager varmt, fladt og fælt på halv død ego-t.....

Bare lige en opdatering på dampkatastrofen.

jh 15-03-2014 15:21

Dejligt at høre at det går bedre :)

Jeg har lige fået hældt nikotinlageret over på glasflasker, det er nu meget rart at der nu er styr på den side af sagen... :)

mand 15-03-2014 15:32

Tålmodighed lønner sig:)
Fik også brev i dag at posten har været her, jeg ved faktisk ikke hvad jeg venter på
lige Pt. er i gang med at flytte så det er ikke lige dampen der står højest.

Det er en super oplader du der har fået Helene, du sætter bare batterierne i og når de er
opladet så slår den selv fra...

Trex 15-03-2014 16:30

Jeg skal lige høre hvilke bats, i bruger til jeres mods?

Dem jeg købte hedder Efest v2 High drain, og de er sgu ringe den ene har været rigtig dårlig fra starten af. Og man kan se at volten når den er opladet bliver mindre og mindre for hver gang de bliver ladet op:mad:

Så' har kig på disse i stedet for

http://1life.dk/product/aw-18350-2908/

jh 15-03-2014 17:40

Jeg har 4 Efest 18650 som er vel 1½ år gamle, det ene er dødt, de tre andre kører fint, men jeg kan godt mærke at de ikke holde strøm så længe som da de var nye...

Jeg har også 4 Efest 16350, kan ikke lige huske hvor gamle de er, nok et årstid, de kører helt fint endnu...

Derud over har jeg nogle billige "ultrafire" og "tangfire" de kører faktisk forbavsende fint, men de er heller ikke så gamle endnu...

De der AW du linker til, har jeg ikke prøvet, men de er anbefalet af Provape, som laver Provari, så de skulle være "toppen af poppen" bare kik dig for, der er mange falske AW derude...

Trex 15-03-2014 18:11

Citat:

Oprindeligt indsendt af jh (Send 301475)
Jeg har 4 Efest 18650 som er vel 1½ år gamle, det ene er dødt, de tre andre kører fint, men jeg kan godt mærke at de ikke holde strøm så længe som da de var nye...

Jeg har også 4 Efest 16350, kan ikke lige huske hvor gamle de er, nok et årstid, de kører helt fint endnu...

Derud over har jeg nogle billige "ultrafire" og "tangfire" de kører faktisk forbavsende fint, men de er heller ikke så gamle endnu...

De der AW du linker til, har jeg ikke prøvet, men de er anbefalet af Provape, som laver Provari, så de skulle være "toppen af poppen" bare kik dig for, der er mange falske AW derude...

Jeg takker for svar, men mine er jo kun 14 dage gamle. Så de burde da sparke r.. Lang tid endnu.

Tror jeg vil prøve nogle AW 18500, de burde kunne klare en dag uden problemer.

jh 15-03-2014 18:18

Citat:

Oprindeligt indsendt af Trex (Send 301479)
Jeg takker for svar, men mine er jo kun 14 dage gamle. Så de burde da sparke r.. Lang tid endnu.

Så er der fejl på dem, eller på din lader eller mod...

Citat:

Tror jeg vil prøve nogle AW 18500, de burde kunne klare en dag uden problemer.
Tja, det er endnu ikke lykkedes mig at få et 18650 (eller 2x18350) til at holde en hel dag...

Det kommer an på hvor meget og med hvilken V eller W man damper...

Ninja 15-03-2014 18:36

Jeg har et trustfirebatteri (kan ikke anbefales) selvom det virker godt, så har jeg et udmærket Efest, og så to Sony VTC4 18650 30 ampere, og de er altså SUPER!! Når jeg får penge skal jeg købe nogle flere - det var Web der anbefalede dem, og jeg er SÅ glad for dem.

http://pink-mule.com/mods-og-tilbehø...ad-top-batteri

Jeg fik hentet opladeren, og nu er alle batterier til opladning. Kan godt lide man kan følge med i opladningerne på den nye lader, men hold op hvor tager det dog lang tid at oplade batterier....specielt når man sidder og damper noget lort, og bare venter!!

frubipolar 15-03-2014 18:50

Som i dog lokker med jeres variabel volt...

Så fik lige overtalt manden til at købe 2 stk... En til hver, det må da være fair...:)
Så kom lige forbi en lille butik og købte dette..

http://pink-mule.com/ekstra-ecigs/va...inder-1100-mah

Så kan det jo prøves...:D

Men ve og skam... De forhandlede ikke rygevæsker med nikotin!!??!! :mad:

mand 15-03-2014 20:02

Det er et udmærket spinner batteri du der har valgt...kan lige som forstå det er det
første variable batteri du har, du vil kunne mærke en væsentlig forskel på smag og damp,
og nu er du fanget og du går garanteret ikke tilbage til de alm. batterier:)

Trex.
Du kan roligt købe disse aw batterier, jeg har selv handlet samme sted og de virker bare, jeg har også andre billige batterier men de lever slet ikke op til aw.
det giver så meget power at jeg skal skrue ned for volten da det eller smager brændt og det holder i rigtig langtid....men ikke en hel dag hos mig, men det er jo forskelligt.

Ninja 15-03-2014 21:57

Jaaaa, spinner batterierne er rigtig gode - og dejligt man selv kan justere om man er til let, moderat eller lidt tungere damp, dem bliver i garanteret glade for!!

@jh....eller en anden, hehe.

Nu er der lys i alle tre ''ruder'' i opladeren, skal jeg så bare vente til den slukker, eller betyder de 3 lys at batterierne er opladet??

frubipolar 15-03-2014 22:58

@Mand...

Ja, jeg tænkte nok at det ville blive hardcore.... :cool:
Det er slemt, så let man kan falde for gruppepresset..
Men skal det være prof, så lad det være prof!! Eller bare starten til lidt prof..:D

jh 15-03-2014 23:31

Citat:

Oprindeligt indsendt af helenekr (Send 301503)
@jh....eller en anden, hehe.

Nu er der lys i alle tre ''ruder'' i opladeren, skal jeg så bare vente til den slukker, eller betyder de 3 lys at batterierne er opladet??

Uden at kende den lader, vil jeg tro de er opladet...

Hvor længe har du ladet på dem?

Dit mod kan sikkert vist hvor mange Volt der er på batteriet, hvis der er omkring 4,2 Volt er det fuldt opladet.

Ninja 16-03-2014 00:11

Hmmm, jeg ved ikke engang hvornår jeg satte dem til opladning....måske ved 18 tiden. Der har været lys i alle knapperne længe - så jeg kan jo så teste volten som du skriver. Jeg troede bare, når de var færdige, så slukkede den bare, hehe....

jh 16-03-2014 00:54

Citat:

Oprindeligt indsendt af helenekr (Send 301512)
Hmmm, jeg ved ikke engang hvornår jeg satte dem til opladning....måske ved 18 tiden. Der har været lys i alle knapperne længe - så jeg kan jo så teste volten som du skriver. Jeg troede bare, når de var færdige, så slukkede den bare, hehe....

Nej, den slukker aldrig, den holder bare op med at lade, når batteriet/erne er fuldt opladet...

mand 16-03-2014 02:38

Som jh siger så kan du bare lade dem side selv om alle 3 dioder lyser....
den stopper selv ladningen når alle batterier er opladet, du kan også kommer et batteri
i laderne og så komme et andet i 2 timer efter, det betyder ikke noget.

Ninja 16-03-2014 04:41

Nåååå 1000 tak for svar, så faldt 10'øren:D

Jeg troede at lamperne ville slukke når de var opladet, hehe:mad:

Men jeg synes den oplader meget hurtigere end Trustfireren, ellers kan det være, at jeg bare syntes det gik meget hurtigere, fordi jeg havde fået opladet de første batterier på den anden oplader:D

Jeg er VILD med begge lakridssmage fra vape4you, de er virkelig gode. Lakridsen er dog lidt stærk, hvilket var lidt overraskende, men da jeg næsten altid bruger den som krydderi til en anden væske, er den hel genial - jeg skal bare ikke bruge så meget som jeg plejer.

Den Blue Jeans lakrids var meget anderledes i begyndelsen, og smager virkelig af de der Blue jeans lakridser man kan købe, men den er mere mild og blød end den der bare hedder lakridsen, så den vil jeg kunne dampe ren.

Ingen af dem er søde - jeg har et lidt anstrengt forhold til søde væsker, og specielt sød lakrids, så endnu et plus.

Så det var absolut nogle gode smagsoplevelser, og det er billigere end at jeg skal bestille fra Mulen:)

:kram:


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:33.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension