K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Din historie (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Nilla's vej til Flexjob (https://www.k10.dk/showthread.php?t=12016)

PiaCP 04-08-2010 17:55

[QUOTE=nilla;116737]synes nu det er synd for dig. Man burde altid kunne regne med ens forældre. Jeg vil altid være der for min søn uanset hvad

Tak :kram::kram: og ilm - men vi er stærke ikk´? ska nok klare den:D

Mit liv er kun askepots om igen -bortset fra at det var en stedfar, der var ok ;) og en "rigtig" mor der var strid :o

Jeg siger som dig - vil altid altid være der for min knejt - og det ved han bare!
Godt du er en go mor - om ikke andet er det jo positivt at vi har lært hvad vi vil være og ikke vil være, ikk da? :kram:

Ps. undskyld jeg fjerner dine krams....-g- der var for mange igen igen

nilla 04-08-2010 18:16

[QUOTE=PiaCP;116738]
Citat:

Oprindeligt indsendt af nilla (Send 116737)
Ps. undskyld jeg fjerner dine krams....-g- der var for mange igen igen

Det er ok, jeg laver bare nogle flere :kram::kram:

Ja vi er gode mødre :) Det synes min dreng også. Siger han :D:D

nilla 11-08-2010 15:11

Bare lige kort opdatering fra mig, for jeg har fået noget i øjnene så jeg er halvblind - så altså ikke den store forskel fra normalen, men har lidt ondt i øjnene.

Jeg har fået den endelige "Dom" på øjnene. Det er fakta at jeg ikke har noget samsyn, på det nære syn og det skal optrænes og kan blive det gratis på sygehuset .. Det var det gode.
Det andet er at jeg har grå stær, suk. Det havde hun ikke set så tidligt ved nogen. Mine øjne ser dog 150%, så hun vil helst ikke operere mig da jeg så ville kunne se uden skygger, men jeg ville miste mit akkumulerede syn komplet og jeg ville risikere at mine øjne ikke kunne se så godt og jeg skulle så have læsebriller.

Så vi afventer neurologen og jeg har så en ny tid om 4 mdr.

Er lige lidt nedslået over at jeg har sådan nogle gammeldame øjne:(

nilla 17-08-2010 10:29

Jeg har fået tid ved hudlæge allerede på torsdag. Jeg er meget forbavset over at de kunne give mig en tid så hurtigt. Mistænker lidt at lægen har skrevet at det kan være hudkræft og det er derfor - men ingen siger noget. Sikke høflige de er :) Men jeg er jo moster google!:D

skov trold 17-08-2010 14:30

Hej.

Lige et sidespor.... kan læse at du har samsynsproblemer. Det har min dreng også, han er 11 år. Men vores egen læge at der ikke er offentlige behandlings muligheder. Har prøvet ppr, heller ikke nogen hjælp. men der er en klinik der kan hjælpe, men så koster det 4-5000 i alt.

Har du et godt råd til hvor jeg kan henvende mig? hvilken afdeling er det du skal til optræning hos?

nilla 17-08-2010 17:29

Citat:

Oprindeligt indsendt af skov trold (Send 118754)
Hej.

Lige et sidespor.... kan læse at du har samsynsproblemer. Det har min dreng også, han er 11 år. Men vores egen læge at der ikke er offentlige behandlings muligheder. Har prøvet ppr, heller ikke nogen hjælp. men der er en klinik der kan hjælpe, men så koster det 4-5000 i alt.

Har du et godt råd til hvor jeg kan henvende mig? hvilken afdeling er det du skal til optræning hos?

Ja. Jeg er henvist fra min øjenlæge, til Århus skeleklinik. Der er også en i Kbh. (Øjenafd. på Århus sygehus) og du kan jo bare skifte øjenlæge hvis de ikke vil henvise jer :kram:

PiaCP 18-08-2010 09:17

Citat:

Oprindeligt indsendt af skov trold (Send 118754)
Hej.

Lige et sidespor.... kan læse at du har samsynsproblemer. Det har min dreng også, han er 11 år. Men vores egen læge at der ikke er offentlige behandlings muligheder. Har prøvet ppr, heller ikke nogen hjælp. men der er en klinik der kan hjælpe, men så koster det 4-5000 i alt.

Har du et godt råd til hvor jeg kan henvende mig? hvilken afdeling er det du skal til optræning hos?

Skovtrold

Jeg ved at rigtig mange har store og super gode erfaringer med at gå til Kranio Sakral terapi, når de har samsynsproblemer - især børn synes at nyde rigtig godt af den behandling....idet det ikke gør ondt og ikke er så tuff for børn som en læge tit kan være.

Håber du kan bruge det

velcro 18-08-2010 11:40

Hej Nilla.
Nu ved jeg ikke hvor gammel du er, men jeg blev gråstær opereret da jeg var i starten af 30´erne. Jeg synes også det var helt forfærdeligt at skulle i gang med reservedele i den alder, men min gråstær udviklede sig så dramatisk at den faktisk kom i løbet af bare 1 år. Jeg kunne overhovedet ikke se med øjet og øjenlægerne kunne ikke se ind i øjet. For mig var der ikke rigtigt nogen valgmulighed. For ud over ikke at kunne se, ville operationen også bliver vanskeligere og mere risikofyldt hvis jeg ventede.
Grundet til at jeg fik grå stær hurtigt mener øjenlægerne hænger sammen med at jeg i forvejen er opereret 10 gange inden for 10 år pga grøn stær.
Men selvom jeg havde prøvet turen på operationsbordet så mange gange, så synes jeg alligevel det var irriterende at skulle turen igennem igen. Og hvad værre var, idag regnes en grå stær operation jo bare som et rutine indgreb. Og lægerne gad nærmest ikke beskrive ulemper og risiko ved operationen, men når man som jeg har oplevet komplikationer til operationer - tja vil jeg aldrig opfatte sådan en lille operation som et rutine indgreb.

Kan heldigvis sige at operationen gik godt, og at jeg fik resterne af mit syn på øjet tilbage.

Velcro

nilla 18-08-2010 12:57

Tak Velcro- mange tak. Jeg bliver fejet af bordet alle vegne med at det bare er en rutine ting og så er der jo ikke noget i det. Men jeg kan faktisk se på nettet at man kan risikere alt muligt. Heldigvis fortalte min øjenlæge mig at det kunne ødelægge mere end det gavnede - som f.eks. sneblindhed og manglende akkumuleret syn osv.

Sjovt Pia, det hørte jeg lige en anden sige i dag. Eller mere at man skulle til en Body talker, men det er næsten det samme som Kraniosakralterapeut :)

PiaCP 18-08-2010 14:08

Citat:

Oprindeligt indsendt af nilla (Send 118889)
Tak Velcro- mange tak. Jeg bliver fejet af bordet alle vegne med at det bare er en rutine ting og så er der jo ikke noget i det. Men jeg kan faktisk se på nettet at man kan risikere alt muligt. Heldigvis fortalte min øjenlæge mig at det kunne ødelægge mere end det gavnede - som f.eks. sneblindhed og manglende akkumuleret syn osv.

Sjovt Pia, det hørte jeg lige en anden sige i dag. Eller mere at man skulle til en Body talker, men det er næsten det samme som Kraniosakralterapeut :)

Griner Nilla - (tror ikke på tilfældigheder) :-)

Hvis jeg var dig ville jeg prøve de muligheder først der gives uden operative indgriben - og hvis muligt også uden medicinale indgriben.

Hvor jeg ønsker for dig at du kan få ro på ihvertfald det felt....:kram:


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:33.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension