K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=90)
-   -   Må man rejse væk hvis man er sygemeldt? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=32335)

Gana 10-07-2015 18:42

Niks - alle har ikke en sagsbehandler, og det kan faktisk være ret svært at få fat i en der vil "tage" ens sag... det kræver nemlig at man ansøger om noget, før de kan finde ud af hvilken afdeling man hører under...

Abdul 10-07-2015 19:08

Jeg sender den med digitalt mail via borger.dk. Jeg kender sagsbehanders navn.
Jeg får ikke svar. Jeg fået aldrig fået nogen svar.

gisne 10-07-2015 20:23

Citat:

Oprindeligt indsendt af Abdul (Send 328472)
Jeg sender den med digitalt mail via borger.dk. Jeg kender sagsbehanders navn.
Jeg får ikke svar. Jeg fået aldrig fået nogen svar.

Istedet for at blive ved med at gøre det på en måde som tilsyneladende ikke virker, så gør som foreslået og gå ned og aflever personlig det du vil spørge om og få en kvittering

Eller aflever brev til jobcenterchefen med spørgsmål om hvorfor dine henvendelser bliver ignoreret, med beskrivelse af hvordan du sender dine breve.

Måske er det så simpelt som at du gør noget forkert via digital mail, siden du aldrig får svar, måske er det slet ikke fordi de ignorerer dig.

Når en metode ikke virker, er det nok på tide at prøve noget nyt

Abdul 10-07-2015 20:44

Den annden har jeg prøvet før.
Ingen method har virkning

MistyMiss 10-07-2015 21:01

Abdul
Hvilke metoder er afprøvet?

Abdul 11-07-2015 12:20

Alle andre jeg kender bliver ofte indkaldt til møde, aktivering-de får udbetaling stop. Jeg har i 1 år ikke været indkaldt, ikke har hørt fra kommune. Jeg kan se 2 notat i min side i jobnet: 1 fra 15.12.2014, han har været til generel helbredsundersøgelse hos egen læge og der efterfølgende er fremsendt til generel helbredsattest til kommune. Der er vurderet behov for indhentning af en speciallægeerklæring mhp. belysning.."
den anden fra 23.3 Da .. d.d. tilskrives med forlængelsesbrev og først vil blive henvist til Ressourcecenter inden for en kortere periode med henblik på deres etablering af en virksomhedspraktik, vurderes der d.d. ikke behov for at inddrage ham pr. telefon eller ved personligt fremmøde i forbindelse med den lovpligtige opfølgning i hans sygedagpengesag. Der henvises i øvrigt til sagsopfølgningsnotat og planmodul af d.d. i Workbase." Siden da har jeg ikke hørt nogen

Salsa 12-07-2015 11:07

Gå til borger rådgiveren i din kommune og bed dem om at få hul igennem til de instanser du har problemer med.

Abdul 12-07-2015 13:34

Borgerrådgiver har intet med det her at gøre

Salsa 12-07-2015 14:01

Citat:

Oprindeligt indsendt af Abdul (Send 328536)
Borgerrådgiver har intet med det her at gøre

Borger rådgiveren er netop vagthund overfor at kommuner handler hensigtsmæssigt over for borgerne.

En kommune der ikke reagerer på borgerens henvendelse, der er det netop borger rådgivere gør nytte.
De igangsætter Undersøgelser hvor kommunen skal forklare hvorfor de ikke svarer dig.
Men borger rådgiveren har intet med sagens udfald at gøre.

Abdul 12-07-2015 16:58

Sagen er irriterende men skala er ikke så alvor
at bringe ind hos andre rådgiver.
Jeg har snakket med DUKH som også
mener, sagen er beklageligt men ikke overtrædelse af lov
Som du kan læser i deres notat, de ikke vil indrage mig i
nogen opfølgning men udbetale konstant sygedagpenge.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:48.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension