K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   E-Damper (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=94)
-   -   E-cigaretter (https://www.k10.dk/showthread.php?t=23175)

mand 08-10-2012 12:59

Jeg vil virkelig råde dig til at prøve dem fra Urtegaarden, deres essenser er så

koncentreret at du ikke behøves andet, for at de bliver gode,

prøv at se denne udregner www.todmuller.com den bruger jeg,

så køber du bare 100ml 12% nikotin i vpg og 100ml 0 i vpg. 10% essens

så koder du det ind på udregneren, så skriver den at du skal bruge,

5ml vpg 12% nikotin og 4ml vpg 0 nikotin og 1ml essens. det vil så give 10ml i alt.

så har du din 6% nikotin blanding som den skal værer. :kram:

maruus 08-10-2012 15:55

Jeg køber ren VPG med nikotin ( fra Pink Mule) . Jeg laver en blanding af 20-30ml VPG tilsætter 2 dråber MTS Vape wizard for at blødgøre smagen, og til sidst tilsættes et par dråber aroma fra Urtegården alt efter smag og behag.
Jeg har købt pipetter så jeg bedre kan kontrollere dråberne.

Går fortrinligt og jeg har ikke haft så meget spild som Mand. ;)

Ninja 08-10-2012 16:16

SUPER informationer i har - jeg suger til mig, kopier og gemmer:D

Hvor finder jeg vanellin og.....det der MTS Vape wizard - og har i nogen pris ide??:)

Går lige en og ''leger'' med beregneren:D

:kram:

ØØØH, hvordan finder man den beregner?? Har nu dybtegående kendskab til en ung fyr, der elsker hunde, øl og billeder???:D:D

Er du HELT sikker på det er her www.todmuller.com

mand 08-10-2012 18:50

UPS. kan godt se det ikke lige passer....:D

prøv at søge på google ejuice Recipe Calculator

den er nem, selv jeg kan finde ud af det :rolleyes:

E-damp har vanillin, tror det er 20g men der har du også til flere år,

og husk så når du skal røre det op, så SKAL det være i PG,

du kan ikke bruge VG.VGP eller VAND,

Ninja 08-10-2012 22:31

Aiiii mand, du er da vist en værre én:D

Tror det her er den rigtige beregner..

http://www.todmuller.com/ejuice/ejuice.php

maruus 09-10-2012 01:26

MTS wape wizard - kr. 29,- fra Pink Mule - Tror der er omkring 10ml i flasken .
Ved så ikke lige hvad vannelin er for " noet"

mand 09-10-2012 07:41

Køber VPG,VG og PG hos pink,

alt det ander kan du købe hos e-damp i Randers,

ja det er den udregner du har fundet.

vil også lige sige til jer, hvis ikke i laver tobaks bla.

så behøves i ikke at bruge Bitter Wizard eller MTS Vape Wizard.

men vanillien er ok til frugt smag. bruger 5-6 dråber til 10ml.

det giver lidt rund smag, og ikke vandet.

Ninja 09-10-2012 13:51

Takker igen, mand.
Det bliver spændende at komme i gang - og faktisk meget hyggeligt, jeg kan købe lidt ind til det hen af vejen, så jeg ikke får sådan et stort smæk på én gang.

Jeg må også have købt et skab/medicinskab der kan aflåses til baser mm, jeg har jo børn og dyr i husstanden, og selvom de ikke plejer at pille ved noget, så ved man jo aldrig om der alligevel kan ske et uheld. Armoaer m dufter jo vildt godt.
- hellere være på den sikre side!

mand 09-10-2012 15:58

Ja det er rigtig, man skal passe på med sådan væsker,

men held og lykke med det :)

du er altid velkommen til at spørge, men husk, når du blander, så gør dråber

en stor forskel, 3-5 dråber gør en stor forskel på smag, og nikotin styrke.

Ninja 09-10-2012 19:44

Og tak Maruus:kram:

Tror jeg har nogen lunde styr på det nu;)

Sidder lige og damper nye væske fra Liberty flights, jeg har kun prøvet lakridsen indtil videre, men den er GOD!!!:cool:

LUM 09-10-2012 21:17

nåre ja dem må jeg jo ikke linke til... ellers en super artikel på vores forbudte side, både med relevans for os som k10´ere som helhed, at lægerne i hvert fald ikke bliver farvede af gaver fra medicinalindustrien HOST, men også ifb cigs, og en let skjult advarsel til os brugere af disse, om at der sikkert vil komme et EU-forbud, akkurat som der er på snus, fordi visse firmaer har lidt for meget magt.

"Læger & eksperter kræver E-cigaret forbud: Fik million-gaver af Pfizer & Glaxo" hedder den og så kan i jo selv lede efter den

Trex 11-10-2012 19:14

Hejsa

jeg startede selv med,at dampe for 14 dage siden.men har haft svært ved helt,at slippe smøgerne. jeg er der nu hvor jeg lyst til morgen smøger og en enkelt aften smøg. men analoge begynder virkelig at smage som :o nu. så håber helt jeg slipper de skumle smøger :D

ce5 er den helt problemfri?? ville gerne prøve den. men syntes der er en del der har klaget over den??

Mvh D

Ninja 11-10-2012 20:56

Lige som med CE4'erne, kan der også være dårlige CE5'ere i mellem - den eneste forskel der er på CE4 og CE5 er, at vægerne ikke kan ses på 5'eren.....ellers er det faktisk det samme princip.

Synes da det er flot du kun ryger et par analoge om dagen, og inden du ved af det, så kan det være du også kvitter dem:)

Trex 11-10-2012 22:45

super jeg takker for svar Helene :) hvis jeg skal vælge et godt batteri til den ce5 hvilken skal jeg så nuppe? kæresten og jeg sidder og er ved at bestille ved pink mule lige nu :D

Ninja 11-10-2012 23:19

ego c TWIST - uden tvivl det bedste batteri!!!!!!!!

iTASTE er lige så godt, men der betaler man også for design, multifunktioner mm,

Hvis jeg var jer, så ville jeg vælge TWIST....og det kan man købe i stål, sort, hvidt og lyserødt.

Trex 11-10-2012 23:38

jeg takker og bukker ;) vender tilbage når jeg har prøvet dyret :)

Ninja 12-10-2012 00:01

I kan roligt glæde jer - det er så dejligt med variabelt volt og giver max smag og max damp! Jeg fik det selv anbefalet herinde, og kan dårligt få armene ned af begejstring:D

Det fede er også, at hvis ens tank begynder at smage brændt, så kan man liige skrue ned for volten, og så forsvinder den brændte smag pr omgående - det kan man ikke med et almindeligt batteri, der bliver den brændte smag bare stærkere og stærkere for hvert sug, indtil man må opgive og smide tanken ud.
Så jeg synes også man får max ud af sine tanke.

Trex 12-10-2012 09:49

det lyder meget lovende :) hvilken volt skal man starte på? når ens alm tank begynder at smage brændt. skulle det så ikke hjælpe at rengøre den? og typisk hvor lang tid holder sådan en fætter?

Mvh D

Ninja 12-10-2012 11:15

Det er en smagssag hvad volt man vil starte på - man kan starte lavt på fx 3,5 volt og så arbejde sig op indtil man finder den smag og den dampstyrke man bedst kan lide - jeg damper ret typisk på 4-4,1 volt og begynder der at komme brændt smag, så ryger jeg ned under de 4 volt.....

Men selve tankene er lidt som at gramse i en pose og håbe man ikke trækker en nitte - nogen gange holder de ekstremt længe (ugevis!) andre gange holder de en uge, så det er ikke lige til at blive klog på.....

Trex 12-10-2012 16:09

bare ok. jeg takker for info.så skulle jeg alligevel have købt nogle flere ce5 da jeg var igang:rolleyes:

mand 12-10-2012 16:39

Ang volt på Twister batteri, jeg har også altid kørt på 4-4,2 volt,

men nu er jeg helt nede på 3,6 til 3,8, syntes smagen er bedre der for mig,

men det kommer også helt an på hvad man damper, hvilke væsker,

start som Helene siger på 3,2 og gå så op af i volt til det passer dig.

AAA 12-10-2012 22:53

Hej ;)

så har jeg også lige fået taget mig sammen til at få bestilt tvist batterier .. og ce5, så glæder mig .. :D

Ninja 12-10-2012 23:21

Ser ud til vi er ramt af ''TWIST feberen'' herinde:D

Jeg har bestilt lidt væsker hos mulen igår og et par adaptere - glæder mig til jeg skal begynde at blande selv, men kan godt se allerede nu, at de kræver en bedre økonomi at få hele startpakken samlet - så jeg handler lidt i småtingsafdelingen. Synes det er hyggeligt at vente på posten, og føler mig hel tom når der ikke er mere at vente på:D

AAA 12-10-2012 23:48

Hej ..
du har ret, det griber om sig på den gode måde når en skriver om erfaringer med nyt grej .. det er dejligt at have denne tråd at lære og give erfaringer fra ;)

det er lidt dyrt at starte med at blande selv .. men god ide at købe ind lidt af gangen .. men når du så kommer i gang kan du glæde dig over hvor meget du så sparer på at blande selv :D .. jeg har ikke brugt 100 ml vpg endnu, og det er snart 4 måneder nu .. og aromaen varer lang lang tid .. så det herligt ;)

mand 13-10-2012 07:19

Ja det er altid dejligt at vente på posten når man har bestilt nye varer,

hvis i se hvad jeg har i skabet af væsker, så tror jeg i vil falde ned af stolen.

men blander også lidt til andre, tror også jeg vil prøve ce5 næste gang.

har i set der er kommet nye forhandler her hjemme, så skal deres pris bare

lidt ned, så man ikke behøves at handle i Spanien, vil helst handle i Danmark.

Trex 13-10-2012 09:30

mand

jeg prøver som du og Helene skriver,at starte på 3,2v.så må jeg se om det er noget for mig :)

syntes dog også hurtigt at det bliver lidt dyrt hvis man skal prøve nogle ting af. men det er dog billiger end analog smøgerne. så det går nok :)

hvor lang tid holder jeres batterier ca?

Ninja 13-10-2012 12:24

Husk Trex - når i får batterierne, så skal de oplade 8 timer, dampes på i 20 minutter, og lades igen 1 time. Så sikre du dem længst levetid. Derefter oplader du dem bare normalt.

Jeg ved ikke hvor længe batteriet holder, for jeg har gang i flere batterier i løbet af dagen, så her må andre lige komme med et bud...

Det kommer også an på hvad Mah er på batteriet...

Inde på Strøget (København) åbner der en e-cig forretning - ved faktisk ikke om den allerede ér åben?!

Trex 13-10-2012 14:07

Helene

det skal jeg nok huske.det har jeg gjort ved de batts jeg har nu;)

syntes min ellert er begyndt at smage meget brændt hele tiden:o sel om jeg har gjort den ren. så venter desperat på at min ordre fra Mulen snart kommer :)

AAA 17-10-2012 23:53

Juhuu :D

nu kom posten i dag med mine nye tvist batterier .. et i stål, og et hvidt.
og 3 ce5, så det får lov at lade de 8 timer natten over, og så kan jeg glæde mig til at komme op i morgen og dampe .. det er så spændende om jeg bliver så glad for det som meldingerne herinde lyder til :)

Ninja 18-10-2012 02:24

Jaaaaaa, du må STRAKS fortælle om din oplevelse med Twist i morgen!!! Jeg er helt spændt på hvad du synes:)

Jeg fik også min pakke fra Mulen i dag, to stk adaptere (ego-510 og 510-510), og 5 nye væsker - måtte lige prøve hende bobbelgummi....eller hvad den hedder, samt jordbær, ananas, banan og abrikos:D

:kram:

AAA 18-10-2012 22:44

Så er jeg i gang med mit nye tvist batteri .. :D det er bare rigtig godt at dampe på, meget bedre end de almindelige .. jeg er kommet frem til i løbet af dagen at 3,6-3,8 passer til mig og mine urtegården aromaer .. uhm :rolleyes:

Jeg har til gode at afprøve mine ce5 da jeg egentlig har gang i 4 ce4, og de dør jo rimelig hurtigt, så der må jeg vente.. selv om det er svært ;)

tænkte på de alm batterier jeg har brugt indtil nu, kan jeg uden problemer gemme dem som reserve .. de kan jo komme til at ligge længe i skuffen ? og de er jo brugt knap 4 måneder, men fejler intet

mand 19-10-2012 07:23

AAA.
Du kan sagtens gemme dine Batterier, bare det er et tørt sted...:D

har selv en hel del i min skuffe, er der så en som gerne vil prøve e cig,

så låner jeg det ud,

ang Twister, bare det at den har samme volt hele tiden betyder meget,

man behøves ikke at stille volten så højt at den næsten smager brændt,

jeg har selv en ordre på vej med ce5 og base væsker, mine smags aroma

køber jeg bestemt ikke hos pink, men hos amtorp, de er i orginale flasker,

og lige så billige, køber meget gerne fra danske forhandler.

Helene.

er du startet op på at blande selv ??:eek:

Ninja 19-10-2012 11:10

Nej, jeg venter lige med selvblanderiet - mit køkken og bad bliver jo revet ned her fra på Mandag, og jeg vil derfor ikke have adgang til vand osv de næste 6-8 uger:eek:
Så jeg venter til lejligheden fungerer igen, da jeg vil sidde og nørkle med det ude i køkkenet.

Hvem er amtorp - kan du ikke lige poste et link, måske er det der jeg skal købe aromaer så:)

specialkøbmandens aromaer skulle også være kanon! Samt aroma fra LorAnn.

Mette Blomsterberg (hende fra det søde liv), har også nogle få men MEGET gode aromaer på hendes hjemmeside - folk i damp-verden er i hvert fald MEGET begejstret for hendes lakridsaroma.

- jeg har personligt selv overvejet flavour arts aromaer.

:kram:

mand 19-10-2012 16:35

Flavour art
 
Jeg køber også Flavour art aromaer, og dem har ham amtorp,
og de er ORIGINAL ikke flasket om.

amtorp.dk og han er faktisk billigere end pink, du køber 10ml for 30 kr.

til 35 kr det er en god pris. selv batterier twister, sælger han til 185 kr.

ce4 til 35 kr det syntes jeg er godt gået, når det er en dansk hjemmeside.

:):):):

Ninja 19-10-2012 18:53

Jaaaa, men jeg vil også kun have originale aromaer - jeg synes ikke det er specielt fedt med fx mulens kiksede etiketter, ligesom jeg ikke bryder mig om, at man ikke kan se om det er fra inawera, FA eller andre......specielt ikke hvis man gerne vil genbestille og ikke kan vide sikker på om man får samme produkt igen.

- men hun er fin nok til andre handler.

Så også at E-damp har originale aromaer fra FA i ubrudt emballage!!

mand 19-10-2012 19:16

Nej E-damp fylder også over i små 10ml flasker, han får hjem i 100ml flasker,

det har jeg på skrift fra ham selv, jeg troede også de var originale, men nej.

jeg har så meget essens fra mulle, jeg ved ikke hvor det er fra, det er træls,

jeg syntes du skulle prøve han jeg har givet mailen på, det er ok , kommer

efter få dage. han er fra Bornholm,

Du skriver ubrudt emballage, ja men det kan du ikke regne med, jeg har selv nye flasker,

når jeg laver væsker til andre, så er der også lås på låget. du kan se på E-damps etiket, den er trykt og uden farve,

derfor spurgte jeg ham om det var ham selv der havde lavet dem, han sagde ja,

Ja pink har mange gode ting, til en god pris, men jeg vil hellere købe her hjemme, hvis jeg finder noget,

om det så kost 5 kr mere, så pyt.

Trex 19-10-2012 21:33

så kom ordre fra Pinkmule i dag. må sige jeg sgu noget skuffet. havde bestilt 4stk ce5 2 stk sorte og 2 stk lilla der kom 2 blå og en gul?? sådan noget kan godt bringe mig lidt i kog.. hvis man ikke har de varer på lager der er bestilt. så sender man da ikke bare noget tilfældig. kontakter man ikke kunden og giver dem valget om hvad der skal ske med ordren så??..

fik også E.twist bat og har lige prøvet den.jeg havde håbet at den hev smagen mere frem end den gør. men stadig en kæmpe forskel fra ce4 og det gamle bat jeg har :)

mand 19-10-2012 23:27

TREX.
Jeg tror lige du skal lære dit nye batteri at kende, prøv dig lidt frem ang.
volt, så finder du den smag som du syntes om, den kan jo ikke ligefrem
lave om på væsken, så den skulle blive stærk, du har den samme volt
hele tiden i mens der er strøm på batteriet, det betyder meget.

det er træls når man venter på en bestemt vare, og så får noget helt andet,

det vil jeg ikke værer tilfreds med, send det tilbage på hendes regning,

med en beskrivelse om hvad der er sket,

se dig måske efter en anden forhandler, der er mange gode danske

E-butikker. har nævnt et par stykker.

AAA 19-10-2012 23:32

tak :)

så er de gamle batterier lagt i skuffen ..

tvist er bare bedre :D

Trex
første gang jeg fik fra pink der kom der noget andet væske end det bestilte .. skrev det til hende, og da jeg bestilte igen så sendte hun det med jeg oprindeligt havde bestilt uden beregning ..
hun skrev så godtnok til mig at de gerne erstatter en vare der er udsolgt med en lignende .. da de ellers til tider kunne have en masse ventende ordre, og de ville gerne kunderne fik deres varer hurtigt..

Ninja 19-10-2012 23:35

Du kan også prøve ebnferro.com de er også skide billige, og så er der fri porto til Danmark!!

Det største problem for mig er, at de danske forhandlere ikke sælger rygevæsker med nikotin - og jeg elsker at kunne bestille alt det samme sted. Men blander du selv dine væsker, så er det jo lige meget med det......

Og enig med mand, du skal lige lære batteriet at kende. Husk, at du skal suge langsomt og længere, end hvis du tager et hiv af en smøg - lidt som at suge en drink op gennem et sugerør, det giver max effekt på smag, halskrads og damp....


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:39.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension