K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   "Drøftelse af min sag". (https://www.k10.dk/showthread.php?t=11061)

Lunasdatter 21-07-2011 13:53

EE.. hvad med at overveje et par timer pr dag.. men med 2 fridage til at begynde med (og måske hele perioden) - på den måde har du en dag med job og en fridag..osv osv

Jeg ved ikke hvordan din stress har det med at skulle ud af døren til en bestemt tid om morgenen... - da jeg var i min sidste arb.prøvning da skulle jeg nå en bus... og jeg skulle ha tid til at dreje 27 gange rundt om mig selv...

Jeg ved du har skrevet at din angst ikke har det så godt med taxa eller bus... så du tager cyklen...

Et godt råd ved siden af dagbogskrivningen er at aftale med jobkonsulenten at er du syg en dag, så kan du maile det til hende.. og nøjes med at ringe til praktikstedet...

Knus Lone

Enteneller 21-07-2011 20:55

Et par timer, er nok i overkanten, men fri hveranden dag, er nok hvad jeg bør starte med, så må vi se. Ikke at jeg ikke vil, jeg er bare så bange for at nå mine grænser for hurtigt.

Lunasdatter 21-07-2011 21:48

Citat:

Oprindeligt indsendt af Enteneller (Send 172527)
Et par timer, er nok i overkanten, men fri hveranden dag, er nok hvad jeg bør starte med, så må vi se. Ikke at jeg ikke vil, jeg er bare så bange for at nå mine grænser for hurtigt.

Jeg skulle nok ha skrevet x-antal timer pr uge .... men fri hveranden dag er simpelthen dejligt...

Lav en liste med skånehensyn .. både timeantal.. pauser og fridage..
Mærk efter om du har det ok... ellers hold pause med det samme .. og får du det ikke bedre af pausen, så sig farvel og tag hjem ;)

Når du så skriver din dagbog, så pind det ud hvorfor du gik hjem osv osv..

Og så skrev du at du ikke havde word på din PC så du måtte skrive dagbogen i en mail...
Du har notesblok på din PC... der kan du skrive hver dag .. det kan gemmes ex. uge01.txt - og din jobkonsulent som du skal sende det til kan åbne det ...
Knus Lone

Vovse 21-07-2011 23:15

Citat:

Oprindeligt indsendt af Lunasdatter (Send 172490)
EE.. hvad med at overveje et par timer pr dag.. men med 2 fridage til at begynde med (og måske hele perioden) - på den måde har du en dag med job og en fridag..osv osv

Dette er også en mulighed.

Egentlig er det næsten kun fantasien, der sætter grænser for hvordan det kan strikkes sammen.

Hvis du f.eks. har det bedre lidt op af formiddagen kan du også foreslå, om du kan møde kl. 10 eller 11.

Jeg vil mene, at det bør opfattes positivt hvis du selv kommer med forslag, det viser jo, at det er noget du har tænkt over og, at du gerne vil det her.

Enteneller 22-07-2011 12:47

Tak for jeres råd. Der er vitterligt noget at tænke over.

2 timer på en dag er meget voldsomt for mig. At vente til lidt op at formiddagen, kunne være godt, men på den anden side, så er det også bare med at komme afsted. Af erfaring ved jeg at det er nogenlunde ok med smerter og angst når jeg er der, de bliver på en måde holdt tilbage, men når jeg så er på vej hjem, så kommer de i triple fart og styrke.

Jeg må lære at stå af før og er der dage i ugen jeg ikke orker at møde må jeg melde afbud, det er jo reelt nu min arbejdsevne skal kortlægges. Den første arbejdsprøvning, var mere eller mindre lidt spild af tid, men jeg har da naturligvis lært noget af den.

Godt at jeg ikke skulle vente til september med af få svar fra PN for først derefter at sætte tingene i gang. Min sag er jo også givet videre til BAN, dem bør jeg vel høre fra ? Måske skulle jeg sende en mail til ham jeg mailede med tidligere, for at høre om de har fået min sag, kommunen tror måske at de kan vente med det indtil efter sommerferien !!?

MTVRV1 22-07-2011 13:40

Citat:

Oprindeligt indsendt af Enteneller (Send 172570)
Tak for jeres råd. Der er vitterligt noget at tænke over.

2 timer på en dag er meget voldsomt for mig. At vente til lidt op at formiddagen, kunne være godt, men på den anden side, så er det også bare med at komme afsted. Af erfaring ved jeg at det er nogenlunde ok med smerter og angst når jeg er der, de bliver på en måde holdt tilbage, men når jeg så er på vej hjem, så kommer de i triple fart og styrke.

Jeg må lære at stå af før og er der dage i ugen jeg ikke orker at møde må jeg melde afbud, det er jo reelt nu min arbejdsevne skal kortlægges. Den første arbejdsprøvning, var mere eller mindre lidt spild af tid, men jeg har da naturligvis lært noget af den.

Godt at jeg ikke skulle vente til september med af få svar fra PN for først derefter at sætte tingene i gang. Min sag er jo også givet videre til BAN, dem bør jeg vel høre fra ? Måske skulle jeg sende en mail til ham jeg mailede med tidligere, for at høre om de har fået min sag, kommunen tror måske at de kan vente med det indtil efter sommerferien !!?

du skal bare holde på at starte meget blødt op, der er en grund til du ikke kan klare mere.

så to timer og en fri dage midt i ugen, mindre kan du nok ikke starte med
men det skal du bare holde på

startede selv med 15 timer om ugen, men det mente jeg selv, at jeg kunne klare. men endte på 5 timer om ugen med en fast fridag onsdag.

stoppede en uge tidligere end planlagt, da alle kunne se hvor hårdt det havde taget på mig.

personligt har jeg det bedst om morgen, så vælg det tidspunkt på dagen som passer dig bedst

disse ting skal du have skrevet ned
jeg skulle underskrive det, inden jeg startede

Isabel 22-07-2011 18:45

Det sidste sted var jeg fra 11- 13.Og fri onsdag.
Havde en 2 timers transport.
Jeg har været på kursus i a-kassen, to dage.
Jeg har fyldt mig med medicin, og gået lige hjem i seng.
Jeg skal bare holde til det et halvt års tid.
Så begynd stille og roligt, og se hvad du kan klare.
Isabel

Enteneller 22-07-2011 21:27

Citat:

Oprindeligt indsendt af Isabel (Send 172610)
.
Jeg har været på kursus i a-kassen, to dage.
Jeg har fyldt mig med medicin, og gået lige hjem i seng.
Jeg skal bare holde til det et halvt års tid.

Uha Isabel, pas nu på at du ikke kører dig selv ned. Er det fordi at du efter det halve år kan gå på efterløn ?

Jeg kørte jo min sidste arbejdsprøvning efter "pres" princippet og det betød at jeg røg endnu længere ned. Freden fra afprøvningen har betydet at jeg bedre kan være sammen med mine børn, noget der burde være ganske almindeligt, tænk sig at det skal komme derud.

Efter min 6 mdr. arbejdsprøvning, troede jeg af vi talte fleksjob visitering til 10 -12 timer som jeg klarede den sidste 1 -2 to uger. Jeg gjorde så det at jeg påtog mig et frivilligt arbejde, hvor jeg "blot" kunne være 1 -2 timer om dage, det syntes jeg jo var fedt, jeg elsker "jo" at arbejde.

Der gik lige nogle dage, det var mega hård opstart og for dem der var på stedet var 2 timer om dagen jo nada, men jeg bestemte jo selv, da det var frivilligt. Dog havde jeg lavet aftalen om de 2 timer om dagen og altså 10 timer om ugen. Efter 3 uger trak jeg min cykel grædende hjem i smerte, ringede til min eks og sagde at han måtte tage børnene 100 % indtil videre. Ugen efter lod jeg mig indlægge med grusomme tvangstanker, desværre ikke om mig selv, men om mine aller kæreste. Derefter kørte min sag mod pension.

2 timer er for meget for mig at "røre" ved. Forhåbentlig er der er en person på stedet som man kan aftale forløbet med, for det er så svært at tale med din sbér om "blot" 2 timer om dagen. Jeg kommer afsted, det ved jeg, for jeg kan ikke leve med at melde mig syg, det har jeg aldrig kunne, men så må det jo bare blive for et kvarter eller lign.

Ved dog at jeg i løbet af en uge bliver enormt afkræftet og nærmest går i dvale på sofaen. Der vil jeg bare være i fred og bare være.

Jeg må sikkert også udeblive fra noget af min træning og slække endnu mere på "underholdningen" af mine børn. Det må blive en periode der sætter punktum for min tid i systemet, forhåbentlig.

Alle behandlingsmuligheder er jo udtømte, så det kan de vel ikke også lige pludselig rippe op i !!?

Isabel 22-07-2011 22:29

Nej, jeg skal være på arbejdsmarkedet til jeg er 65 år.
Jeg tænker bare på hvordan, jeg lige kan magte et år til.Så kan jeg måske klare mig på kontanthjælp, og tage hele det her cirkus om.
Jeg vil bare have lægepapirer up to date.
Isabel:p

Enteneller 30-07-2011 18:09

Bør jeg søge akt indsigt i BAN.
 
Hejsa,

Fik lige brev fra BAN i dag, troede at det var brev fra skat om et eller andet :eek:. Havde helt glemt BAN i min sag ;).

Som overskriften foreskriver, vil jeg blot høre jer om jeg bør søge aktindsigt ved BAN ? De har skrevet at den bliver lagt ud til deres sagsbehandlere, men er ikke taget endnu og det ved jeg jo godt, der er vel ventetid på 4 - 6 mdr.

Jeg formoder at jeg vil få afslag fra BAN, men det kunne jo være at de er på min side :). Jeg er dog i tvivl om jeg skal søge aktindsigt, vi rydder jo nogle skove fra tid til anden :D.

Til andre der lige hopper på min tråd, så er det fordi, jeg har valgt at fortsætte med arbejdsprøvning iht. Pensions nævnets forslag, såvidt at jeg kan få jobcenteret til det. Samtidig kører jeg dog min klagesag ved BAN. Så må vi se hvad der kommer først omkring tilhold i min sag.

Lunasdatter 30-07-2011 18:14

EE.. jeg ville søge aktindsigt .. bare så du er med på hvilke ting der er sendt med fra din kommune..
Knus Lone

MTVRV1 30-07-2011 18:19

er enig, så ved du om kommunen har sendt det hele
du kan jo godt se hvis de kun har sendt den halve sag

havde gjort det samme som du er i gang med

Enteneller 30-07-2011 18:24

Okaj, de skriver så at man kan emaile med digital signatur, det er da efterhånden yt, hvad med nem id !!?

Måske skal jeg bare maile til ham jeg har mailet med omkring ventetiden i BAN og min klagesag ved borgmesteren.

Jeg håber, at jeg kommer først med min arbejdsprøvning og jeg håber at jeg får en god ny sagsbehandler som jeg skal møde d. 11/8. Hvis hun ikke har sat sig ind i min sag, som hendes teamleder hævder, så får sidst nævnte lige en mail. ;) Dette naturligvis kun hvis det er en af mine gode dage he, he.:cool:

Tror I at job centeret kan nægte arbejdsprøvningen på erhvervscenteret ? Det koster jo penge for dem. Måske vurdere de at jeg kan afprøves andet steds på en ny virksom hed. Bør de ikke følge pensionsnævnets forslag i det afslag jeg har fået ?

jasch 30-07-2011 18:41

Jo det skal de følge, du kan jo medbringe afgørelsen til jeres møde den 11/8.

Måske er du heldig med en kort afprøvning på det erhverscenter, dvs mindre end 3 mrd. da de jo som sagt ikke modtager refusion, da du intet modtager.

Tror bestemt du meget snart er helt færdig, ja både som gårdsanger og med den slåskamp hos kommunen ;-)

Tænker på dig, det lykkes snart, skriv en mail vedr. aktindsigt, og til møde fortæl, du er positiv indstillet for en afprøvning i henhold til afgørelse.

Så har du gjort, alt hvad der stod i din magt, knuzz

MTVRV1 30-07-2011 20:33

Citat:

Oprindeligt indsendt af Enteneller (Send 173652)
Okaj, de skriver så at man kan emaile med digital signatur, det er da efterhånden yt, hvad med nem id !!?

Måske skal jeg bare maile til ham jeg har mailet med omkring ventetiden i BAN og min klagesag ved borgmesteren.

Jeg håber, at jeg kommer først med min arbejdsprøvning og jeg håber at jeg får en god ny sagsbehandler som jeg skal møde d. 11/8. Hvis hun ikke har sat sig ind i min sag, som hendes teamleder hævder, så får sidst nævnte lige en mail. ;) Dette naturligvis kun hvis det er en af mine gode dage he, he.:cool:

Tror I at job centeret kan nægte arbejdsprøvningen på erhvervscenteret ? Det koster jo penge for dem. Måske vurdere de at jeg kan afprøves andet steds på en ny virksom hed. Bør de ikke følge pensionsnævnets forslag i det afslag jeg har fået ?

du kommer i arbejdsprøvning på erhvervscenteret og det vil de ikke nægte
det er jeg 99.9 sikker på
for den samme begrundelse kan du forvente BAN kommer frem til

samt de har ekspertise omkring angst

hvis de gør og vil sende dig et andet sted. så klage hver uge indtil du kommer på erhvervscenteret

:kram:

FrkNorden 01-08-2011 20:02

Hej EE,

Jeg kan bare tilslutte mig de andre og sige at du selvfølgelig skal søge aktindsigt. Selv om du hele tiden har kendt ventetiden hos BAN, syntes jeg det er skrækkeligt at du skal vente YDERLIGERE 4-6 måneder på en afgørelse. Og så efterfølgende en afprøvning i et REVA center, inden de vil gå videre! Kan du evt "bruge" ventetiden på afprøvningen?

Enteneller 01-08-2011 21:24

Hejsa,

Jeg har mailet til "Ole" fra BAN, han var den person der mailede til mig omkring vente tiden på akt indsigt, så tænkte jeg at jeg da lige så godt kunne søge aktindsigt ved ham. Han har ikke svaret, men jeg ser lige tiden an.

BAN refererer til digital signatur, men er det ikke forældet ? Vi taler da nem id nu ?!!

Nå men det skal jeg nok finde ud af. :rolleyes:

På næste torsdag d. 11/8 (Frk. Norden) har jeg møde med min nye sagsbehandler. Dette med henblik på at opstarte arbejdsprøvning på det erhvervscenter som pensionnævnet har anbefalet. Jeg har sikret mig at sagsbehandleren er opdateret i min sag, så jeg ikke skal sidde der og fortælle for det holder bare ikke.

Så jeg bruger vente tiden ved BAN til en ny afprøvning, men jeg tror at BAN vil give PN medhold. Desværre har jobcenteret ikke sikret en ordentlig arbejdsprøvning fra start af. Jeg kunne jo bare selv finde et sted, jeg kørte det hele selv, desværre. Det var bare ikke godt nok set i bakspejlet, men det kan jeg jo ikke bruge til noget nu. Det er kun forkasteligt at kommunen, som endda er i Stor Kbh. ikke har styr på foreskrifterne, hvis der altså overhovedet er nogle for evt. arbejdsprøvning.

Det næste halve år skal bare overståes - afklaringsmæssigt. Jeg har kun et valg; at kæmpe til jeg har en afklaring idet jeg ikke kan komme på kh.

jasch 01-08-2011 22:03

Ja EE, måske du er heldig, at få en dejlig julegave iår :-)

Du burde jo kunne være afklaret til denne tid, med arbejdsprøvning og stilling tagen om tilkendegivelse af FP.

FrkNorden 02-08-2011 12:00

Ja EE - det var nemlig pga din økonomiske situation jeg også tænkte, at det var klogt at udnytte tiden... Jeg håber din sb'er kan få dig sendt hurtigt afsted. Det er synd at det hele "måske" falder pga manglende "korrekt" arb.prøvning. Daværende sb'er burde jo have været lidt forudeende.

Jeg håber BAN får lidt nye øjne på sagen og forhåbentlig indser det meningsløse i at beholde dig i denne kattepine. Digital id virker ikke længere, det er rigtig nok NemID der skal bruges... Men lige hvordan det virker i praksis ved jeg ikke, da jeg egentlig kun bruger det på eboks og netbank...

Håber Ole allerede er igang med at kopiere din sag, så du kan se om de har modtaget alt der kan være relevant ;)

Enteneller 08-08-2011 21:18

Jeg gider snart ikke gå til psykiater mere.
 
Nå men, jeg fik aktindsigt hos BAN, det ser fint ud. De mangler ikke noget.

Var så til psykiater idag, det tager 10 minutter så er det jo overstået. Ved ikke om jeg gider det mere. Måske lige til efter min ftp. sag. Sidst sagde min psyk. at han da lige ville se hvad Espelunden var for noget og det har han jo ikke gjort, ikke fordi jeg tror at han ville have gjort det, men alligevel.

Så taler vi om min sag, om mit liv og min træning, som i flg. min psykolog er en "eskape" ting, sikkert. Min psykiater siger så "Jamen du skal også tænke på at kommunen ser på hvor mange timer du træner, disse kan jo blive om formateret til reelt arbejde". Nåååååå, men det har kommunen så ikke kommenteret i min sag overhovedet, og hvad bliver det til max 4 -5 timer om ugen !!! Tillige er de jo frygtelige bange for at man bare sidder derhjemme med en evt. pension.

Det er sgu svært at finde sin "position" som syg. Skal jeg ikke bare afmelde min psykiater, det er ikke en løsning, men skal jeg vente til efter min sag ?

MTVRV1 08-08-2011 21:37

for mig lyder det som om i ikke har den samme kemi

jeg var til møde fredags og havde cirka 45 min samtale, hvor vi talte om bosted og
så videre og omkring omkring medicin og min sag med kommunen

men går ikke fast, jeg havde selv indkaldt til mødet
for kan heller ikke se, at jeg skulle gå fast
dog har jeg fået nogle tvagstanker og mystiske tanker der kommer og går
det er ikke særlig rart skal jeg hilse og sige
men min psykiater har også snakket uden om pension, indtil i fredags
netop fordi overlægen havde skrevet status til kommunen
så hed det bare pension og det er alene på det psykiske
ergo både fysisk og psykiske hedder det pension

så er godt nok spændt på lægekonsulenten
som sikkert vil påstå jeg kan arbejde 37 timer:)
så galt går det nok ikke

Enteneller 09-08-2011 09:21

Hej Mtv,

Tak fordi du gad svare på min vildrede omkring psykiater. Jeg tror jeg skriver til ham omkring at jeg ikke har brug for at komme fast, men tager fat i ham hvis jeg får brug for det. Det havde jeg slet ikke tænkt over, nogle gange gør man bare det man plejer, men så hellere at der kan komme andre til som mig i starten.

Ellers så må jeg se hvad mødet på torsdag byder på jobcenteret og hvornår Espelunden kan komme i gang. Håber at min nye sagsbehandler kender lidt til det og ved hvordan det foregår.

MTVRV1 09-08-2011 09:31

Ja det er en fin idé, men tror ikke du skal gøre det før, din FP er hjemme
for ellers er du ikke tilknytte en læge
jeg har jo en psykiatrisk sygeplejerske, som jeg atid kan ringe til og har et fast møde om måneden. Hun er super sød, hende kan jeg snakke med om alt.

Enteneller 09-08-2011 09:51

Ok, næste aftale er i november, så må vi se hvor langt jeg er kommet der.

Dejligt at du har fundet dig så vel tilrette på bostedet og har dygtige og søde folk omkring dig, det er velfortjent at du trives. ;)

Jeg kan også mærke at det bekommer mig godt at være hjemme og få ro på. Nu ved jeg i det mindste at jeg kan sige fra og ikke bare stå igennem på den arbejdsprøvning jeg skal igang med. Der er nok noget mere styr på det sådan et sted også.

futtefreja 09-08-2011 10:27

hej enteneller

jeg har fulgt dig meget på sidelinien.
jeg vile vente med at afmelde psy. som mtv forslår.
som jeg læser din sag, tror jeg desværre ikke du kommer udenom den arbejdsprøvning:o fordi som din psyk. selv påpeger du kan tage til træning.
rådet tolker jo som de vil, så tror desværre du er nødt til arbejdsprøvningen, her kan du jo netop bevise, at du kan det du kan og ikke mere:rolleyes:

Tror så du nærmer dig din pension, når denne er overstået.
jeg tror på du skal få den, men det tager desværre lidt tid endnu.

Vovse 09-08-2011 11:12

Citat:

Oprindeligt indsendt af MTVRV1 (Send 174711)
Ja det er en fin idé, men tror ikke du skal gøre det før, din FP er hjemme

Også min mening.

Dels kan kommunen finde på, at ville have udtalelse ell.l. fra psyk., dels kan det fortolkes derhen, at du måske har fået det bedre.

Enteneller 09-08-2011 21:01

Ja jeg venter også med at aflyse psykiater til efter min sag er overstået og det skulle gerne ende med ftp. efter den kommende arbejdsprøvning.

Futtefreja, jeg går i arbejdsprøvning igen. Jeg skal til møde med "min" nye sagsbehandler på torsdag. Hun skulle være sat ind i min sag og jeg formoder at vi skal have sat gang i arbejdsprøvning ved Erhvervscenter Espelunden som pensionsnævnet har foreslået i deres afslag.

Dog er jeg spændt på om der er vente tid og hvordan det hele skal foregå. Vi må se, jeg må tage det som det kommer, nu ved jeg at jeg må stå af når jeg ikke kan mere, det er mere "tilladt" på et erhvervs/reva- center tror jeg.

FrkNorden 11-08-2011 16:52

Jeg tror også det er vigtigt, vi holder fast i vores "kære doktorer" indtil alt er afsluttet. Tænk hvis det ødelagde éns chancer, fordi man vælger at afslutte behandling...:eek:

Du ved jeg er spændt på at høre om din afklaring. Det er et skridt på vejen, ikke?! Så KAN det da kun gå fremad;)

Hvordan gik det forresten med BAN? Fik du aktindsigt fra dem??

jasch 11-08-2011 17:07

Tjaaa jeg blev afsluttet ude på distrikt psykiatrien, med den begrundelse de ikke kunne hjælpe mig yderligere.

Jeg havde osse den overbevisning at så længe jeg kørte sag var det klart et plus de var på banen.

- hehe jeg er ikke noget nyt tilfælde for psykiatrien, mange andre som jeg, er ødelagt pga belastninger livet igennem.

Skaderne er uoprettelig idag, pga manglende tidligere hjælp, det vidste min egen læge godt og mente den var klokkelar til kommunen, men nej nej, du skal da bare arbejde med digselv så kan du alt i hele verden og dine fysiske smerter forsvinder.

Jo jo hurra for kommunen og deres optimisme :-)

MTVRV1 11-08-2011 17:38

Citat:

Oprindeligt indsendt af jasch (Send 175183)
Tjaaa jeg blev afsluttet ude på distrikt psykiatrien, med den begrundelse de ikke kunne hjælpe mig yderligere.

Jeg havde osse den overbevisning at så længe jeg kørte sag var det klart et plus de var på banen.

- hehe jeg er ikke noget nyt tilfælde for psykiatrien, mange andre som jeg, er ødelagt pga belastninger livet igennem.

Skaderne er uoprettelig idag, pga manglende tidligere hjælp, det vidste min egen læge godt og mente den var klokkelar til kommunen, men nej nej, du skal da bare arbejde med digselv så kan du alt i hele verden og dine fysiske smerter forsvinder.

Jo jo hurra for kommunen og deres optimisme :-)

sådan tror jeg alle kommunerne ser på angst og depression
samt fibromyalgi
det er nok de værste diagnoser at have i forhold til det kommunale system
i hverfald efter min erfaring på k10

lidt utroligt man skal være glad man har nogle diagnoser, der bliver taget alvorligt

MTVRV1 12-08-2011 10:23

hvis jeg husker rigtig, var det ikke igår du var til møde
følger jo din sag tæt

fik at vide at lægekonsulenten ikke bliver færdig i denne måned
for der er travlt efter ferie
Ja men tid er alså penge, når man ikke får en pension bagud

det samme kan du jo sige

Enteneller 12-08-2011 10:30

Ja, jeg blev jo ringet op i forgårs, at min sagsbehandler havde ferie på møde datoen, men at jeg da var velkommen til møde med en anden sbér, så det tog jeg til.

Jeg spurgte til om hun kendte min sag, det sagde hun at hun gjorde, men det passede ikke helt, for hun spurgte til min diagnose og forhold som sådan. Jeg refferede til rpén og prøvede ikke at gå for meget i dybden, jeg skulle jo bare have dem til at booke Espelunden.

Min sbér er tilbage på mandag og hvad jeg kunne forstå møde sbér, der var rigtig sød, men talte lidt gebrokken, så vil jeg modtage en indkaldelse fra Espelunden.

De fik en kopi af min rp og afslag fra PN, samt min email adresse, så må vi se om jeg høre fra sberen i næste uge ellers følger jeg op. ;)

Enteneller 15-08-2011 11:00

Så har jeg skrevet til min nye sagsbehandler, der skulle være kommet fra ferie idag. Jeg har skrevet til hende med cc til teamlederen, som jo også har været inde i min sag, at mødet med hendes afløser i torsdags, stødte mig og virkede meget "uprofessionelt". Se min tråd http://www.k10.dk/showthread.php?t=18890

Jeg nævnede de generelle spørgsmål, hvoraf mange af dem bl.a fremgår af rpén. Derudover undrede det mig at jeg modtager indkaldelsen fra Espelunden direkte, når det netop af Pensionsnævnets afslag fremgår at jeg skal følges tæt af jobcenteret og det har jeg så bedt om at blive, så jeg ikke lover Espelunden for meget og "slippes løs" for så er det jeg knækker, hvilket også fremgår af mine papirer.

Jeg har bedt om et nyt møde med denne nye sbér, således at vi kan få grebet det hele korrekt an fra start.

Dejligt at jeg lige havde overskud til det. :)

jasch 15-08-2011 11:38

Ja så har du da ihvertfald gjort dit til det.

- også meget bedre SB er med inde over forløbet på Espelunden, hun skal jo osse lave
et stykke papir, hvor formål, timeantal, skånehensyn osv er nedskrevet.

Held & lykke med abejdsprøvningen, må håbe den bliver den sidste.

FrkNorden 15-08-2011 13:55

Det lyder godt EE. Jeg fik også indkaldelse til REVA direkte fra REVA stedet men modtog også brev med henvisning fra jobcenteret. Og jeg syntes da også at det er vigtigt, især i din sag, hvor BAN er med inde over, at det foregår korrekt!;)

Skønt at du har overskuddet lige nu, men lad nu være at overforbruge dig selv! Det ved jeg godt du er obs på, men det er så nemt at blive grebet af stemningen, når man vel er lidt på toppen.:kram:

Spændende hvad sb siger ang hele forløb og fremtid....;)

Enteneller 15-08-2011 14:49

Det er såmænd heller ikke ret længe jeg lader mig gribe at stemningen, det er med at holde fløjlshandskerne på og ikke overforbruge.

Jeg har ikke fået svar fra sbéren endnu, dog er BAN ikke involveret i min sag, ikke andet end at de har modtaget min klage. Jeg har jo selv valgt at opstarte den arbejdsprøvning, pensionsnævnet mener er nødvendig for at præcisere min arbejdsevne. Om jeg får medhold i "den anden sag " ved BAN, ved jeg såmænd ikke, men så må vi se hvad der kommer først.

Min næste udfordring er at komme igang med en kort og kontinuerlig dagbog. Har dog ikke noget skrive program på denne computer tror jeg !!

Pip 15-08-2011 15:00

Du kan downloade Word Starter eller Open Office gratis og bruge....

MTVRV1 15-08-2011 16:04

bruger selv Open Office
virker fint og man kan gemme i doc som word hvis man vil
men kommunen er forpligtet til at understøtte open source programmer

Vovse 15-08-2011 21:13

Citat:

Oprindeligt indsendt af Pip (Send 175750)
Du kan downloade Word Starter eller Open Office gratis og bruge....

Jeg har et der hedder Works, det fulgte med en tidligere udgave af windows og det dækker fint mit behov, så det har jeg også lagt ind på min nye pc.:)

Enteneller 16-08-2011 08:24

Works har jeg lige taget ned, den anden Pip og Mtv skrev om, var lidt for indviklet at downloade for mig.

Lige nu har jeg lyst til at skrive en masse om en irriterende eksmand, der får en til at føle, at det er en selv der er noget gal med, men det er jo ikke til den dagbog he, he. Måske skulle jeg lave en seperat, det er jo slet ikke så dårligt endda til at komme af med sine frustrationer.

Jeg formoder, at jeg også kan sende et works dokument til kommunen, når det kommer dertil ? Så er det bare med at sende den rigtige "dagbog" :D

Mht. min sag, svarede min sbér kort tilbage på min mail igår. Hun skrev blot at hun ville vende tilbage i løbet af ugen.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:47.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension